تاریخ انتشار: ۲۰:۳۷ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
رییس ستاد انتخابات حزب اعتدال و توسعه در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴:

لیست امید با ۶۷/۶ درصد پیروز انتخابات شد

رییس ستاد انتخابات حزب اعتدال و توسعه با تاکید بر پیروزی قاطع لیست امید در مرحله دوم انتخابات گفت: در مجموع از ۶۸ کرسی باقی مانده در مرحله دوم ۴۶ کرسی از آن لیست امید شد که این به معنای آن است که در مرحله دوم انتخابات لیست امید متشکل از اعتدالگرایان، اصلاح طلبان و حامیان دولت با ۶۷/۶ درصد پیروز انتخابات شد.
رویداد۲۴- رییس ستاد انتخابات حزب اعتدال و توسعه با تاکید بر پیروزی قاطع لیست امید در مرحله دوم انتخابات گفت: در مجموع از ۶۸ کرسی باقی مانده در مرحله دوم ۴۶ کرسی از آن لیست امید شد که این به معنای آن است که در مرحله دوم انتخابات لیست امید متشکل از اعتدالگرایان، اصلاح طلبان و حامیان دولت با ۶۷/۶ درصد پیروز انتخابات شد. 

اسماعیل شجاعی، با بیان این مطلب در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴ در رابطه با اعلام نتایج انتخابات مرحله دوم و اینکه آیا چنین نتیجه‌ای را پیش بینی می‌کرد گفت: با توجه به اینکه در مرحله نخست انتخابات مجلس دهم در هفتم اسفند، لیست امید متشکل از اعتداگرایان، اصلاح طلبان و حامیان دولت موفقیت خیلی خوب و چشم گیری به دست آورد و تقریبا ۱۲۵ نفر از این لیست راهی مجلس شدند، انتظار موفقیت در دور دوم چندان دور از ذهن نبود. 

او با اشاره به نتایج دور دوم انتخابات گفت: خوشبختانه با اقبال عمومی خوبی که به لیست امید در مرحله نخست انتخابات شد، درمرحله دوم نیز این اقبال عمومی به لیست امید و مجموع اعتدال گرایان و اصلاح طلبان شکل گرفت. 

رییس ستاد انتخابات حزب اعتدال و توسعه افزود: بر پایه چنین اقبالی از ۶۸ کرسی باقی مانده در دور دوم، ۴۶ کاندیدای لیست امید توانستند حائز اکثریت آرا شده و راهی مجلس دهم شوند. 

شجاعی ادامه داد: به طور دقیق، ۳۶ نفر نامزدهای پیروز از لیست امید هستند، ۶ نفر از نامزدهای اختصاصی حزب اعتدال و توسعه هستند و ۴ نفر هم نامزد اختصاصی اصلاحات هستند که در این موراد اختصاصی نیز میان اصلاح طلبان و حزب اعتدال و توسعه به طور کامل توافق وجود داشته است و به این ترتیب در مجموع ۴۶ نفر ار ۶۸ کرسی باقی مانده از لیست امید محسوب می‌شوند که این به معنای آن است که در مرحله دوم انتخابات اعتدالگرایان، اصلاح طلبان و حامیان دولت نتایج انتخابات را با ۶۷/۶ درصد از آن خود کردند. 

رییس ستاد انتخابات حزب اعتدال و توسعه درباره ترکیب مجلس دهم نیز گفت: بر پایه نتایج دور اول و دوم به طور قطعی باید گفت که بیش از ۱۷۰ نفر از نامزدهای راه یافته به مجلس از لیست امید هستند و اگر مجموع ۲۹۰ کرسی مجلس را در نظر داشته باشیم نزدیک به ۶۰ درصد مجلس دهم در اختیار لیست امید یعنی اصلاح طلبان، اعتدالگرایان و طرفداران دولت خواهد بود و این البته فارغ از نامزدهای مستقلی است که حمایت خود را از اعتدال و دولت داشته‌اند. 

او افزود: به هر صورت فکر می‌کنیم مجلس دم مجلسی خواهد بود که امید مردم را در ادامه مسیر اعتدال و اصلاحات پررنگ خواهد کرد و همراه و یاری گر دولت برای تحقق آنچه مردم در خرداد ۹۲ به آن رای دادند خواهد بود. در مجموع مردم انتظار دارند این مسیر به صورت اعتدالی و با مسالمت پیش برود و انشاالله اصلاحات در بسیاری از زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی تحقق پیدا کند. 

شجاعی با تاکید بر تشکیل فراکسیون امید در مجلس دهم گفت: فراکسیون امید در مجلس دهم، اکثریت مجلس را از آن خود خواهد کرد. البته ممکن است فراکسیون‌های دیگری هم در این مجلس تشکیل شود اما محوریت مجلس دهم قطعا با فراکسیون امید خواهد بود.
نظرات شما
پیشخوان