تاریخ انتشار: ۲۱:۳۴ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۷

درصد بالایی از محققان حوزه سلول‌های بنیادی و درمان ناباروری را زنان تشکیل می‌دهند

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: نقش محوری زن در خانواده و عرصه‌های اجتماعی حائر اهمیت است و امیدوارم با امضای این تفاهم‌نامه مشارکت زنان در تمامی عرصه‌های توسعه تحقق پیدا کند و به رفع چالش‌های آن کمک کند.

رویداد۲۴-رئیس جهاد دانشگاهی گفت: نقش محوری زن در خانواده و عرصه‌های اجتماعی حائر اهمیت است و امیدوارم با امضای این تفاهم‌نامه مشارکت زنان در تمامی عرصه‌های توسعه تحقق پیدا کند و به رفع چالش‌های آن کمک کند.حمیدرضا طیبی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری که در ساختمان این معاونت برگزار شد، بیان داشت: جهاد دانشگاهی حوزه پژوهش مربوط به زنان را به طور تخصصی در پژوهشکده سرطان پستان دنبال کرده، این پژوهشکده یک مجموعه درمانی و پژوهشی تخصصی در حوزه زنان است.

طیبی تاکید کرد: در این زمینه بیشترین سرمایه‌گذاری برای پیدا کردن راه‌های پیشگیری از این نوع سرطان در نظر گرفته شده است.

او تاکید کرد: فعالیت پژوهشگاه‌های رویان و ابن‌سینا و استفاده سایر مراکز در شهرستان‌ها از دانش آن‌ها فعالیت‌ موثر محققان زن در نهاد جهاد دانشگاهی است، بسیاری از محققان حوزه سلول‌های بنیادی و درمان ناباروری را زنان تشکیل می‌دهند.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه نقش محوری زن در خانواده و عرصه‌های اجتماعی، وظیفه است تامید کرد: می‌دانیم که باید به تحقق ایفای نقش زنان در تمامی عرصه‌های توسعه کشور و نیز رفع چالش‌های حوزه زنان بویژه زنان سرپرست خانواده، کمک کنیم.

بر اساس این گزارش تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و جهاد دانشگاهی با توجه به نقش عمده و تأثیرگذار زنان در خانواده و عرصه‌های اجتماعی و توسعه پایدار کشور و نیز رفع چالش‌ها و موانع فراروی آن‌ها جهت مشارکت فعال در این امر به امضاء رسیده است.

این تفاهم‌نامه که اهداف توسعه و گسترش همکاری‌ها و مشارکت در زمینه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اطلاع رسانی و مشاوره‌ای اشتغال و کارآفرینی؛ بهره گیری از منابع، امکانات و توانمندی‌های علمی - تخصصی و اجرایی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی‌ و اطلاع‌رسانی و مشاوره‌ای اشتغال و کارآفرینی طرفین را دنبال می‌کند، تا پایان دولت دوازدهم معتبر بوده و در صورت توافق طرفین یک ماه قبل از انقضاء، قابل تمدید خواهد بود.

برخی محورهای همکاری مشترک طرفین این تفاهم‌نامه به شرح زیر است:

توان افزایی و ارتقای مهارت‌های شغلی دانش آموختگان زن و زنان سرپرست خانوار (برنامه جامع هدایت شغلی؛ ایجاد چرخه اشتغال پایدار از حلقه آموزش تا عرضه و فروش محصولات) در راستای بند ت ماده 80 قانون برنامه ششم توسعه.

همکاری در تهیه سرفصل‌ها و متون و منابع آموزشی مورد نیاز دوره‌های آموزشی.

مشارکت در برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی با موضوعات گفتگوی ملی خانواده، گفتگوی بین نسلی و توان‌افزایی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی.

همکاری در انجام پژوهش‌ها و پیمایش‌های مورد نیاز حوزه زنان و خانواده.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان