تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۵

قربانی: ابطال آرای مینو خالقی توسط شورای نگهبان، اقدامی قانونی است

معاون قضایی دیوان عدالت اداری، ابطال آرای مینو خالقی توسط شورای نگهبان را به جهت استصوابی بودن نظارت این شورا، اقدامی قانونی برشمرد.
رویداد24- معاون قضایی دیوان عدالت اداری، ابطال آرای مینو خالقی توسط شورای نگهبان را به جهت استصوابی بودن نظارت این شورا، اقدامی قانونی برشمرد.

حجت الاسلام موسی قربانی نماينده ادوار پنجم تا هشتم مجلس، در خصوص مبانی قانونی ابطال آرای مینو خالقی منتخب سوم مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از سوی شوراری نگهبان گفت: شورای نگهبان بر اساس قانون، نظارت تام و استصوابی دارد. با توجه به اینکه این اتفاق برای بار نخست است که روی داده و در کلیه مراحل قانون نیز اصلاحیه وجود دارد، اين اقدام شورای نگهبان طبق قانون انجام شده است.

وی در واکنش به اينکه برخي تصميم گيري درباره مينو خالقي را به بررسي اعتبارنامه وي در مجلس منوط مي دانند و نه شوراي نگهبان، اظهار کرد: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، مجلس در اموري تصمیم گیری می کند که از دید شورای نگهبان دور افتاده باشد. اما اگر در مورد این موضوع شورای نگهبان تصمیمی اتخاذ کرده باشد، دیگر به دخالت مجلس نیاز نیست. در اين مورد هم وقتي شوراي نگهبان يک نامزد را رد صلاحيت کرده باشد، ديگر کار به بررسي اعتبار نامه وي در مجلس نمي رسد.

نظرات شما
پیشخوان