تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵

آیا ظریف واقعاً وزیر خارجه فنلاند را نشناخت؟

روز گذشته (سه شنبه) تصویری در شبکه های مجازی دست به دست شد که نشان می‌دهد ظریف از کنار وزیر خارجه فنلاند عبور می‌کند و او را نمی‌شناسد.
رویداد۲۴- روز گذشته (سه شنبه) تصویری در شبکه های مجازی دست به دست شد که نشان می‌دهد ظریف از کنار وزیر خارجه فنلاند عبور می‌کند و او را نمی‌شناسد.
 
در این ویدیوی کوتاه، ظریف که با سرعت از کنار همتای فنلاندی خود عبور می‌کند، با صدا کردن همراهان وزیر خارجه فنلاند متوجه می‌شود و باز می‌گردد و همتای خود را سمت چپ خود می‌بیند. 

در این لحظه گفتگویی همراه با شوخی و لبخند میان دو وزیر خارجه رد و بدل می شود و  تیمو سوئینی با خنده به ظریف می‌گوید چون من خیلی کوچک هستم شما من را ندیدید. ظریف هم می‌خندد و در پاسخ می‌گوید: طبق عرف دیپلماتیک میزبان باید در سمت راست حرکت مهمان ایستاده باشد و به همین دلیل هم ظریف در آن سمت و در ابتدای در ورودی به دنبال همتای فنلاندی خود می‌گشت، نه در کنار پله‌ها و در جهتی اشتباه. 

ظریف در این گپ و گفت دوستانه، این اشتباه دیپلماتیک آقای سوئينی را به او گوشزد می‌کند و همراهان و وزیر خارجه فنلاند هم می‌پذیرند و تذکر ظریف را صحیح می‌دانند و ماجرا با خوش و بش دو وزیر به پایان می‌رسد. 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان