تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۰

نمایشگاه بسته‌بندی در راه است / پاشنه آشیل صادرات ایران اینجاست!

تحول در صنعت بسته‌بندی یکی از پیش‌زمینه‌های شکوفایی اقتصادی و تسخیر بازار‌های جهانی است. مسئله‌ای که پاشنه آشیل اقتصاد ایران در سال‌های گذشته بود. بسیاری از تولیدات با کیفیت ایرانی به دلیل بسته‌بندی ضعیف نتوانستند جایی در بازار‌های جهانی پیدا کنند.

رویداد۲۴ شناسایی این گلوگاه و تلاش برای برطرف کردنش یکی از اقدامات مهمی است که می‌تواند حضور ایران در بازار‌های جهانی را پررنگ‌تر کند. برای از بین بردن این نقطه ضعف به سرمایه‌گذاری، حمایت از استعداد‌های جوان و بستری برای نمایش توانایی‌ها و لینک کردن طراحان به تولیدکنندگان نیاز داریم. مشکلی که تلاش شده تا برگزاری دوسالانه بسته‌ها در ایران در جهت رفع آن برآمده و فضا را برای بهبود کیفیت بسته بندی و حضوری جهانی آماده کند.

چهارمین دوسالانه بسته‌ها، «رویداد مستقل طراحی بسته‌بندی ایران» به برگزاری نمایشگاه آثار نهایی‌اش نزدیک شده است. از میان ۵۰۰ اثری که تا ۵ آبان ۱۴۰۰ به دبیرخانه این دو سالانه ارسال شده اکنون صورت‌بندی آثار نهایی برای برگزاری نمایشگاه توسط هیات داوران مشخص شده است.

بعد از داوری‌های صورت گرفته ۲۹۳ اثر از ۱۳۱ شرکت‌کننده از میان ۵۰۰ اثر ارسالی واجد شرایط شرکت در دوسالانه شناخته شده‌اند. این آثار در نمایشگاهی که اواخر بهمن و اوایل اسفند امسال برپا خواهد شد به نمایش درخواهند آمد.

همچنین نزدیک به ۱۰۰ اثر از ۱۶ کشور دنیا از سوی ۲۰ شرکت کننده که اغلب استودیو‌های دیزاین بودند به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است. هنرمندانی از آمریکا، ژاپن، ایتالیا، اسپانیا، آرژانتین، روسیه، بلاروس، لهستان، هنگ‌کنگ، مصر، یونان، ارمنستان، ترکیه، مکزیک، سوئد، ویتنام در دوسالانه ۱۴۰۰ شرکت خواهند داشت.

در خلال برگزاری نمایشگاه هم مراسم اهدای جوایز برگزیدگان جشنواره در تاریخ ۵ اسفند ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

دوسالانه بسته‌ها یک رویداد مستقل ایرانی است که به همت وب‌سایت بسته‌ها هر دو سال یکبار در فضای دیزاین و طراحی بسته‌بندی محصولات در ایران و دنیا برگزار می‌شود. به این ترتیب هر دو سال یکبار دیزاینر‌های ایرانی و جهانی در کنار هم به رقابت می‌پردازند و تلاش می‌شود تا هم فرصتی برای نمایش محصولات با کیفیت بالا فراهم آید و هم اینکه با ایجاد یک فضای رقابتی صنعت بسته بندی در ایران دگرگون شود.

این دو سالانه مانند بسیاری از جوایز بین‌المللی از دو بخش اهدای جایزه و نمایش آثار جشنواره تشکیل شده است. در سال‌های گذشته نمایشگاه آثار هنرمندان این دو سالانه به رویدادی محبوب در میان علاقه‌مندان به صنعت بسته‌بندی تبدیل شده بود. امسال هم نمایشگاه آثار نهایی راه یافته به این جشنواره حد فاصل ۲۹ بهمن تا ۸ اسفند ۱۴۰۰ در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

برچسب ها: نمایشگاه
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان