تاریخ انتشار: ۱۷:۲۲ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۸

فرآیند اعطای تسهیلات وام ICT تغییر کرد

دبیرخانه اعطای تسهیلات وام به کسب و کار‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به سازمان فناوری اطلاعات منتقل شد و فرآیند‌های مربوط به دریافت این تسهیلات، تغییر کرد.

رویداد۲۴  سامانه جدید وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات با نام «ایران کارفا» با هدف حمایت از اصناف حوزه فاوا، پلتفرم‌های کسب و کار فاوا، عرضه کنندگان محصول و یا خدمت روی پلتفرم، شتاب‌دهنده سازمانی، صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه و شرکت‌های نوپای حوزه فاوا در سازمان فناوری اطلاعات ایران آغاز به کار کرده است.

این سامانه در قالب ۷ نوع حمایت شامل توسعه اپلیکیشن (شرکت‌های نوپا)، توسعه کسب و کار فاوا (شرکت‌های نوپا)، اشتغال‌زایی اصناف، عرضه کننده محصول یا خدمت روی پلتفرم، توسعه پلتفرم فاوا، شتابدهنده سازمانی و سرمایه‌گذار جسور شرکتی از فعالان این کسب و کار‌ها حمایت می‌کند.

پیش از این دبیرخانه وام وجوه اداره شده در اختیار معاونت نوآوری وزارت ارتباطات بود که هم اکنون این وزارتخانه از جابجایی دبیرخانه وام وجوه اداره شده و انتقال آن به سازمان فناوری اطلاعات ایران و نیز بازنگری و تدوین فرآیند‌های جدید مربوط به اعطای تسهیلات وام وجوه اداره شده برای فعالان ICT، خبر داده است.

مدت زمان فرآیند، نرخ بهره، دوره تنفس، پرداخت مرحله‌ای و دوره بازپرداخت برای دریافت تسهیلات در هریک از طرح ها، در سامانه کارفا اعلام شده است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان