تاریخ انتشار: ۲۳:۵۰ - ۰۲ تير ۱۳۹۵

حقوق 57 میلیونی فسادآور است

معاون اول دستگاه قضا گفت: مسئله حقوقهای نجومی و بسیار بالا به هیچ وجه قابل قبول نبوده و خلاف حق و انصاف است.
رویداد۲۴ - حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول دستگاه قضا با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری ضمن گرامیداشت لیالی قدر و تبریک هفته قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه قوه قضائیه پیرامون فیش های نجومی برخی مدیران گفت: در نظام جمهوری اسلامی از ابتدا تا به امروز یک سلسله ارزش ها داشته ایم و داریم که باید آن ها را پاس بداریم و لذا اگر خدایی نکرده ارزش ها آرام آرام کمرنگ شوند به همین میزان از نظام دور می شویم.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به این که مدیران حکومتی وظایف انقلابی، اسلامی و اداری دارند که باید در جای خود به آن ها توجه کنند، افزود: مدیران حکومتی نباید به قضایا به صورت خصوصی توجه کنند بلکه آن ها کارگزار حکومت هستند و باید از کمترین مسائلی که شائبه ای خلاف قانون ایجاد کند، اجتناب بورزند.

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: مسئله حقوقهای نجومی  و بسیار بالا به هیچ وجه قابل قبول نبوده و خلاف حق و  انصاف است.

وی افزود: برخی می خواهند بااین مسئله سیاسی برخورد کنند که نباید با این نگاه با قضیه برخورد کرد بلکه باید به حق نگاه کنیم.

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: کاری ندارم افشای فیش‌های حقوقی صحیح بوده است یا نه بلکه خود مسئولین باید پیش قدم می‌شدند و در مرحله اول دولت باید پیش قدم شود بررسی کند و مطلب را به سمع مردم برساند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی کل کشور کار بررسی را آغاز کرده است و به هر مقدار هم نتیجه برسد همان را گزارش می‌دهد. لیستی از یک وزارتخانه با 50 نفر آورده بودند که حقوقشان 40 میلیون به بالا است.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: وقتی کسی در یک ماه فقط 57 میلیون حقو می گیرد یا 300 میلیون وام با بهره 4 درصد می گیرد، شک نکنید فساد آور است.
برچسب ها: فساد
نظرات شما
پیشخوان