تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۵
گزارش رویداد24 از جدول فروش اردیبهشت ماه سینماها

رقابت شانه به شانه «اژدها وارد می شود» و «رسوایی دو»

بعد از طوفان اکران عید سینما همچنان پررونق به کارش ادامه می دهد. بعد از اینکه سینماهای کشور در عید رکورد بی نظیری از خود به جا گذاشتند، سینماهای کشور در اردیبهشت دچار یک رکود نسبی شد.
رویداد24- بعد از طوفان اکران عید سینما همچنان پررونق به کارش ادامه می دهد. بعد از اینکه سینماهای کشور در عید رکورد بی نظیری از خود به جا گذاشتند، سینماهای کشور در اردیبهشت دچار یک رکود نسبی شد. 

در جدول فروش اردیبهشت ماه تا به این لحظه رقابت اصلی بین دو فیلم «رسوایی دو» و «اژدها وارد می شود» است. «رسوایی دو» تا به این لحظه یک میلیارد و دویست و سی و چهار میلیون تومان فروخته است و «اژدها وارد می شود» یک میلیارد و صد و سی و یک میلیون تومان. 

اما نکته اصلی این است که این میزان فروش برای فیلم ده نمکی دستاوردی به حساب نمی آید چون ساختار سهل الوصول و عامه پسند فیلم ده نمکی برای فروش طراحی شده است درحالی که «اژدها وارد می شود» فیلمی است پیچیده که کسی روی پرفروش شدنش حساب باز نمی کرد.
 
مسئله بعدی این است که بعید است رسوایی دو به پرفروشترین فیلم سال حتی نزدیک شود. این برای ده نمکی زنگ خطر بزرگی است.

 چرا که این کارگردان عادت داشته و دارد ضعف های فراوان فیلمش را پشت فروش فیلم هایش پنهان کند. اما با این میزان فروش آخرین سنگر فیلمساز هم فتح شده است و او دیگر دلیلی برای فضا سازی هایش ندارد.

 ده نمکی از سال نود و دو مجبور شده به رقابت با سایر فیلم ها برخیزد و عیار واقعی فیلم هایش در این سال ها سنجیده خواهد شد. در بین سایر فیلم ها  دلبری موردی عجیب است. فیلمی که چرایی ساختش معلوم نیست و پر است ضعف های تکنیکی و نوشتاری.

 فروش نود میلیونی فیلم هم بر کهنه بودن ساختار و داستان مهر تایید میزند. به نظر می رسد حوزه هنری باید یک تغییر رویه اساسی در تولید فیلم هایش بدهد.

«یک دزدی عاشقانه» هم علی رغم تبلیغات گسترده فروش متوسطی داشته و پانصد شصت و هشت میلیون تومان فروخته است.علتش هم پادرهوایی فیلم و نخندادن تماشاگر است.

کافیست مقایسه ساده ای بین این فیلم و من سالوادور نیستم صورت بگیرد تا علت فروش اولی و نفروختن دومی مشخص شود.
 
مرگ ماهی و خنده های آتوسا دیگر شکست خوردگان اکران هستند. مرگ ماهی با آن ساختار پر ابهام و ناشیانه اش تمام امیدش را برای فروش به ویترین جذاب و پر و پیمان  بازیگرانش بسته بود که نتیجه ای در بر نداشت و فیلم تنها سیصد و دو ملیون فروخته است، کمتر از تمام فیلم ها به جز دلبری.

خنده های آتوسا هم فیلم متوسطی است که در هر زمان اکران همین میزان فروش برایش پیش بینی می شد. همین که فیلم با سیصد و سی و هفت میلیون تومان فروش بالاتر از فیلم پربازیگر مرگ ماهی ایستاده است یک پیروزی بزرگ است.
نظرات شما
پیشخوان