تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۵

انگلیس یک - روسیه یک؛ تساوی خونین

شب گذشته بعداز دیدار انگلستان و روسیه و تساوی دو تیم با نتیجه یک بر یک، میان تماشاگران آشوب به پا شد.
رویداد۲۴- شب گذشته بعداز دیدار انگلستان و روسیه و تساوی دو تیم با نتیجه یک بر یک، میان تماشاگران آشوب به پا شد.

دقایقی بعد از آنکه تیم فوتبال انگلیس در اولین  بازی خود در یورو ۲۰۱۶، برابر روسیه متوقف شد آن هم در وقت های تلف شده بازی، تماشاگران دو تیم ابتدا در داخل ورزشگاه و دقایقی بعد در خیابان‌های اطراف آن جنجال به پا کردند.

این بازی در نیمه اول بیشتر در میانه های میدان جریان داشت و دوتیم به طور مساوی در یک سوم دفاعی حریف ظاهرشدند و بیشتر در میانه میدان و بدون اتفاق خاصی بازی را دنبال کردند هرچند انگلیس بیشتر مالک توپ و میدان بود،با این وجود هیچ سودی از برتری خود نبرد و دوتیم با نتیجه تساوی بدون گل به رختکن رفتند.
اما در نیمه دوم انگلیس که بیشتر برای گل تقلا میکرد ، بالاخره در دقیقه ۷۹ توسط اریک دایر بازیکن جوان خود و روی یه ضربه ایستگاهی  به گل برتری رسید بعد از این گل ، تماشاگران انگلیسی شروع به خوشحالی کرده و سرود پیروزی سر دادندو حتی با انفجار ترقه در ورزشگاه حاشیه ساز شدند،این حاشیه ها در ده دقیقه پایانی بازی به اوج خود رسید بطوری که ورزشگاه از حالت عادی خارج شد.
اما این شادی دیری نپایید که به یاس تبدیل شد وبا گل واسیلی بروزتسکی در دقایق تلف شده ، روسیه از شکست گریخت تا با یک امتیاز به دیدار بعدی خود بیندیشد.

 جرقه اصلی شروع جنجال ها
 
 در دقیقه ۸۵ بازی در قسمتی از جایگاه تماشاگران تیم روسیه که تیمشان به باخت نزدیک بود، گلوله‌های آتشی کوچکی در دست داشتند و لحظاتی بعد از آن بود که صدای انفجار ترقه در ورزشگاه پیچید.

 تیم رقیب تا آن لحظه با یک گل  از روسیه پیش بود و گفته میشود سکوهای تماشاگران از همان لحظه انفجار ترقه کم کم ملتهب شد.

بعداز این انفجار، در حالی که مسابقه وارد دقایق تلف شده پایانی شده بود، تیم روسیه با گل تساوی، ورزشگاه را بار دیگر منفجر کرد.

درگیری ها ادامه دارد

 بعداز حاشیه های ایجاد شده در پایان بازی، صبح امروز هم در شهر مارسی، پلیس برای متفرق کردن هواداران انگلیسی و کم شدن آشوب و درگیری از  گاز اشک‌آورو همچنین ماشین های آب پاش استفاده کرد و برای سومین روز متوالی با هواداران انگلیسی درگیر شد.
گفته می‌شود در این درگیری‌ها پنج تماشاگر انگلیسی مجروح‌ و به گفته پلیس ۶ نفر دیگر هم بازداشت شدند.
تصاویر مخابره شده از فرانسه  بعد از دیدار دوتیم انگلیس و روسیه ، هواداران دو تیم را نشان میداد که با هم درگیر شده و صحنه های جنجال برانگیز را به وجود آورده بودند. چند نفری هم به روی زمین افتاده‌ و به شدت مصدوم شدند.

بعد از سه روز درگیری و زد و خورد «هولیگان های انگلیسی» با پلیس و دیگر تماشاگران حاضر در فرانسه ،وزارت خارجه بریتانیا اعلام کرده  با پلیس فرانسه نهایت همکاری را میکند تا به وضعیت شهروندان خود در این کشور سرو سامانی دهد.
 ضمن اینکه اتحادیه فوتبال اروپا، طی این چند روز به شدت درگیری‌های هواداران فوتبال در شهر مارسی را محکوم کرده و گفت: "هواداران آشوبگر و عوامل حاشیه ساز در این ناآرامی‌ها جایی در دنیای فوتبال ندارند."

پلیس فرانسه نیز گفته، نه تنها هواداران دو تیم روسیه و انگلیس بلکه بعضی از هواداران تیم فوتبال فرانسه که میزبان این مسابقات است هم در این آشوبها حضور داشته‌اند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: انگلستان ، روسیه ، تساوی
نظرات شما
پیشخوان