تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۲

شگرد پانگولین برای شکار مورچه‌ها+ فیلم

در یک کلیپ باورنکردنی اینستاگرام، یک پانگولین هزاران مورچه را تبدیل به ناهار خود می‌کند. این پستاندار پوسته‌دار زیبا در حالی که روی چهار دست و پا ایستاده است و کارگر باغ‌وحش پشت سرش قرار گرفته از داخل یک کنده چوب مورچه‌ها را شکار می‌کند!

شگرد پانگولین برای شکار مورچه ها+ فیلم

رویداد۲۴ حسین فلاحی: در یک کلیپ باورنکردنی اینستاگرام، یک پانگولین هزاران مورچه را تبدیل به ناهار خود می کند. این پستاندار پوسته‌دار زیبا در حالی که روی چهار دست و پا ایستاده است و کارگر باغ‌وحش پشت سرش قرار گرفته از داخل یک کنده چوب مورچه ها را شکار می کند! کارگر باغ‌وحش توضیح می‌دهد که کنده چوب را برای پانگولین باز کردند تا راحت‌تر به مورچه‌های داخل آن دسترسی پیدا کند. پانگولین قبل از سیر شدن نیاز به خوردن هزاران مورچه دارد و این یعنی چند ساعت غذا خوردن!

در این ویدئو نگهبان باغ وحش در مورد وضعیت غم انگیز قاچاق پانگولین صحبت می کند، زیرا آنها قاچاق شده ترین حیوان روی زمین هستند. به عنوان تنها پستاندار فلس دار، برخی فرهنگ ها به اشتباه معتقدند فلس های آنها دارای خواص دارویی است!

در حقیقت، فلس های پانگولین از کراتین تشکیل شده است، همان ماده ای که در ناخن های دست ما وجود دارد! بدیهی است که هیچ ارزش دارویی یا "جادویی" برای فلس های پانگولین وجود ندارد. بنابراین افزایش آگاهی نسبت به حفاظت این جانور به شدت احساس می شود، چرا که از آنجایی که آنها حیوانات منحصربه‌فردی هستند، انقراض آنها دلخراش خواهد بود.

اثرات مخرب بازار سیاه «دارو» بر حیوانات

تجارت حیوانات ارزشمند، که عمدتاً ناشی از باورهای فرهنگی غلط در مورد خواص دارویی فرضی برخی از اعضای بدن آنها است، صدمات جبران ناپذیری را به گونه های مختلف وارد می کند. پانگولین ها بیشترین قاچاق را در سراسر جهان به خود اختصاص داده اند. فلس های آنها در طب سنتی چینی مورد توجه افراد سودجو قرار گرفته و عموماً به صورت پودر در می آید. کسانی که این پودررا مصرف می کنند به نوعی معتقدند که می تواند گردش خون را بهبود بخشد یا التهاب را کاهش دهد. در حالی که آنها با بلعیدن ناخنی که آسیاب شده است فکر می کنند به این مهم دست پیدا می کنند که واقعا احمقانه است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حیات وحش ، فیلم دیدنی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان