تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
رایزنی وزیرخارجه ایران با موگرینی، بیشاپ و دی‌میستورا در وین

ظریف: نشست سوریه فرصتی برای تاکید بر رعایت آتش‌بس است

نشست حامیان بین‌المللی سوریه امروز با حضور وزیر امور خارجه کشورمان و مقامات 19 کشور دیگر در وین برگزار خواهد شد.
رویداد۲۴- نشست حامیان بین‌المللی سوریه امروز با حضور وزیر امور خارجه کشورمان و مقامات 19 کشور دیگر در وین برگزار خواهد شد.

ظریف که برای شرکت در این نشست به اتریش رفته است در مورد اهداف نشست گفت: نشست گروه حمایت از سوریه فرصتی برای تاکید بر ضرورت رعایت کامل آتش بس است.

محمد جواد ظریف در جمع خبرنگاران در وین با اشاره به اینکه گروههای تروریستی همه سوریه، کل منطقه و جامعه بین المللی را تهدید می کنند گفت: ضروری است با این گروههای تروریستی مقابله شود و اجازه نداد گروهها تروریستی با استفاده از آتش بس اقدامات تروریستی علیه مردم سوریه را شدت بخشند.

وزیر خارجه کشورمان گفت گفت : فرصت، فرصت مناسبی است وجمهوری اسلامی از ابتدا برای حل و فصل بحران سوریه تاکید بر راهکار گفت‌وگوهای سیاسی داشته است.

ظریف افزود: بحران سوریه برخلاف تلاش برخی گروههای تروریستی و حامیان منطقه ای و بین المللی راه حل نظامی ندارد.

وی همچنین در دیدار با نمایندگان ارشد اتحادیه اروپا، سازمان ملل و استرالیا، آخرین تحولات منطقه و موضوع کمک‌رسانی به نقاط مختلف کشور سوریه را مورد بحث و بررسی قرار داد.

ظریف شب گذشته با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی، جولی بیشاب وزیر امور خارجه استرالیا و استفان دی‌میستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

ظریف: نشست سوریه فرصتی برای تاکید بر رعایت آتش‌بس است

ظریف را در این سفر هیاتی مرکب از سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین المللی، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقا و حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه همراهی می کنند.

وی در دیدار با موگرینی که در هتل محل اقامت وی در وین برگزار شد در خصوص آخرین تحولات مربوط به اجرای توافق برجام و تحولات سوریه گفتگو و رایزنی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان شب گذشته و در دومین دیدار خود پس از ورود به وین با جولی بیشاپ، همتای استرالیایی خود دیدار و گفتگو کرد. در این ملاقات در خصوص آخرین تحولات سوریه به ویژه در زمینه مشکلات فراروی ارسال کمک‌های انسانی به قربانیان بحران سوریه و همچنین روابط دوجانبه ایران و استرالیا و نتایج سفر اخیر دکتر ظریف به کانبرا گفتگو و رایزنی شد.

مسئول دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین در سومین دیدار دیپلماتیک خود پس از ورود به پایتخت اتریش با استفان دی‌میستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه دیدار داشت و در خصوص آخرین تحولات سوریه و اقدامات به‌عمل آمده برای کمک‌رسانی به مناطق مختلف این کشور و همچنین ترتیبات اجلاس سه‌شنبه گروه تماس بین المللی سوریه گفتگو و رایرنی کرد.

ظریف: نشست سوریه فرصتی برای تاکید بر رعایت آتش‌بس است

ظریف قرار است با جان کری همتای آمریکایی خود نیز امروز به صورت دوجانبه گفت‌وگو کند.

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان