تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران خبر داد:

مجهز شدن آتش نشانی تهران در مقابل آتش سوزی برج

ملکی گفت: اینکه می‌گویند در تهران ۹۹۹ برج ناایمن وجود دارد نادرست است، موضوع این است که آتش‌نشانی تهران در حال آموزش به ساکنان 999 برج در تهران است تا بتوانند در مواقع خطر از خود محافظت کنند.
مجهز شدن آتش نشانی تهران در مقابل آتش سوزی برج
رویداد۲۴ جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در مورد آخرین اقدامات در خصوص ایمن سازی برج های ناایمن تهران که پیشتر اعلام شده بود 999 برج در شرایط ناامن قرار دارند گفت: به‌نظر می رسد برخی طرح آموزش به ساکنان 999 برج تهران برای بالابردن آگاهی شهروندان در مواقع بروز حادثه را درست متوجه نشده‌اند و گمان می‌کنند 999 برج تهران در برابر حوادث ناایمن هستند که اینطور نیست.

وی با تشریح آموزش به شهروندان در برابر حوادث  ادامه داد: تاکنون توانسته‌ایم ساکنان نزدیک به 100 برج تهران را  نسبت به شرایط بحران وضعیت خطر آموزش دهیم  تا بدانند  در مواقع بروز حادثه چگونه باید عمل کنند. بی‌شک طرح 999 می‌تواند ایمنی تهران را افزایش دهد.

پیشتر نکته ای که در پس اتفاقاتی از نوع حوادث آتش سوزی  مطرح می شداین بود که شهرهای ایران بلندمرتبه شده اند  ولی تجهیزات ایمنی در ارتفاع را دارا نیستیم .

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در مورد میزان امکانات و تجهیزات سازمان آتش نشانی تهران در برابر وقوع آتش سوزی های بزرگ خاطرنشان کرد: باتوجه به خریداری دو نردبان جدید و استفاده از آنها در حوادثی که مربوط به ساختمان‌های مرتفع است، می‌توانیم بگوییم که نسبت به گذشته بهتر قادر خواهیم بود ‎به شهروندان خدمات رسانی کنیم. 

به‌عنوان مثال روز گذشته در حادثه آتش‌سوزی بلوار صبا، واقع در خیابان جردن، همکاران ما در حالی به محل رسیدند که در داخل ساختمان آتش زبانه می‌کشید و در این وضعیت دو نفر از کارگرانی که در داخل ساختمان حضور داشتند به لبه پنجره آمده بودند و از ترس قصد پرتاب خود از آن ارتفاع به پایین را داشتند. بلافاصله ماموران با استفاده از همین نردبان ها به کمک دو کارگر ترسیده رفتند و موفق شدند بدون هیچ آسیبی دو مرد جوان را از مرگ نجات دهند.

منبع: برنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان