تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
تحلیل کریمی اصفهانی از شکست اصولگریان در انتخابات هفتم اسفند:

اگر تندروها نبودند کرسی‌های بیشتری به ما می‌رسید

اگر برخی از تندروها حضور نداشتند به ظاهر کرسی های بیشتری به ما تحقق پیدا می کرد و افراد بیشتری به مجلس دهم می‌رفتند ولی خب این هم یک نظر مثل نظر آقای باهنر است

رویداد24-عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید دارد تا خرداد ماه و برگزاری انتخابات هیات رییسه مجلس نمی‌توان گفت اصولگرایان یا اصلاح‌طلبان کدامیک پیروز انتخابات مجلس دهم هستند.

به گزارش رویداد24، احمد کریمی اصفهانی با اشاره به اینکه نمی‌توان انتظار داشت دور دوم انتخابات مثل مرحله اول پرشور باشد، گفت: در کلیات حضور همه جانبه مردم در انتخابات برای اقتدار و صلابت نظام بسیار مهم است، حضور حداکثری مردم در مرحله اول چنین تاثیری را برای نظام دارد ولی مرحله دوم با اینکه باز هم تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات است اما درگیر این نوع از محاسبات نیست و چندان محلی از اعراب ندارد.

دبیر کل جامعه اسلامی اصناف و بازار درباره برنامه ریزی اصولگرایان برای 69 کرسی باقیمانده مجلس دهم، افزود: این مرحله هم چیزی جدا از مرحله اول نیست و هر دو جناح نهایت سعی خود را خواهند کرد که کرسی‌های بیشتری از این 69 کرسی باقیمانده را به خود اختصاص دهند.

این عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: البته درباره اینکه بگوییم اصلاح طلبان یا اصولگرایان پیروز انتخابات بودند هنوز زود است و باید تا خرداد ماه صبر کرد تا انتخابات هیات رییسه مجلس برگزار شود.

کریمی اصفهانی تصریح کرد: البته یک نکته مهم آن است که باید موفقیت را در مجموعه نظام محاسبه کرد به نظر می رسد که پیروزی این انتخابات هم برای رهبری نظام بود که تاکید کردند حتی مخالفان هم پای صندوق رای بیایند هم برای مردم که این توصیه رهبری را پذیرفتند. رهبری و مردم مثل ما اصولگرایان و اصلاح طلبان محدود فکر نمی کنند و بعد جهانی و تاثیری که این انتخابات برای نظام داشتند بیشتر برایشان مهم بود.

وی درخصوص اظهارات محمدرضاباهنر که عنوان کرده بود جبهه پیروان از سهم ‌اش در لیست اصولگرایان راضی بود، گفت: نظرات متفاوت است. ممکن بود که اگر برخی از تندروها حضور نداشتند به ظاهر کرسی های بیشتری به ما تحقق پیدا می کرد و افراد بیشتری به مجلس دهم می‌رفتند ولی خب این هم یک نظر مثل نظر آقای باهنر است.

دبیر کل جامعه اصناف و بازار تاکید کرد: معتقدم خیلی از موانعی که برای ما ایجاد شد این بود که مردم دیگر به سمت تندروها گرایش ندارند، لازمه کار در دوران فعلی عمل کردن براساس عقلانیت و اعتدال است و مردم نه تنها به تندروهای اصولگرا که به تندروهای هیچ جریانی علاقمند نیستند.

نظرات شما
پیشخوان