تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۸

ابهامات پایان همکاری با مجدآرا/ چرا وزارت ورزش زودتر اقدام نکرد؟

وزارت ورزش در حالی برای فدراسیون همگانی سرپرست انتخاب کرده که ظاهرا دلیلی غیر از پایان دوره مدیریت رئیس این فدراسیون، باعث این تصمیم شده است.

ابهامات پایان همکاری با مجدآرا/ چرا وزارت ورزش زودتر اقدام نکرد؟

رویداد۲۴ تغییرات مدیریتی ورزش در سال جدید از ۱۹ فروردین ماه و از فدراسیون‌ها آغاز شد. فدراسیون ورزش‌های همگانی هم اولین فدراسیونی بود که دستخوش این تغییرات شد و به صورت رسمی وارد دوره سرپرستی شد.

با حکم وزیر ورزش افشین ملایی که مدیر کلی ورزش همگانی وزارت ورزش را بر عهده دارد به عنوان سرپرست فدراسیون ورزش‌های همگانی منصوب شد. وی مأمور شده که ضمن انجام امور جاری فدراسیون، نسبت به برگزاری مجمع انتخاباتی آن در موعد مقرر هم اقدام کند.

این در حالی است که اعلام نشده کنار گذاشتن علی مجد آرا به چه دلیل بوده است. وی که از طرف ستاد کل نیروهای مسلح مأمور به ورزش شده، ۱۹ اسفندماه سال ۹۳ در آخرین مجمع انتخاباتی برگزار شده برای فدراسیون ورزش‌های همگانی و برای دومین دوره متوالی به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد.

طبیعی است که اولین توجیه وزارت ورزش در تعیین سرپرست برای فدراسیون ورزش‌های همگانی، پایان دوره مدیریت مجد آرا است اما در عین حال این پرسش مطرح است که «چرا وزارت ورزش پیش از اتمام دوره قانونی مدیریت مجدآرا نسبت به برگزاری مجمع انتخاباتی اقدام نکرد تا فدراسیون ورزش‌های همگانی وارد دوره سرپرستی نشود؟»

سید محمد شروین اسبقیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی در این زمینه توضیح داد و تاکید کرد که عدم نتیجه گیری از مکاتبه انجام شده با ستاد کل نیروهای مسلح دلیل چرایی این موضوع است.

وی در آغاز این گفتگو گفت: تمام تلاش‌های مجدآرا در فدراسیون ورزش‌های همگانی مورد توجه است اما وی از این فدراسیون کنار گذاشته نشد. دوره چهار ساله مدیریت او تمام شده و به همین دلیل وزارت ورزش برای این فدراسیون سرپرست منصوب کرد.

وی خاطرنشان کرد: سرپرست تعیین شده مدیریت کل ورزش همگانی را در وزارت ورزش بر عهده دارد. در واقع انتخاب سرپرست به گونه‌ای انجام شد که فردی از خانواده ورزش همگانی مدیریت فدراسیون را بر عهده بگیرد و تا زمان برگزاری انتخابات، برنامه‌ها را دنبال کند.

«چرا به گونه‌ای اقدام نشد که شرایط فدراسیون ورزش‌های همگانی به سرپرستی کشیده نشود؟ بهتر نبود پیش از اتمام دوره مدیریت مجدآرا انتخابات این فدراسیون برگزار می‌شد؟»، اسبقیان در پاسخ به این پرسش به مکاتبات انجام شده با ستاد کل نیروهای مسلح اشاره کرد و اینکه پاسخ این مکاتبه در این زمینه تعیین کننده بود.

وی در این زمینه گفت: حدود ۵ - ۴ ماه پیش وزارت ورزش در مورد علی مجدآرا و مدیریت وی در فدراسیون ورزش‌های همگانی مکاتبه‌ای با ستاد کل نیروهای مسلح انجام داد. منتظر پاسخ این مکاتبه بودیم تا در مورد او و در کل مدیریت فدراسیون ورزش‌های همگانی تصمیم گیری شود. تا به امروز اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی تاکید کرد که مکاتبه صورت گرفته با ستاد کل نیروهای مسلح در رابطه با ادامه خدمت علی مجدآرا بود.

«با این شرایط علی مجدآرا می‌تواند برای انتخابات فدراسیون ورزش‌های همگانی یا هر فدراسیون دیگری مجدداً کاندیدا شود؟ منعی در این زمینه ندارد؟»، این پرسش دیگر بود که اسبقیان در پاسخ به آن گفت: این مهم به دو شرط بستگی دارد؛ اول اینکه موضوع بازنشستگی مطرح نباشد که شخصِ مجدآرا تاکید دارد بازنشسته نیست. دوم اینکه برای فعالیت به عنوان رئیس فدراسیون باید ستاد کل نیروهای مسلح مکاتبه شده و تاییدیه موافقت با مأموریت وی در ورزش گرفته شود. با مهیا بودن این دو شرط مشکلی برای کاندیدا شدن وی نیست.

به گفته مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها، تلاش وزارت ورزش این است که در سال جدید مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها در اولین فرصت ممکن برگزار شود.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان