تاریخ انتشار: ۱۷:۳۴ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۵

عملیات آزادسازی فلوجه آغاز شد

عملیات آزاد سازی فلوجه با یورش پیش قراولان نیروهای عراقی به این شهر آغاز شد.
رویداد۲۴-شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد که پیش قراولان نیروهای عراقی به فلوجه یورش بردند و چند ساختمان دولتی را در این منطقه پاکسازی کردند.
پلیس فدرال عراق از ورود 20 هزار تن از نیروهای خود به جبهه های فلوجه خبر داد.
همچنین خبرگزاری صدا وسیما اعلام کرد که نیروهای عراقی مواضع و تجمعات تروریستهای داعش را در چند منطقه فلوجه گلوله باران کردند.
نیروهای امنیتی و برخی از تشکیلات و گروههای داوطلب مردمی از جمله گردانهای سیدالشهداء(ع) طی روزهای گذشته حضور خود را نزدیک اطراف شهر فلوجه تقویت کرده‌اند.
این نیروها به‌منظور فراهم کردن مقدمات برای آغاز عملیات آزادسازی فلوجه تعدادی از راههای امدادرسانی به گروه تروریستی داعش را مسدود کرده‌اند و حملات هوایی به پایگاهها و مواضع داعش افزایش یافته است.

خبرگزاری فارس نیز در گزارشی با اشاره به این خبر آورده است: ارتش عراق با نام‌گذاری «نبرد شکست تروریسم» برای عملیات آزادسازی شهر فلوجه، این عملیات را پیروزی برای تمام شهدا و آسیب دیدگان تروریسم دانسته است. در آزاسازی فلوجه، نیروی هوایی و توپخانه‌ای عراق به همراه نیروی هوایی ائتلاف بین‌المللی ضد تروریسم، پوشش لازم را برای نیروهای عراقی فراهم کرده اند.

شایان ذکر است؛ پیش از آغاز عملیات آزادسازی شهر فلوجه در استان الانبار، ارتش عراق تلاش با درخواست از مردم برای خروج از شهر تلاش کرد تا افراد غیر نظامی را از این فلوجه خارج کند و با خیال آسوده به جنگ با داعش برای بازپس‌گیری این شهر برود. در همین راستا، به نوشته پایگاه خبری شبکه المیادین، فرماندهی «عملیات مشترک» ارتش عراق در بیانیه‌ای با اعلام اینکه عملیات آزادسازی شهر فلوجه نزدیک است، از اهالی این شهر خواست تا از مقرهای داعش و تجمعات آن‌ها دوری کنند و از شهر خارج شوند. در این بیانیه‌ آمده است که عملیات آزادسازی فلوجه، با حضور نیروهای ارتش، عشایر اهل سنت و نیروهای الحشد الشعبی انجام خواهد گرفت.



منبع: تسنیم
برچسب ها: آزادسازی ، فلوجه ، آغاز
نظرات شما
نظرسنجی
در انتخابات پیش‌رو به کدام کاندیدای احتمالی قطعا رای نمی‌دهید؟
پیشخوان