تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۵

با هاشمی نسب از کل کل سرخابی ها تا بمب ها و ترقه های نقل و انتقالات

ستاره سابق استقلال و پرسپولیس می گوید از الان زود است که درباره استقلال و پرسپولیس قضاوت کنیم.
رویداد۲۴- ستاره سابق استقلال و پرسپولیس می گوید از الان زود است که درباره استقلال و پرسپولیس قضاوت کنیم. 

در جو این روزهای فوتبال که همه از قدرت بلامنازع استقلال و پرسپولیس حرف می زنند، مهدی هاشمی نسب تلاش می کند تا به دور از احساسات درباره شرایط سرخابی ها حرف بزند. او در گفت و گو با خبرنگاران توضیحاتی درباره رقابت دو باشگاه در نقل و انتقالات و همینطور ماجرای انتقال معروف خودش حرف می زند.

آقا مهدی امسال به نظر می رسد استقلال و پرسپولیس دوباره در فوتبال ایران قدرت گرفته اند. مثل قدیم ها که شما بازی می کردید...

استقلال و پرسپولیس باید قدرتمند باشند چون تیم های بزرگ نیاز به بازیکنان بزرگی دارند. تجربه نشان داده فراز و نشیب های این دو تیم در جذب بازیکنان، باعث کم شدن یا زیاد شدن طرفداران در استادیوم شده است. این دو تیم در سال های اخیر ستاره های زیادی به خود ندیدند ولی امسال اتفاق خوبی افتاده است. قطعا قدرت گرفتن این دو تیم باعث می شود تا فوتبال ملی ما هم قوی تر شود و از سویی هواداران با استادیوم ها آشتی کنند. 

استقلال پر ستاره تر بسته شده یا پرسپولیس. 

والا من در جریان نیستم. فقط می دانم که پرسپولیس بیرانوند را گرفته است. 

پس زیاد اخبار را دنبال نمی کنید چون وحید امیری، سید جلال و... هم به پرسپولیس رفتند و استقلال بازیکنانی چون بختیار رحمانی و وریا غفوری را گرفت. حتی این دو باشگاه با هم رقابت دارند. 

ببیند این خوب است که استقلال و پرسپولیس کلی ستاره بگیرند ولی یک واقعیت وجود دارد. تیم های دیگر ترس شان از استقلال و پرسپولیس ریخته است. مثل قدیم ها دیگر از این دو تیم نمی ترسند. قدیم ها قبل از اینکه بازی های این دو تیم شروع شود، دو بر صفر از رقبای خود جلو بودند ولی الان دیگر آنطور نیست. باید قبول کنیم دیگر شرایط استقلال و پرسپولیس مثل گذشته نمی شود. از سویی نباید تلاش های دیگر تیم ها را هم در جذب بازیکنان نادیده گرفت. فولاد، ذوب آهن، تراکتور، سپاهان و... هم بازیکن به اندازه کافی گرفته اند. ترسی هم از استقلال و پرسپولیس ندارند. به همین خاطر قطعا لیگ برتر در فصل آینده جذاب تر خواهد بود. این کمک می کند که هوادار هم بیشتر به ورزشگاه بیاید. 

نظرتان درباره رقابت منصوریان و برانکو چیست؟ جنگ جذابی است؛ درست است؟

روی کاغذ فعلا جنگ جذابی است ولی باید منتظر بمانیم تا لیگ برتر شروع شود و عیار تیم ها را در زمین بفهمیم. این بیشتر یک جنگ مطبوعاتی است و یک جنگ پوشالی به حساب می آید. اجاه بدهید لیگ شروع شود و تازه می فهمیم که تیم هایشان چه شرایطی دارند. ولی علیرضا منصوریان در تیم نفت موفق بوده و تیم برانکو هم سال گذشته خوب بازی کرده است. 
الان در نقل و انتقالات هستیم. هنوز می گویند تاریخی ترین بمب نقل و انتقالات مهدی هاشمی نسبت است...

نمی دانم والا حالا ما بمب بودیم، ترقه بودیم یا هر چیز دیگری، آن موقع شرایط فرق داشت. یک مقدار با شرایط الان متفاوت بود. به خاطر همین خیلی سر و صدا شد. شاید الان خیلی ها دوست داشتند باشند بمب و ترقه و سیگارت منفجر می کنند. انشالله که همینطور باشد و بازیکنانی بگیرند که خوب از آب در بیایند. ولی در کل این چیزها زیاد مهم نیست و مهم عملکرد بازیکنان است. ما هم که دیگر مهره سوخته این فوتبال به حساب می آئیم.
نظرات شما
پیشخوان