تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵

منتجب‌نیا:عارف برای ریاست مجلس شایسته‌تر است

قائم مقام حزب اعتماد ملی با تاکید بر اینکه عارف به عنوان نماد جریان اصلاحات در مجلس و سرلیست امید شایسته‌ترین فرد برای ریاست مجلس است، گفت: ما نباید رقابت را به عنوان دعوا و اختلاف و کشمکش معنا کنیم در مجلس هم رقابت بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان شرط پویایی مجلس هست. نباید انتظار داشته باشیم که در مجلس یک تفکر و یک اندیشه حاکم شود و رقابت حزبی و جناحی وجود نداشته باشد.
رویداد24-رسول منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی  با اشاره به گزینه‌های پیش‌رو برای ریاست مجلس دهم، گفت: من بارها به صراحت گفته‌ام که بین گزینه‌های مطرح در مجلس، آقای دکتر عارف برای ریاست مجلس از هر جهت شایسته‌تر و مناسبـتر است.

وی افزود: آقای عارف هم از نظر شخصیت و هم از نظر مدیریت قوی و سوابق روشن و درخشان در زمینه‌های مختلف کارنامه قابل قبولی دارد ، ضمن اینکه امروز ایشان نماد جریان اصلاحات هست و به عنوان سرلیست اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان و نفر اول منتخبان تهران هستند و مردم همانطور که به لیست امید دل بستند و امیدوار هستند، به سرلیست امید هم دلبستگی بیشتری و امید بیشتری دارند.

منتجب‌نیا، با بیان اینکه پیروزی اقای عارف می‌تواند موجب خوشحالی و افزایش امید در بین مردم شود، اظهار داشت: ضمن اینکه اگر خدای ناکرده ایشان ریاست مجلس را بر عهده نگیرد و شخص دیگری رئیس مجلس شود، موجب کدورت مردم و دلسردی رأی‌دهندگان خواهد شد؛ این مسئله برای من بسیار روشن و شفاف است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین خاطر نشان کرد:  ما به آقای لاریجانی احترام می‌گذاریم ایشان با هر گرایش و سلیقه سیاسی که باشند، شخصیت محترمی هستند به خصوص که در دوره اخیر ایشان با دولت آقای روحانی همکاری خوبی داشتند. اصلاح‌طلبان هم از ایشان هم قبل و هم ایام انتخابات حمایت کردند. آقای لاریجانی سرلیست اصلاح‌طلبان در شهر قم بود، بنابراین اصلاح‌طلبان به پاس زحمات ایشان، حسن مدیریت و حمایت ایشان از دولت وظیفه خود را انجام دادند و ایشان را که چهره شاخص اصولگرا هستند در انتخابات مورد حمایت قرار دادند. بنابراین ما نباید چهره شاخص اصلاح‌طلبان و نماد لیست امید را با شخص دیگری معاوضه کنیم.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه رقابت به معنای اختلاف نیست، تاکید کرد: نیروهای اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرای هوادار دولت که همگی در فراکسیون امید اتفاق نظر دارند که آقای عارف باید رئیس مجلس باشد، اما اصولگرایان معتدل و غیرافراطی، درست است که معتدل هستند اما اصولگرا محسوب می‌شوند و از نظر جناحی و سیاسی، رقیب اصلاحات و لیست امید هستند.

وی ادامه داد: بنابراین هیچ گونه اختلافی نیست بلکه رقابت سالم است. ما نباید رقابت را به عنوان دعوا و اختلاف و کشمکش معنا کنیم در مجلس هم رقابت بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان شرط پویایی مجلس هست. نباید انتظار داشته باشیم که در مجلس یک تفکر و یک اندیشه حاکم شود و رقابت حزبی و جناحی وجود نداشته باشد.

منتجب‌نیا یادآور شد:در جامعه هم این مسئله وجود دارد؛ جامعه‌ای می‌تواند پویا ودارای تحرک باشد که نظرات و سلایق در آن جامعه با هم رقابت کنند و مردم هم بین سلایق مختلف بهترین‌ها را انتخاب کنند، چنین جامعه‌ای، جامعه ممتاز و پویا ست همچنین مجلسی می‌تواند زنده و پویا باشد که سلایق مختلف در آن آزاد باشند که بتوانند با رعایت حرمت و موازین اخلاقی و رعایت منافع ملی با هم رقابت کنند. رقابت شرط کمال و پویایی یک جامعه است.

منبع:ندای ایرانیان

برچسب ها: منتجب نیا ، عارف ، اعتدال
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان