تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
غلامرضا انصاری، قائم مقام حزب اتحاد ملت در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

نامزد اصولگرایان در انتخابات 96 احمدی‌نژاد نیست/ احمدی‌نژاد تنها صحنه گرم‌کن است

غلامرضا انصاری، قائم مقام حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در مورد تقابل احمدی نژاد و روحانی در انتخابات 96 گفت: «قطعا کاندیدای جبهه پایداری احمدی نژاد نخواهد بود؛ بلکه آنها با احمدی نژاد بازی می کنند که صحنه را گرم کنند.»
رویداد۲۴ -غلامرضا انصاری، قائم مقام حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در مورد تقابل احمدی‌نژاد و روحانی در انتخابات 96 گفت: «قطعاً کاندیدای اصولگرایان و جبهه پایداری احمدی‌نژاد نخواهد بود؛ بلکه آن‌ها با احمدی‌نژاد بازی می‌کنند که صحنه را گرم کنند.»

رسانه‌های اصولگرا در هفته‌های گذشته، به‌منظور اجرای نوعی فرافکنی در مورد ناکامی‌های اخیر خود در عرصه‌های مختلف، نظریات صادق زیباکلام مبنی بر عدم ورود روحانی به انتخابات 96 را دستاویزی برای حمله به اردوگاه اصلاح‌طلبان قرار داده‌اند.

صادق زیباکلام در جدیدترین اظهارنظرهای خود، پروژه کاندیداتوری ظریف یا عارف به‌عنوان جایگزین روحانی در انتخابات 96 را مطرح کرده که البته به گفته وی، این تنها یک نظر شخصی است. زیباکلام معتقد است هیچ‌یک از چهره‌های اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا از شاخصه‌های احمدی‌نژاد برای تخریب طرف مقابل برخوردار نیستند، بنابراین باید فردی مثل ظریف با پایگاه اجتماعی بسیار قوی وارد عرصه شود.

درحالی‌که زیباکلام کل فرضیات خود در این مورد را بر اساس کاندیداتوری احمدی‌نژاد قرار داده، بسیاری معتقدند که اصولگرایان در این برهه تنها روی احمدی‌نژاد بازی می‌کنند و قطعاً وی انتخاب نهایی آن‌ها نخواهد بود.  

غلامرضا انصاری، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با رویداد۲۴ در مورد تقابل احمدی‌نژاد و روحانی در انتخابات 96 گفت: «قطعاً کاندیدای اصولگرایان و جبهه پایداری احمدی‌نژاد نخواهد بود؛ بلکه آن‌ها با احمدی‌نژاد بازی می‌کنند که صحنه را گرم کنند.»

انصاری در مورد اظهارنظرهای زیباکلام گفت: «نظر آقای زیباکلام شخصی است و معمولاً دولت‌ها در کشور ما دو دوره‌ای هستند، شرایط کشور نیز به‌گونه‌ای است که شخص روحانی باید دولت بعدی را در اختیار داشته باشد.» 

عضو شورای شهر تهران در مورد ضرورت مقابله با صفات احمدی‌نژاد نیز گفت: «احمدی‌نژاد یک‌مهره سوخته است و مطمئناً با توجه به صدمات دو دوره ریاست جمهوری وی به‌نظام و مجموعه کشور، بی‌حرمتی‌های وی نسبت به رهبری، یازده روز خانه‌نشینی و سایر رفتارها وی، مطمئناً هیچ انگیزه‌ای برای ورود احمدی‌نژاد به‌صورت تشکیلاتی وجود ندارد و می‌توان گفت که به‌جز همان جریان فکری خود وی و دلواپسان، هیچ‌کس دنبال این قضیه نیست.» 

وی در این مورد افزود: «البته بخشی از این مسائل نیز به خاطر گرم کردن صحنه است، یعنی قطعاً کاندیدای جبهه پایداری نیز احمدی‌نژاد نخواهد بود؛ بلکه آن‌ها با احمدی‌نژاد بازی می‌کنند که صحنه را گرم کنند. قطعاً شرایط جامعه در انتخابات 92 و همچنین انتخابات مجلس 94 نشان داد که مردم بیشتر به سمت گرایشات فهرستی و حزبی خواهند رفت. بنابراین، با توجه به ائتلاف جامع بین اصلاح‌طلبان و طرفداران دولت و البته شرایطی که با مجلس دهم به وجود آمده، مطمئناً اگر همین همگرایی و همبستگی برای انتخابات سال آینده حفظ شود و دولت اقداماتی در جهت حرکت‌های اقتصادی و اصلاح بخش‌های ساختاری خود انجام دهد، شرایطی به وجود خواهد آمد که در انتخابات سال بعد نیز همین دولت و ائتلاف امید، فارغ از اینکه کاندیدای طرف مقابل چه کسی خواهد بود، پیروز انتخابات خواهد شد.»

انصاری ادامه داد: «احمدی‌نژاد قطعاً رقیب روحانی نیست، کما اینکه ما از ورود احمدی‌نژاد به این انتخابات استقبال می‌کنیم، چراکه به هر صورت بخشی از مسائلی که در طول 8 سال ریاست جمهوری وی اتفاق افتاد، از سوی دولت یازدهم و جریانات سیاسی به‌صورت جدی نقد نشده است. درحالی‌که در فضای انتخابات این نقدها به‌صورت جدی مطرح خواهد شد و ناگفته‌هایی که تا به امروز در مورد دو دوره ریاست جمهوری احمدی‌نژاد مسکوت مانده، در قالب مناظرات بیان خواهد شد تا مردم به‌درستی متوجه شوند که چه فاجعه‌ای در آن دوران اتفاق افتاده است. فارغ از اینکه احمدی‌نژاد کاندیدا شود یا خیر، قطعاً جریان مقابل هر فردی را مطرح کند، باید در قبال 8 سال ریاست جمهوری احمدی‌نژاد پاسخگو باشد.»

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در مورد مطرح‌شدن نام عارف و ظریف برای انتخابات 96 نیز گفت: «عارف با توجه به ایثار و گذشت در انتخابات 92 و حضور در انتخابات مجلس، قطعاً از جایگاه اجتماعی ویژه‌ای برخوردار است، اما اگر وی برنامه‌ای برای ریاست جمهوری داشته باشد، قطعاً این برنامه برای چهار سال آینده، یعنی انتخابات 1400 خواهد بود. از سوی دیگر، ظریف به دلیل نقشی که در برجام و حل مسائل بین‌المللی داشته، قطعاً از مقبولیت بالایی برخوردار است. باوجوداین، تصمیمات در مورد انتخابات، قطعاً از سوی ائتلاف اصلاح‌طلبان و حامیان دولت و با بهره‌گیری از عقل و تدبیر جمعی، و با توجه به شرایط روز اتخاذ خواهد شد. بااین‌حال بنده مطمئنم که ظریف و عارف قطعاً به انتخابات 96 وارد نخواهند شد و مطمئناً روحانی با حفظ این ائتلاف و اصلاحات در ساختار دولت، قطعاً پیروز انتخابات 96 خواهد بود.»
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
4
1
فقط حرف مفت
وحید
|
Pakistan
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
2
2
شما فقط در تهران پیروز شدید.شما در سال 96 از جایی ضربه می خورید که به آن بی توجه هستید و آن هم مستظعفینی که به تمسخر شهرستانی می نامید.
به فضل خدا روز حساب شما نیز نزدیک است.
نظرات شما
پیشخوان