تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
پس از انتقاد از سوی حزب راستگرای افراطی "آلترناتیو برای آلمان"

گزارش روزنامه آلمانی درباره حجاب هیئت اعزامی به ایران

روزنامه "زیت" آلمان درباره واکنش حزب راستگرای افراطی "آلترناتیو برای آلمان" نسبت به استفاده زنان هیئت اقتصادی آلمان از پوشش حجاب در سفر اخیر آن هیئت به ایران گزارش داد.
رویداد۲۴- روزنامه "زیت" آلمان درباره واکنش حزب راستگرای افراطی "آلترناتیو برای آلمان" نسبت به استفاده زنان هیئت اقتصادی آلمان از پوشش حجاب در سفر اخیر آن هیئت به ایران می نویسد:"این هیئت از حجاب استفاده کرده بودند. به سرعت اعضای آلترناتوی برای آلمان حزب ملی گرای افراطی از خود واکنش نشان دادند و آن را مورد نقد قرار دادند. وزارت اقتصاد آلمان گفت که این اقدام تنها برای ایجاد حسن نیت و روابط حسنه میان دو کشور بوده است. این پاسخ اما حزب آلترنیو برای آلمان را خشگین تر ساخت آنان معتقدند که برای منافع اقتصادی نباید حقوق زنان را نادیده گرفت. اما پرسش این است که آیا می توانید بدون در نظر گرفتن شعارهای اسلام هراسانه ان حزب انتقادش را بپذیرید؟ واقعیت آن است که ایده آل خود حزب آلترناتیو برای آلمان برای زنان به غایت محافظه کارانه است. آن حزب خواستار آن است که زنان آلمانی پنج فرزند داشته باشند و از آنان می خواهد که از خدا تبعیت کنند و به شوهران شان خدمت کنند. واقعیت آن است که در واقعی بودن انتقادات آن حزب نسبت به استفاده از پوشش حجاب توسط هیئت اقتصادی آلمانی تردید است. واقعیت آن است که آن حزب حتی اگر نقدی هم دارد باید دور از نفرت افکنی باشد. باید بدانند که خشم و نفرت افکنی تبعاتی خواهد داشت. دفاع از حقوق زنان با لحنی پر از نفرت ناممکن است". 

گزارش روزنامه آلمانی درباره حجاب هیئت اعزامی به ایران

این روزنامه در ادامه می افزاید:"اکنون حزب آلترناتیو برای آلمان با ایجاد جنجال و هیاهو و سر و صدا می گوید زنان آلمانی ببینید آنان با روسری رفته اند آنان می خواهند حجاب را بر ما تحمیل کنند ! اما باید دید واقعا چه روی داده است عده ای از زنان از ایالت ساکسونی در شرق آلمان به ایران سفر کرده اند آن هم پس از توافق هسته ای و لغو تحریم های وضعه شده علیه ایران. مشکل آن است که این زنان اجازه نداشتند در ایران بدون حجاب خود را نشان دهند و کارشناسان به آنان توصیه کردند که برای ارائه درخواست صدور روادید عکس های شان را به روسری و حجاب ارائه کنند. قطعا بسیاری از ما مایل به استفاده از پوشش حجاب نیستیم اما در اینجا دو گزینه پیش روی زنان آلمانی وجود داشت یا استفاده از پوشش حجاب و کسب مجوز برای سفر به ایران و یا عدم سفر به ایران. آیا واقعا این موضوع ارزش این همه سر و صدای ایجاد شده توسط حزب راستگرای افراطی آلترناتیو برای آلمان را داشت؟" 

گزارش روزنامه آلمانی درباره حجاب هیئت اعزامی به ایران

این روزنامه در ادامه اشاره می کند که نکته جالب آن است که معاون حزب آلترناتیو برای آلمان در کنفرانسی مطبوعاتی در جولای سال 2015 میلادی توافق هسته ای با ایران و ادامه مذاکرات را یک حرکت عاقلانه خوانده بود. پرسش در اینجاست که اگر آن حزب موافق توافق است  پس چطور با شرایط ایران برای صدور مجوز هیئت اقتصادی آلمانی به آن کشور برای عقد قرادادهای تازه مخالفت می کند؟! می بینید که اینجاست که آن حزب رسوا می شود". 

گزارش روزنامه آلمانی درباره حجاب هیئت اعزامی به ایران

منبع: خرداد
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان