تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۹ نظر
ابراهیم اصغرزاده:

اعتراض مردم بسیار جدی است/ خاتمی در شرایط فعلی نقش کلیدی دارد

دبیرکل انجمن اسلامی مهندسان ایران می‌گوید: اعتراض مردم در لایه‌های مختلف در شرایط فعلی بسیار جدی است.
اصلاحات در برزخ به سر می‌برد/ اصلاح‌طلبان مراقب باشند به گوشه رینگ نروند/ کسی نمی‌تواند ادعا کند قیم اصلاحات است/خاتمی در شرایط فعلی نقش کلیدی دارد

رویداد۲۴ ابراهیم اصغرزاده در توضیح اصلاح اصلاحات در شرایط فعلی اظهار داشت: اصلاح‌طلبان در حال حاضر در شرایط برزخی به سر می‌برند، برزخی به این معنا که از یک طرف به دلیل روش‌های اصلاح‌طلبی ناچار هستند تن به مشارکت در قدرت بدهند و از طرف دیگر باید پاسخگوی مردمی باشند که معترض هستند.

اعتراض مردم بسیار جدی است

دبیرکل انجمن اسلامی مهندسان ایران، با بیان اینکه اعتراض مردم در لایه‌های مختلف در شرایط فعلی بسیار جدی است، اظهار داشت: بخش‌هایی از تهیدستان شهری، نیروی کار، کارگران و حتی طبقه متوسط جامعه از وضعیتی که برای آنها پیش آمده ناراضی هستند و این ناامیدی و نگرانی باعث شده هر نقطه ضعفی که در دولت روحانی رخ می‌دهد، به پای اصلاح‌طلبان نوشته شود و به همین دلیل اصلاح‌طلبان در شرایط برزخی به سر می‌برند.

او خاطرنشان کرد: اگر اصلاح‌طلبان دست به تغییر سریع و اساسی در اصلاحات نزنند (تغییری که برای مردم باورپذیر باشد) به گوشه رینگ می‌روند و امکان دارد جریان‌هایی به قدرت برسند که هیچ‌کدام از ما پیش‌بینی نمی‌کردیم.

خاتمی در شرایط فعلی نقش کلیدی دارد

اصغرزاده با تاکید بر اینکه اگر اصلاح‌طلبان دچار گفتاردرمانی شوند یا حرف‌هایی را بزنند که باعث بی‌اعتمادی بیشتر مردم شود، مردم به خود جریان اصلاحات بی‌اعتماد خواهند شد، اضافه کرد: بازگرداندن اعتماد مردم نیازمند داشتن برنامه برای اصلاحات اساسی، ریشه‌ای و ساختاری است، هرگونه اصلاحات فرمالیته، کوتاه‌مدت و تشریفاتی که بخواهد وضع فعلی را بزک کند، موجب دلسردی بیشتر مردم می‌شود و آینده را از دست ما خواهد گرفت. 

او در خصوص نقش خاتمی در اصلاح اصلاح‌طلبی در شرایط فعلی، گفت: آقای خاتمی نقش کلیدی در شرایط فعلی دارد و روز به روز که می‌گذرد هم اصلاح‌طلبان متوجه نقش کلیدی وی می‌شوند و هم موقعیت محوری و سلامت ایشان باعث می‌شود اعتماد عمومی به وی همواره افزایش یابد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، تصریح کرد: آقای خاتمی از معدود سیاست‌مدارانی است که هنوز در عرصه سیاست باقی مانده و هنوز محبوب است، شاهد بودید اعتماد به آیت الله هاشمی رفسنجانی در مقاطعی از زندگی ایشان کاهش پیدا کرده بود اما در اواخر زندگی خود به دلیل نگرشی که پیدا کرد، محبوبیتشان دوچندان شد.

او افزود: سیاست مداران هرچه بتوانند حرف مردم را بزنند و واقع‌بین‌تر باشند، مردم نسبت به آنها واکنش مثبت‌تری خواهند داشت. 

اصغرزاده با تاکید بر اینکه خاتمی از سیاست‌مداران محبوب مردم است، گفت: خاتمی و افرادی مثل او سرمایه‌های کشور هستند و وجود آنها به نفع سرمایه‌های کلان کشور است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه خاتمی از جمله افرادی است که پشتیبان اصلاحات در کشور است، خاطرنشان کرد: نظر من در خصوص اصلاح ساختار کشور شاید این باشد که برخی از بسیاری از پست‌ها عقب بکشند و بگذارند بقیه گروه‌های اجتماعی و سیاسی مسئولیت‌های اجرایی را به عهده بگیرند.

