تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۵

هشدار در خصوص چالش زیست‌محیطی پایتخت

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نسبت به خشک شدن دریاچه نمک هشدار داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا جاوید صبح امروز با حضور در شورای شهر تهران ضمن ارائه برنامه‌های معاونت عمرانی در خصوص اولویت‌های معاونت عمرانی شورای شهر با بیان اینکه تکمیل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی در راستای پیشگیری از بروز سیلاب یکی از مسائل مهم کاهش خطرپذیری سیلاب است گفت: حمایت جدی از تکمیل شبکه فاضلاب و توسعه شبکه مترو از مهم‌ترین اولویت‌های معاونت حمل و نقل است.

وی با بیان اینکه روددره‌ها ستون فقرات هستند، گفت: باید در راستای ساماندهی و بهسازی آنها در جهت کاهش خطرپذیری سیلاب اقدام کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در پاسخ به برخی انتقادات با بیان اینکه حاشیه روددره‌ها به محلی برای دپوی زباله‌ها بدل شده است، گفت: پیش از اینکه روددره‌ها بهسازی شوند نیز محلی برای دپوی زباله‌ها بودند و علاوه برآن وجود معتادان، سیلاب و آسیب‌های اجتماعی نیز در این محل شکل می‌گرفت و به محلی برای تولید ناهنجاری بدل شده بود اما با بهسازی روددره‌ها آنها را به بوستان و فضای سبز تبدیل کردیم تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

جاوید با بیان اینکه یکی از چالش‌های زیست‌محیطی بالقوه در تهران وجود دریاچه نمک است که ممکن است در آینده‌ای نه‌چندان دور سرنوشت تهران را به مانند ارومیه و اهواز بدل کند، گفت: حوض سلطان ۲۴۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و در تراز ۷۱۰ قرار دارد و دریاچه نمکی است که اگر آبی به داخل آن ریخته نشود، پس از مدتی با وزش باد غبار ناشی از این دریاچه به سمت قم، کاشان و تهران ریزش خواهد کرد و ما را با چالش زیادی روبه‌رو می‌کند.

وی در مورد هزینه ساماندهی سیلاب نیز گفت: ۲۰ هزار میلیارد هزینه برای تکمیل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی تا سال ۱۴۰۴ لازم است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درخصوص میزان بدهی‌های معاونت حمل و نقل به شرکت‌های پیمانکار گفت: تا پایان اسفندماه میزان بدهی شهرداری به واحد خاتم‌الانبیا و واحدهای تابعه کمتر از ۷۰ میلیارد تومان بوده است و این در حالی است که میزان بدهی شهرداری در حوزه عمران، به بخش خصوصی ۱۳۰۰ میلیارد تومان است که با مشارکت معاونت مالی این میزان بدهی به کمتر از ۱۰۰۰ میلیارد تومان رسید و امیدواریم در سال جاری با حمایت‌های شورا بتوانیم، مشکل بدهی و پرداخت دیون را حل کنیم.
برچسب ها: زیست محیطی ، پایتخت
نظرات شما
پیشخوان