تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
علی اتحاد در گفتگو با رویداد۲۴ از تازه ترین نمایشگاه عکس خود می گوید

"سربازان و اسبانى كه جاماندند" مجموعه ای ساختگى نيست

"سربازان و اسبانى كه جاماندند" عنوان تازه ترين مجموعه على اتحاد است كه از روز جمعه بيست و يكم خرداد در گالرى خاك به نمايش در مى آيد.

رویداد۲۴"سربازان و اسبانى كه جاماندند" عنوان تازه ترين مجموعه على اتحاد است كه از روز جمعه بيست و يكم خرداد در گالرى خاك به نمايش در مى آيد.

علی اتحاد در گفتگو با رویداد۲۴ ضمن اشاره بر اینکه مجموعه ى تازه اش را به زيست هنرى استاد آيدين آغداشلو تقدیم كرده است گفت: در اين مجموعه ى ديجيتال مينا ساداتى، بهاره كيان افشار، آتنا حبيبى، نيكو ترخانى و محمدحسين سعيد به عنوان مدل حاضر شده اند.

گفتگوی رویداد۲۴ با یک هنرمند: علی اتحاد:

گردآورنده نمایشگاه "سربازان و اسبانی که جاماندند" در رابطه با شرح این مجموع اظهار داشت: "سربازان و اسبانى كه جا ماندند" احياء خاطرات فراموش شده است، يادبودى براى مردمانى كه شايد روزگارى بوده اند و امروز به كلى از خاطره ى بشرى محو شده اند؛ باورها، اساطير، حماسه ها، متون و حتى زبان هايى كه تندباد فراموشى آن ها را با خود برده است.؛این مجموعه حكايت سربازان و اسبانى است كه خفته اند و كاروان تاريخ به راه افتاده و رفته است و آنان هنوز در كوير تباهى سرگردان اند، شايد هم اگر خاك را اندكى كنار بزنى جايى زير پايمان اثرى از ايشان بيابى.

او تاکید کرد:"سربازان و اسبانى كه جاماندند" صرفا مجموعه اساطير و حماسه هاى ساختگى نيست، اين روايات با آن كه به تاريخى ناموجود اشاره دارند، زيست فردى ما را هم باز مى نمايانند؛ يك يك اين روايات در تجريبات فردى من به عنوان يك شهروند معاصر نمودهايى بيرونى دارد.؛ من شيفته ى فانتزى اساطير هستم و همواره تلاش كرده ام نظام زيبايى شناسى اساطير را به عنوان بخش جدايى ناپذير دوره ى كارى ام در نظر بگيرم.


گفتگوی رویداد۲۴ با یک هنرمند: علی اتحاد:

علی اتحاد در پایان افزود: در افتتاحيه ى اين نمايشگاه طراحى صوتى اى اجرا خواهد شد كه در روزهاى ديگر ادامه نخواهد داشت.

ار دیگر همکاران علی اتحاد در این مجموعه می توان به طراحان لباس: صدف تحويلدار، فاطمه عربى، چهره پردازان: مهشاد مظفرى، مهناز فاتح، عكاسى و نور: نيما مرادى، استوديو: عليرضا لاجورد، امير ريما، اناهيتا آرت استوديو، ابزارهاى جنگ: مسعود الله دادى اشاره کرد.

افتتاحيه ى اين نمايشگاه روز جمعه بيست و يكم بين ساعت پنج عصر تا نه شب برگزار مى شود و تا چهاردهم تير ماه ادامه خواهد داشت. گالرى خاك در خيابان شريعتى، دوراهى قلهك، خيابان بصيرى، كوچه ژيلا، پلاك يك واقع شده است.

نظرات شما
پیشخوان