تاریخ انتشار: ۱۷:۵۶ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۵

اردوغان: اولویت دولت جدید تغییر سیستم حکومتی

رئیس جمهور ترکیه در نامه‌ای به کنگره حزبش تاکید کرد که دولت جدید، قانون اساسی این کشور را تغییر خواهد داد.
رویداد۲۴-«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در نامه‌ای به نشست فوق‌العاده حزب اعتدال و توسعه که امروز (یکشنبه) برگزار شد، تاکید کرد که دولت جدید، تغییرات در سیستم حکومتی این کشور را اولویت خود قرار خواهد داد.
به نوشته روزنامه «حریت» اردوغان با بیان اینکه بعد از انتخاب شدن بعنوان رئیس جمهور، ارتباطات قانونی‌اش با حزب عدالت و توسعه قطع شده، گفت: «معتقدم که این قانون عجیب که رئیس جمهور را مجبور می‌کند تا روابطش را با حزب‌های سیاسی قطع کند، بزودی در این دوره جدید برداشته خواهد شد زیرا اقداماتی درجهت تغییر قانون اساسی و سیستم حکومتی اعمال خواهد شد.»

وی در این نامه همچنین از زحمات «احمد داووداوغلو» نخست وزیر مستعفی تشکر و برای رهبر جدید حزب عدالت و توسعه آرزوی موفقیت کرد.
«بکر بوزداگ» وزیر دادگستری ترکیه ضمن قرائت این نامه در کنگره چند هزار نفری از اعضای حزب عدالت و توسعه گفت: این حزب همواره و تا زمانی که مردم بگویند متعلق به طیب اردوغان خواهد بود. عدالت و توسعه فقط یک رهبر دارد آنهم رئیس جمهور اردوغان است.»
قرار است در این نشست «بینالی ایلدریم» وزیر فعلی حمل و نقل ترکیه بجای داووداوغلو به سمت نخست وزیری این کشور انتخاب شود. وی مواضع بسیار نزدیکی به اردوغان داشته و برای افزایش قدرت حکومتی وی تلاش خواهد کرد.
منبع: فارس
برچسب ها: رئیس ، اردوغان ، سیستم
نظرات شما
نظرسنجی
در انتخابات پیش‌رو به کدام کاندیدای احتمالی قطعا رای نمی‌دهید؟
پیشخوان