تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۵

ستاری: واردات هر 5 هزار محصول از دست دادن یک شغل است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت : در بحث مدیریت واردات، واردات هر پنج هزار محصول از دست دادن یک شغل در کشور است.

رویداد۲۴-معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت : در بحث مدیریت واردات، واردات هر پنج هزار محصول از دست دادن یک شغل در کشور است.
 سورنا ستاری روز دوشنبه در سومین آیین رونمایی از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان در مجتمع شکوفایی شرکت های دانش بنیان افزود: آنچه پایه و سرمایه این کشور به حساب می آید، نیروی انسانی است و نه نفت و گاز، ما به لحاظ نیروی انسانی جزو چهار کشور اول دنیا قرار داریم .

وی بیان کرد: مهم در اقتصاد دانش بنیان این است که همگی در یک جبهه می جنگیم، کشوری که پنج هزار سال تاریخ و تمدن و علم دارد، نباید به ذخایر نفت و گاز متکی باشد .

ستاری گفت: دانشمندانی همچون ابوعلی سینا و فارابی در زیست بوم کارآفرینی پرورش یافته اند.
معاون ریس جمهوری با اشاره به این که از زیست بوم کشور عربستان افرادی همچون بن لادن و البغدادی پرورش پیدا می کنند و نمی توانند کارآفرین و دانشمند بیرون اید، افزود: در هیچ جای دنیا از پول، دانشمندان و کار آفرین بیرون نمی آید.

وی بیان کرد : معاونت علمی و فناروی ریاست جمهوری یک ابزار است و تاکنون توانسته است قدم های بسیار خوبی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان از جمله معافیت مالیاتی، گمرکی و ارایه تسهیلات بردارد.

وی یادآور شد: از اول تیرماه با وجود اینکه شرایط اقتصادی دولت در شرایط نامناسب قرار دارد اما معافیت مالیاتی شرکت های دانش بنیان انجام خواهد شد.

ستاری گفت: امسال نیز برای اولین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی 26 شرکت از فعالان اقتصادی برای استفاده از معافیت کمرگی معرفی شده اند.

وی با اشاره به اینکه باید فرهنگ دانش بنیان را درکشور گسترش دهیم افزود: باید تفکر و فرهنگ نفتی مردم در کشور با فرهنگ دانش بنیان تغییر کند.

ستاری ادامه داد: در دوسال گذشته، شکل گیری شرکت های دانش بنیان پیشرفت بسیاری داشته است و اکنون شرکت های مختلف در حوزه های فنی مهندسی، علوم پیشرفته تا شرکت های low tech درکشورتشکیل شده وفعال است.

وی بیان کرد: درراستای ارایه خدمات به شرکت های دانش بنیان، درآینده تابلوی مجزایی برای شرکت های دانش بنیان در بورس رونمایی خواهد شد.

در این آیین از 23 طرح دانش بنیان که با حمایت مالی صندوق نوآوری و شکوفایی به لحاظ فنی به سرانجام رسیده و وارد بازار شده است رونمایی شد.
منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان