تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵
حمیدرضا ترقی در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴:

نظر سنجی‌های «بسیج» و «صداوسیما» حکایت از ریزش آرای «روحانی» دارد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه مدعی شد که نظرسنجی هایی که به طور مرتب از سوی دولت، بسیج و صدا و سیما انجام می‌شود حکایت از ریزش آرای روحانی دارد.
رویداد۲۴عضو شورای مرکزی حزب موتلفه مدعی شد که نظرسنجی‎هایی که به طور مرتب از سوی بسیج و صدا و سیما انجام می‌شود حکایت از ریزش آرای روحانی دارد.

اردیبهشت ماه سال آینده شاهد برگزاری دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا خواهیم بود. اصلاح‎طلبان تا به امروز گزینه‌ای به غیر از حسن روحانی برای ریاست جمهوری معرفی نکرده‌اند و بار‌ها بر این مسئله تاکید داشتند که در صورت کاندیدا شدن حسن روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، از او حمایت خواهند کرد بنابراین طبیعی است که اصلاح طلبان بیش از ریاست جمهوری بر انتخابات شوراهای شهرو روستا تمرکز داشته باشند. 

اصولگرا‌ها هم انتخابات شورای شهر را دارای اهمیت بیشتری می‌دانند اما نه از آن جنبه که خیالشان از کاندیدا ریاست جمهوری راحت باشد. اصولگرایان هنوز به هیچ تصیمی در این باره دست پیدا نکرده‌اند و در معرفی تعداد گزینه‌های انتخاباتی خود دچار تردید هستند، بنابراین از این رو به سمت شورای شهر رو آورده‌اند که تکلیف این سمت آشکار‌تر است وسریع‌تر می‌توانند به نتیجه مطلوب دست یابند. 

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴ دراین باره گفت: وضعیت انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده هنوز بلاتکلیف است و نیاز به زمان بییشتری برای آشکار شدن موضع دو جناح سیاسی موجود در کشور دارد. از طرف دیگر تعداد نامزدهای شورای شهر کم نیست و توافق بر سر آمدن یا نیامدنشان به تصمیم گیری صریح‎تری نیازمند است. بنابراین هر دو جناح اصولگرا و اصلاح‎طلب احساس کردند اولویت اول را به شورای شهر دهند زیرا حجم کار در شورا‌ها بیش از ریاست جمهوری به نظر می‌رسد. 

وی درباره تمایل اصولگرایان به کاندیداتوری مجدد حسن روحانی افزود: در هیچ یک از نشست‌های اصولگرایان بحثی مطرح نشد که نشان از تمایل در این باره داشته باشند. اصولگرایان گزینه خود را دارند و اینکه به چه صورتی آن را مطرح کنند نیاز به زمان است زیرا برای معرفی گزینه ریاست جمهوری فرایندی باید طی شود که هنوز محقق نشده است. 

ترقی درباره کاندیداهای احتمالی اصولگرایان برای ریاست جمهوری بیان کرد: گزینه‌ها مشخص نشده‌اند. باید تمام ابعاد انتخابات ریاست جمهوری را در نظر گرفت. اصولگرایان تا به امروز حتی درباره یک یا چند نامزد انتخاباتی در مرحله اول و دوم هم به نتیجه‌ای دست پیدا نکرده‌اند. 

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه درباره دو مرحله‌ای شدن انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده، بیان کرد: در دو مرحله‌ای شدن انتخابات ریاست جمهوری سال آینده شکی وجود ندارد زیرا در مرحله اول آرا به حد نصاب نخواهد رسید بنابراین به طور طبیعی به مرحله دوم می‌رسد، اما آنچه اصولگرایان درباره‌اش به نتیجه دست نیافته‌اند این است که برای مرحله اول و دوم چند گزینه داشته باشند. 

وی در رابطه با شانس حسن روحانی برای دور بعدی انتخابات، گفت: آقای روحانی تا به امروز به طور مرتب افت ریزش رای داشته است و دلیل این مسئله هم چیزی جز مشکلات مالی نیست زیرا مردم امید خود را در زمینه بهبود شرایط اقتصادی از دست داده‌اند. 

ترقی در این باره که آیا اظهار نظرش براساس نظرسنجی‌ها است یا گپ وگفت، بیان کرد: نظرسنجی‌هایی به طور مرتب از سوی بسیج و صدا و سیما در این باره انجام می‌شود که نشان از این دارد که مردم عمده‌ترین مشکل خود را مسائل اقتصادی عنوان کرده‌اند و هیچ علامتی از بهبود اقتصادی در کشور مشاهده نمی‌کنند. 

این فعال سیاسی اصولگرا در رابطه با لزوم تغییر گفتمان سیاسی اصولگرایان اظهار داشت: گفتمان ما در چهارچوب عدالت – پیشرفت باید به مردم در دهه چهارم انقلاب اسلامی معرفی شود و گفتمانی خارج ازسیاست‌های کلان کشور نخواهیم داشت. در حال حاضر مهم‌ترین مسئله جذب آرا خاکستری است که بر میزان جلب آرا بسیار موثر است بنابراین باید مشکلات این گروه در گفتمان اصولگرایان موردتوجه قرار گیرد. 

ترقی درخصوص وحدت اصولگرایان و جایگاه هواداران احمدی‌نژاد در آن نیز اظهار داشت: از ابتدا جریان آقای احمدی‌نژاد در مناسبات اصولگرایان جایگاهی نداشت و هیچ مذاکره‌ای با او و یا جریان طرفدار‌اش در مورد انتخابات صورت نگرفته است. 

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در این رابطه که برخی از وابستگان به احمدی‌نژاد در جلسات اصولگرایان حضور پیدا می‌کنند، ابراز کرد: برخی از وابستگان جریان احمدی‌نژاد در جلسات اصولگرایان شرکت می‌کردند اما مدت زمانی است که آنان را در جلسات نمی‌بینیم. 

وی درخصوص ارتباط اصولگرایان و گروه احمدی‌نژاد با اظهارات مقام معظم رهبری، گفت: پیش از اظهارات مقام معظم رهبری اصولگرایان بنا نداشتند احمدی‌نژاد را در محاسبات خود جای دهند الان هم تغییری دراین وضعیت روی نداده است.
نظرات شما
پیشخوان