تاریخ انتشار: ۲۳:۲۴ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

پرداخت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به ۵۰۰ هزار نفر در کشور

معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید از پرداخت تسهیلات این صندوق به ۵۰۰ هزار نفر در کشور خبر داد.
رویداد۲۴- معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید از پرداخت تسهیلات این صندوق به ۵۰۰ هزار نفر در کشور خبر داد.

 علی اصحابی شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری لرستان در سخنانی با اشاره به پرداخت تسهیلات کارآفرین امید به متقاضیان اظهار داشت: از ابتدای تاسیس این صندوق تا کنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر از تسهیلات آن بهره مند شده اند.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به ۵۵ هزار متقاضی در هر سال عنوان کرد: این تسهیلات به متقاضیان مشاغل خرد، خانگی، کارگارهی و ... پرداخت می شود.

معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید از راه اندازی صندوق های خرد محلی در روستاهای کشور خبر داد و تصریح کرد: تا کنون این صندوق ها در ۶۰۰ روستای کشور راه اندازی شده است.

اصحابی  همچنین به پرداخت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به طرحهای کشاورزی مشارکتی در روستاها اشاره کرد و گفت: تا کنون این تسهیلات به ۱۲۰ طرح مشارکتی در حوزه کشاورزی کشور پرداخت شده است.

وی همچنین از پرداخت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به طرح های غیر مشارکتی کشاورزی به روستائیان خبر داد و بیان داشت: این طرح ها از تسهیلات ۱۰ و ۲۰ میلیون تومانی بهره مند شده اند.

معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید همچنین از حمایت از طرحهای دانش بنیان و مستقر در مراکز رشد و فناوری از سوی این صندوق خبر داد و گفت: یکی از اولویت های ما در صندوق کارفرینی امید حمایت از این نوع طرحها بوده چرا که ۹۸ درصد تسهیلاتی که به آنها پرداخت می شود بازپرداخت و وصول می شود.

اصحابی همچنین از پرداخت تسهیلات به روستائیان در رابطه با توسعه صنعت گردشگری و اجرای طرح بومی گردی خبر داد و گفت: در قالب این طرح ما به روستائیانی که اقدام ایجاد مسافرخانه و اسکان گردشگران می کنند تسهیلات لازم را پرداخت می کنیم.

وی همچنین به موضوع تولید سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در کشور اشاره کرد و گفت: گردش مالی این صنعت در دنیا ۷۰۰ میلیارد دلار بوده و این در حالیست که سهم ایران از این صنعت تنها یک دهم در سال است.

معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید از پرداخت تسهیلات در این حوزه از سوی این صندوق به متقاضیان خبر داذ.

اصحابی همچنین به تولید محصولات فکری و اسباب بازی در کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه سالانه بیش از ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار ما واردات اسباب بازی از چین به کشور داریم.

وی با بیان اینکه در این راستا برای تولید محصولات فکری و اسباب بازی تسهیلات حمایتی صندوق کارآفرینی امید را به ۵۰ نفر از نخبگان دانشگاههای شریف و امیر کبیر پرداخت کرده ایم گفت: همچنین ما ماهانه ۳.۵ میلیارد دلار واردات پوشاک داریم که برای جلوگیری از این امر تسهیلات لازم را به روستائیان برای راه انداری واحدهای تولید پوشاک پرداخت می کنیم.

منبع: مهر
برچسب ها: پرداخت ، تسهیلات ، صندوق
نظرات شما
پیشخوان