تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

در کنگره پررمز و راز کره شمالی چه خبر بود (تصاویر)

روز گذشته کنگره کره شمالی پس از 36 سال در حالی برای نخستین بار برگزار شد که رسانه های جهانی که دعوتنامه نادری را برای پوشش خبری این اتفاق تاریخی دریافت کرده بودند، در روز افتتاح این کنگره پشت درهای بسته ماندند.
رویداد۲۴ روز گذشته کنگره کره شمالی پس از 36 سال در حالی برای نخستین بار برگزار شد که رسانه های جهانی که دعوتنامه نادری را برای پوشش خبری این اتفاق تاریخی دریافت کرده بودند، در روز افتتاح این کنگره پشت درهای بسته ماندند.

به گزارش رویداد24، به نقل از فایننشال تایمز، نزدیکترین دسترسی گزارشگران جهانی به کنگره از فاصله 500 متری به ساختمان آن بود و تصاویری که از این نشست منتشر شد، برگرفته از برنامه های تلویزیونی بود که به واسطه پوشش خبری آن توسط رسانه های داخلی به تصویر کشیده شد.

کیم جونگ ایل، رهبر جوان کره شمالی که روز گذشته با ظاهری جدید در مراسم کنگره حاضر شده بود، در سخنرانی خود سیاست های هسته ای کشورش را ستود و از ساخت و آزمایش بمب هیدروژنی تقدیر کرد. ادعای آزمایش این نوع بمب هنوز به تایید مراجع خارجی نرسیده است اما دولت پیونگ یانگ در ژانویه سال جاری میلادی اعلام کرد به فناوری ساخت این نوع بمب دست یافته است. 

بمب هیدروژنی بمبی است که در اثر فرایند "همجوشی هسته ای" بین یک عنصر سبک با یک عنصر سنگین تر (مانند ترکیب هیدروژن با هلیوم) به دست می آید. این در حالی است که در تولید دیگر سلاح های هسته ای از فرایند "شکافت هسته ای" استفاده می شود.

رهبر جوان کره شمالی همچنین در سخنرانی خود از پرتاب موفق راکت ماهواره بر این کشور به فضا در فوریه سال جاری میلادی به عنوان یک دستاورد بزرگ، تجلیل کرد. او همچنین نتایج مثبت کمپین 70 روزه کارگران این کشور با عنوان " رقابت برای ابراز وفاداری" را ستود. در جریان این کمپین از کارگران بخش های مختلف خواسته شده بود به منظور افزایش بهره وری به صورت داوطلبانه بر ساعات کاری خود بیفزایند.

کیم جونگ اون در این مراسم در نحوه لباس پوشیدن خود ، از پدر بزرگ خود تقلید کرده و نوع لباس و رنگ های آن مطابق با پوشش پدربزرگش در جریان کنگره سال 1980 است.او کت وشلوار مشکی،کراوات خاکستری و چارچوب عینک خود را دقیقا مشابه نوع پوشش کیم ایل سونگ در کنگره سال 1980 انتخاب کرده است.
در کنگره پررمز و راز کره شمالی چه خبر بود (تصاویر)

در کنگره پررمز و راز کره شمالی چه خبر بود (تصاویر)

در کنگره پررمز و راز کره شمالی چه خبر بود (تصاویر)


نظرات شما
پیشخوان