تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵

در مذاکرات بین آخوندی و آلن ویدالیس چه گذشت؟

فرانسوا سینمو سفیر فرانسه در ایران گفت: فرانسه برای تبادل اطلاعات و آموزش موضوعات تخصصی در زمینهٔ حمل‌ونقل ترکیبی به ایران اراده‌ای قوی دارد .
رویداد۲۴- فرانسوا سینمو سفیر فرانسه در ایران گفت: فرانسه برای تبادل اطلاعات و آموزش موضوعات تخصصی در زمینهٔ حمل‌ونقل ترکیبی به ایران اراده‌ای قوی دارد .

سمینار مشترک ایران و فرانسه در زمینهٔ حمل‌ونقل ترکیبی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های زیربنایی پیش از ظهر امروز در مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی به ریاست شکرچی‌زاده رئیس این مرکز برگزار شد.

فرانسوا سینمو سفیر فرانسه گفت: فرانسه سعی در اجرایی کردن توافق دو کشور دارد و این سمینار در پی توافق سال گذشته وزیر و حمل‌ونقل فرانسه و ایران برگزار می‌شود .

وی تاکید کرد:فرانسه تصمیم دارد تا با ازسرگیری روابط بین دو کشور، دوره جدید را به یک موفقیت بزرگ تبدیل کند.

سفیر فرانسه بابیان اینکه موضوعات موردبحث حمل‌ونقلی برای هر دو کشور اهمیت ویژه‌ای دارد گفت: مدرن سازی زیرساخت‌ها برای توسعه در ایران و فرانسه بسیار مهم است و یکی از اولویت‌های دولت آقای روحانی که برای کادر کاریش مشخص کرده همین است.

وی ادامه داد: نوسازی و مدرن سازی زیرساخت‌ها تأمین سرمایه و بودجه جدیدی را از راه‌های مختلف می‌طلبد و ما باید به دنباله راهکارهای مبتکرانه باشیم.

سفیر فرانسه در ایران گفت: این سمینار در راستای همکاری‌های مشترک بین دو کشور است که روابط آن‌ها در حال شکوفایی است.

سینمو ادامه داد: این همکاری‌ها علاوه بر اینکه در زمینهٔ سیاست توسعه پیدا می‌کند درزمینه‌های دانشگاهی، تجاری، آموزشی و فنی نیز ادامه می‌یابد. فرانسه اراده‌ای قوی برای پیگیری تمام این مسائل را دارد تا شروع و ازسرگیری روابط را تبدیل به یک موفقیت بزرگ کند.

سفیر فرانسه در ایران به همکاری‌های مشترک تهران و پاریس در زمینهٔ پزشکی، ژنتیک در پزشکی و ستاره‌شناسی اشاره کرد و گفت: آن چیزی که مهم است اعتمادسازی در این تبادلات و ایجاد روابط جدید بر پایه اعتمادسازی متقابل است.

وی تأکید کرد که همکاری‌های ایران و فرانسه در زمینهٔ آموزش و انتقال تکنولوژی می‌تواند گسترش پیدا کند.

فرانسوا سینمو همچنین در جمع خبرنگاران گفت: این سمینار به ابتکار آقای شکرچی‌زاده رئیس محترم مرکز تحقیقات برپا شده و به دنبال توافق‌نامه‌ای که بین آقای ویدالیس وزیر حمل‌ونقل فرانسه و آقای عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران به امضا درآمد، برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس ایران و فرانسه برای دو موضوع بسیار مهم تأمین سرمایه از طریق بخش خصوصی و همچنین اهمیت حمل‌ونقل ترکیبی به گفتگو می‌نشینند.

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان