تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
گزارش رویداد۲۴ به بهانه سوم خرداد؛

از خرمشهر تا خان طومان؛ در رثای مردمان سربلند ایران

فتح خرمشهر، گواه مهم تاریخ است که باید مرد میدان بود. باید دشمن را شناخت. باید از تمام ابزارها برای مقابله با آن و بیرون راندنش بهره برد. باید متحد شد. باید تمام جمعیت کشور را در قالب یک شهر، تعریف کرد تا دلها به هم نزدیک و نزدیک و نزدیک تر شود.
رویداد24، محمد مهدی تولایی- می گویند در دانشگاه آبراهام لینکلن در ایالت میسوری آمریکا، بنای یادبود سربازان رنگین پوست پیاده نظام طراحی و اجرا شده است که حاوی کتیبه ای با این مضمون می باشد: « امروز وجود بنای یادبود سربازان در صحن دانشگاه لینکلن، فرصتی را برای استادان، کارکنان، فارغ التحصیلان، دانشجویان و دوستان فراهم می کند که به آرمان این سربازان احترام بگذارند و از آن پشتیبانی کنند و راه آن ها را ادامه بدهند.»

احترام به آرمان، پشتیبانی از آن و ادامه مسیر، سه جمله کلیدی و بنیانی است که برای حفظ و نشر آثار و تداوم بخشی به مسیر آغاز شده، کلیدی و حیاتی می باشد. اگر حرکتی شروع شد و پس از مدتی، آرمانهایش مورد غفلت واقع شد و یا از باب تمسخر از آن یاد شد، چنین حرکتی ابتر خواهد شد.

سومین روز خرداد ماه، نمایانگر آغاز حرکتی حیاتی و مهم در کشور ماست. حرکتی که آرمانش، مقابله جدی با دشمن متجاوز، بیرون راندن آن و حفظ تمامیت ارضی کشور از گزند متجاوزان است. حرکتی که آرمانش، دور کردن دشمن از مرزها و ایجاد امنیت و آرامش برای درون مرزها و بیرون از آن می باشد. حرکتی که ادامه دادن آن، با یکجا نشستن و دست روی دست گذاشتن همخوانی ندارد و نیاز مبرمی به ذکاوت، تیزهوشی و شجاعت دارد.

آزاد سازی خرمشهر به مردمان غیور ایران نشان داد که در یک نبرد تمام عیار، نه می شود زمان داد و نه می شود زمین؛ بلکه باید هم زمان را گرفت و هم زمین را.

فتح خرمشهر، گواه مهم تاریخ است که باید مرد میدان بود. باید دشمن را شناخت. باید از تمام ابزارها برای مقابله با آن  و بیرون راندنش بهره برد. باید متحد شد. باید تمام جمعیت کشور را در قالب یک شهر، تعریف کرد تا دلها به هم نزدیک و نزدیک و نزدیک تر شود. باید به گونه ای رفتار کرد که تا می شود دشمن را دور و دور و دور تر از مرزها نگه داشت.

رها سازی خرمشهر از دست صدامیان، واقعه ای سراسر درس و عبرت است که در میدان مبارزه، نباید متفرق بود. نباید دست به تخریب نیروهای خودی زد. نباید نیروهای مبارز را به دو دسته خودی و غیر خودی تقسیم کرد. نباید پشت سرداران مبارزه را در جبهه های نبرد، خالی کرد و نباید به گونه ای رفتار کرد که خطر دشمن، نادیده انگاشته شود.

سوم خرداد به ما آموخت که باید به گونه ای اقدام کرد که دشمن نتواند به راحتی، امنیت کشور را مورد خدشه قرار دهد. به ما آموخت که هرچه بتوان جبهه نبرد را به نقاط دورتری منتقل کرد از کارایی ضربات دشمن، کاسته می شود. به ما آموخت که نباید اینقدر تعلل کرد تا دشمن به مرز خودی برسد.

در روزهای اخیر، افراد بسیاری از نیروهای دلیر ایرانی در شهر خان طومان سوریه، به شهادت رسیده اند. شهدایی که مرز نبرد را به کیلومترها دورتر از مرز کشورمان، منتقل کرده اند و مردانه در حال مبارزه هستند. شهدایی که با خون خود، اجازه نداده اند خبرهای روزانه کشورمان، به جای برگزاری موفق انتخابات و تشکیل صلح آمیز مجالس و ادامه روند عادی کشور، به انفجارهای تروریستی در متروهای تهران، اختصاص یابد. شهدایی که فرسنگ ها از منازل خود دور شده اند تا ناموس کشور، فرسنگ ها از تعرض، دور بماند.

شهدای مدافع حرم و مستشاران جان بر کف ایرانی، ادامه دهنده راه سوم خرداد هستند. آنان، جهان آراها و حاج احمد متوسلیان های نسل پنجم انقلابند. آنان، حاج قاسم های دلیر و دوست داشتنی زمان ما هستند. آنان می جنگندند تا دختران و پسران ایرانی، با ادامه تحصیل؛ در کمال امنیت و مصون از تعرض اقدامات تروریستی و ضد امنیتی، استعدادهای کشور را شکوفا کنند.

آنان می جنگندند تا انتخابات در کشور، بدون حتی یک ساعت تاخیر و وقفه و در کمال آرامش برگزار شود. آنان می جنگندند تا کشور در کمال امنیت، میزبان ده ها هیئت سیاسی و اقتصادی از کشورهای خارجی باشد.

درود و سلام خداوند متعال بر روان پاک شهدای هشت سال دفاع مقدس و به ویژه شهدای عملیات آزاد سازی خرمشهر. درود و سلام خداوند بر روان پاک شهدای مدافع حرم و به ویژه شهدای عملیات خان طومان. درود و سلام خداوند متعال بر روان پاک شهدای حافظ امنیت و مرزهای ایران.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
میثم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
0
0
درود بر شما
نظرات شما
پیشخوان