تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵
قره‌بیگ‌لو در گفت‌وگو با رویداد۲۴ مطرح کرد

ارجاع پرونده گلی‌پور به اجرای احکام همچنان در انتظار تصمیم قاضی پرونده

علیرضا گلی‌پور عضو بنیاد ملی نخبگان کشور و دانشجوی دکتری رشته مهندسی برق باوجود بیماری قلبی و سرطان غدد لنفاوی، از سال ۹۱ در زندان اوین به سر می‌برد و پرونده وی تا امروز باوجود محکومیت قطعی به اجرای احکام ارسال نشده است.
رویداد۲۴- علیرضا گلی‌پور عضو بنیاد ملی نخبگان کشور و دانشجوی دکتری رشته مهندسی برق باوجود بیماری قلبی و سرطان غدد لنفاوی، از سال ۹۱ در زندان اوین به سر می‌برد و پرونده وی تا امروز باوجود محکومیت قطعی به اجرای احکام ارسال نشده است. 

آزیتا قره‌بیگ‌لو، وکیل گلی‌پور بابیان این مطلب در گفت‎وگو با رویداد۲۴ درباره آخرین وضعیت پرونده موکلش گفت: اردیبهشت‌ماه سال جاری حکم پرونده آقای گلی‌پور صادر شد. پرونده اما در شرایطی که امکان تفکیک داشت، تفکیک نشد و به درخواست متهم ردیف دوم و به دستور قاضی این پرونده به دیوان عالی فرستاده شد. 

قره‌بیگ‌لو با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده در دیوان تأکید کرد که قبل از ارجاع پرونده به دیوان برای قاضی توضیح داده شد که هیچ اعتراضی به‌حکم وارد نشده و همچنین این پرونده در حدی نیست که به دیوان ارجاع داده شود. اما این پرونده درنهایت به دیوان ارجاع شد.  

به گفته وی نزدیک به ۴ ماه زمان صرف شد تا با توجه به توضیحات وکلا این پرونده خارج از موعد در دیوان عالی موردبررسی قرار بگیرد. بعد از بررسی‌های انجام‌شده در دیوان عالی قرار عدم صلاحیت صادر شد و پرونده بیش از یک ماه است که به دادگاه بدوی برگشت داده‌شده است. 

وکیل گلی‌پور در ادامه با طرح این ادعا که در روند این پرونده اختلال به وجود آمده و به دلایل نامعلوم از ارسال پرونده به اجرای احکام امتناع می‌شود گفت: این در حالی است که در آخرین تماسی که امروز با دادگاه برقرار شد منشی قاضی اعلام کرد هنوز هم ارجاع این پرونده به اجرای احکام به دلیل عدم تفکیک انجام نشده است. 

وی معتقد است تفکیک این پرونده نیازمند زمان زیادی نیست و تفکیک دادنامه پرونده درنهایت یک روز زمان نیاز دارد. از سویی دیگر جلوگیری از ورود وکلای پرونده به شعبه نیز سؤال‌برانگیز است.
 
قره بیگ لو همچنین گفت: به دلیل بیماری سرطان غدد لنفاوی، موکلم نیازمند خدمات درمانی ویژه است و تا زمانی که پرونده به اجرای احکام نرود، ایشان امکان استفاده از آزادی مشروط و هیچ نوع مرخصی را ندارد. آقای گلی‌پور در زمان بازداشت به این سرطان مبتلا شده است و تاکنون چند عمل جراحی با هزینه خانواده‌اش در زندان برای بهبود موقعیت سلامت وی انجام‌شده است. 

وی با اشاره به مساعدت علی شمخانی در اعمال ماده ۱۳۴ افزود: بنابر ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، حکم ۳۹ ساله به ۱۵ سال کاهش یافت. بعدازاین مساعدت اما هیچ همکاری برای بهبود شرایط این پرونده نشده است. 

وکیل علیرضا گلی‌پور با تأکید بر وضعیت بسیار نامساعد سلامت موکلش خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر به این پرونده و درنهایت ارجاع آن به اجرای احکام شد. همچنین او تأکید کرد که خانواده نگران موقعیت سلامت گلی‌پور هستند.

نظرات شما
پیشخوان