اصغرزاده  گفت: اصلاحات نیاز به گفت‌وگو دارد، هیچ کسی نمی‌تواند ادعا کند قیم اصلاحات است، بخش مهمی از اصولگرایان هم در حال حاضر دیدگاه‌های اصلاح‌طلبانه دارند، اساسا کشور نیاز به اصلاحات و اصلاح‌طلبان دارد. شرایط فعلی کشور محصول کسانی است که اصلاح‌طلبی را نپذیرفتند و مشخص است اشتباهاتی داشته‌ایم و باید جبران شود وگرنه کشور متحمل هزینه‌های بسیاری خواهد شد.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
0
0
خاتمی نقش کلیدی دارد. کشور نیاز به اصلاحات دارد و اساساً کشور نیاز به اصلاح طلبان دارد این سخن آقای اصغر زاده یعنی منجی ملت بیچاره و مفلوک ایران اصلاح طلبانی هستند که انگار نه انگار حال و روز ملت بیچاره ایران حاصل همکاری بین همین اصلاح طلبان وبرادران اصولگرایشان هست تا به بهای ثروت اندوزی اندکی از خواص فقر و فساد وتباهی رو برای باقی ساکنین این سرزمین به ارمغان آوردند. دست مریزاد و خسته نباشید.
رضا
|
Sweden
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
0
0
ايشون مثل اينكه در ايران زندگى نمى كند .يا اينكه خودش رو زده به كوچه على چپ!
ناشناس
|
Azerbaijan
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
0
0
فکر میکنم دوستان درک درستی از مردم و شرایط فعلی ندارند. مردم دیگر به هیچیک از گروه های موجود اعتماد ندارند. تاریخ مصرف همه تمام شده. اصلاح طلب سابق
ناشناس
|
United States of America
|
۰۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
0
0
عجب
من تا همین الان گمان میکردم مردم برای شوخی و خنده اعتراض میکنند.حالا روشن شدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
0
0
خاتمي هم نمي تواند كاري بكند
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
0
0
باوضعیت فعلی بوجود امده دلار۱۰هزارتومانی هیچ کس نمی تواند اصلاح کند مردم خودشان به فکر خودشان باشند دولت ما شفاف صحبت نمی کند
gaber
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
0
تنها کسی که میتونه درک درستی داشته باشه فقط خاتمی و کسیکه میتونه گره گشای موضوع ارتباط با خارج باشه فقط خاتمیه صادق و پاکدست روشن و بینا مصلح و صالح مردمگرا پایین نگر منتها اینها همه در کشور ایرادند و بخاطر مسایل جزیی چنین مردی را به زمین زدند که خدا با هیچ بنده ای نکرده بود شاید دیگر رغبتی در این بازار مکاره نباشد که بیاید خدایا دشمنانش به دست و پا افتادند خدا بر دشمنان کینه توزش رحم نمیکند راستی خجالت نکشیدید که رسوایش کنید بیش از از این خودم مصیبت میکشم بسکه جفا کردنددیگر نخواهم گفت حالا عده ای بیایند و خوارش کنند تو روز به روز بر مرتبتت افزون شود غم مخور اینها لااقل به جد پدرانشان هم مطیع نبودند که کردار و گفتار اندیشه نیک داشته باشند چه رسد به حقایق قرانی که همیشه زمزمه فقط زمزمه میکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
0
خاتمی همانطور که در آراستن ظاهر خود و ژست گرفتن در مقابل دوربین ها عمل می کرد و همین الان هم می کند ظاهری دارد که در باطن هیچ نیست از سیاست و مردم به اندازه شاطر نانوایی چیزی نمی داند شاطر با مردم است و خاتمی دلش به ورشکستگان سیاسی نظیر اصغر زاده هاست . اصغر زاده باید یادش بیاید که زمانی کاغذ پاره های داخل سفارت یا لانه جاسوسی را در اجتماع جوانان روبروی لانه می آمد می خواند و شده بود اپوزیسون تمام عیار موسسین انقلاب اسلامی و ضد آمریکا حالا با آمریکا می خواهد سازش کند تا رنگی دوباره در سیاست بگیرد.
برو کار می کن مگو چیست کار برو خشت بمال و یک خانه خشتی و کاهگلی بساز شاید بتوانی ثابت کنی که در اقتصاد مقاومتی پیش رو هستی . یکت صویر از محل اقامت و سکونت خود بینداز ونشان بده و بگو اگر دولت خاتمی نبود الآن کجا زندگی می کردی و از کجا می آوردی بخوری و این حرف هارو بزنی .
ضمنا بگو اصلاح طلب یعنی چه؟ یعنی کیلویی چند؟
شهداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
همه به اندازه نعل اسب نادرهم نمی ارزند هم اصولگرا هم اصلاح طلب قلابی
نظرات شما
پیشخوان