تاریخ انتشار: ۲۳:۵۷ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۵

هر 3 هزار ایرانی یک مراقب سلامت

کتر سید حسن هاشمی در مراسم گردهمایی دانشجویان نخبه و استعدادهای درخشان دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور که در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: احساس تعلق به میهن باید در وجود دانشجویان نخبه رشته‌های پزشکی وجود داشته باشد و این استعدادهای درخشان در هر نقطه‌ای از دنیا که زندگی کنند نوع‌دوستی و وطن‌دوستی را فراموش نکنند و ذکات علم خود را به کشور بپردازند.
رویداد۲۴- دکتر سید حسن هاشمی در مراسم گردهمایی دانشجویان نخبه و استعدادهای درخشان دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور که در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، خاطره‌ای از دوران دانشجویی خود تعریف کرد و افزود: در دوران دانشجویی من محیط دانشگاه دست افراد چپی به معنای دیروزی یعنی توسط گروه‌های مختلف توده‌ای، فداییان خلق و برخی گروه‌های دیگر اداره می‌شد. در این شرایط خدمت آیت‌الله خامنه‌ای رفتم که ایشان چند کتاب در زمینه خداشناسی معرفی نمودند که تأثیر مطالعه‌ی آن کتابها در اتفاقات زندگی من بسیار نمایان بود.

وی در ادامه تصریح کرد: ایران در منطقه‌ی بسیار حساس و استثنایی قرار گرفته و زیبایی‌های فراوانی نیز دارد که موجب می‌شود هر فردی در هر نقطه‌ای که زندگی کند به کشور خود دلبسته باشد.

دکتر هاشمی با تأکید بر اینکه دانشجویان نخبه دین خود را به کشور ادا کنند گفت: احساس تعلق به میهن باید در وجود دانشجویان نخبه رشته‌های پزشکی وجود داشته باشد و این استعدادهای درخشان در هر نقطه‌ای از دنیا که زندگی کنند نوع‌دوستی و وطن‌دوستی را فراموش نکنند و ذکات علم خود را به کشور بپردازند.

وی در ادامه یادآور شد: کشور ما با مشکلات زیادی مواجه است. وزارت بهداشت در این زمینه تلاش‌های بسیاری نموده‌ است. به طوری که توجه ویژه به دانشجویان نخبه و استعدادهای درخشان و توسعه علمی و پژوهشی حوزه سلامت از نمونه تلاش‌های این وزارت خانه در راستای توسعه کشور محسوب می‌شود.

دکتر هاشمی تدوین پرونده سلامت را از جمله اقدامات مهم وزارت بهداشت در سال های اخیر دانست و افزود: بر اساس این پرونده هر 3 هزار ایرانی باید یک مراقب سلامت داشته باشد که بتواند اطلاعات پرونده سلامت افراد را نظیر فشارخون، افزایش وزن، قند خون و عوامل بیماری های غیر واگیر را ثبت کنند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها برای تدوین پرونده سلامت با شرکت های خصوصی قرارداد می‌بندند و این شرکت‌ها می‌توانند نیروهای خود را از رشته‌های مختلف نظیر ماما و بهداشتیار استخدام کنند.

وی همچنین در پایان از تربیت نامتجانس نیرو در وزارت بهداشت انتقاد کرد و گفت: متأسفانه در وزارت بهداشت بدون رویه مشخص اقدام به جذب و تربیت افراد می‌شود و درواقع همان سیاستی که وزارت علوم در طول سالها انجام داده است. به طوری که امروزه شاهد جمعیت فارغ‌التحصیل بیکار و سرگردان در کشور هستیم. بنابراین باید در تربیت نیروی انسانی آینده‌نگری مشخصی وجود داشته باشد.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان