تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۲۳ اسفند ۱۴۰۰

نکات مهم تهیه پک میوه و حلوا خرما

مسئولین برگزار کننده مراسم ترحیم پک میوه را پیش از مراسم آماده کرده و یا به صورت آماده از بازار خریداری می‌کنند. انواع متعدد پک میوه وجود دارد که صاحب عزا با توجه به بودجه مورد نظر خود می‌تواند برای تهیه آن اقدام کند. پک میوه ترحیم به طور کل ممکن است بنابر خواسته فرد صاحب عزا شامل موارد زیر باشد:

نکات مهم تهیه پک میوه و حلوا خرما

رویداد۲۴برگزاری مراسم ترحیم باید در شان متوفی باشد. اما چون فوت یک عزیز ناگهانی می باشد و اطرافیان متوفی آمادگی برگزاری مراسم را ندارند بهتر است که برگزاری چنین مراسم هایی به شرکت های خدمات ترحیم سپرده شود. این شرکت ها تاج گل، پک میوه، حلوا خرما، غذا، بنر ترحیم و ... آماده می کنند.

تهیه پک میوه ترحیم

مسئولین برگزار کننده مراسم ترحیم پک میوه را پیش از مراسم آماده کرده و یا به صورت آماده از بازار خریداری می کنند. انواع متعدد پک میوه وجود دارد که صاحب عزا با توجه به بودجه مورد نظر خود می تواند برای تهیه آن اقدام کند. پک میوه ترحیم به طور کل ممکن است بنابر خواسته فرد صاحب عزا شامل موارد زیر باشد:

- سیب

- موز

- خیار

- پرتقال

- و...

همچنین علاوه بر میوه در پک پذیرائی ترحیم می توان از موارد مطرح شده در زیر نیز استفاده کرد.

- آجیل مشکل گشا

- انواع کیک ها یا آب میوه ها

- خرما یا حلوای خرما

- کارد، قاشق و چنگال یکبار مصرف

- دستمال کاغذی

- و...

چه نوع میوه هایی در پک میوه استفاده می شود؟

شرکت های خدمات و تشریفات ترحیم می توانند با توجه به فصل سال، میوه مناسب برای پک میوه میهمانان تهیه کنند. معمولا در فصول سرد سال از پرتقال، کیوی استفاده می کنند. همچنین یکی دیگر از گزینه های مناسب برای پذیرایی در مراسم ختم، تهیه سیب های زرد و قرمز است. موز و خیار نیز از جمله میوه هایی هستند که به راحتی در تمام فصول سال می توان از آنها در پک پذیرایی ختم خود استفاده کرد.

نکات مهم تهیه پک میوه و حلوا خرما

ویژگی های پک میوه خوب چیست؟

یک پک میوه خوب می بایستی دارای چندین ویژگی ایده آل باشد. پک میوه برای ختم می بایستی دارای حداقل 3 عدد میوه (که قالبا شامل سیب، موز و خیار) باشد. میوه ها باید از میان میوه های مرغوب و دستچین شده انتخاب شوند تا از له شدن میوه ها درون بسته بندی خودداری شود. انتخاب محتویات پک پذیرایی ختم بر عهده صاحب مجلس است چرا که پک میوه تنها میوه را در بر نمی گیرد. جایگذاری آبمیوه نیز می تواند جزیی از بسته بندی باشد. قرار دادن حلوا و خرما در گوشه ای از بسته بندی نیز باری از دوش اطرافیان کم می کند و همچنین سبب زیبایی و پربارتر شدن پک میوه می شود. قرار دادن چنگال، بسته نمک، دستمال کاغذی از سری محتویات ضروری نیست ولی سبب رضایت میهمانان و سهولت در صرف میوه می شود. استفاده از ظروف شفاف و مستطیلی شکل بجای ظروف دوار و یا مات توصیه می شود چرا که باعث جای گیری بهتر محتویات و دیده شدن آنها می شود.

استفاده از حلوا خرما در مراسم های ترحیم

حلوا خرما از جمله خوراکی هایی هستند که در مراسم های ترحیم از آنها استفاده می شود. اما تهیه و آماده سازی حلوا خرما در منزل فرآیندی سخت و زمان بر است و بهتر است که آنها از شرکت های خدمات ترحیم خریداری شوند که علاوه بر داشتن کیفیت بهتر، تزئین و بسته بندی متناسب با مراسم ترحیم را داشته باشند.

شرکت ترحیم یاران، انواع حلوا خرما به صورت جداگانه یا به طور مخلوط در بسته بندی های مختلف دارد و شما کافیست با این شرکت تماس بگیرید و مقداری که نیاز دارید را سفارش دهید و در مقصد تحویل بگیرید. ترحیم یاران با تهیه و آماده سازی حلوا خرما از مرغوب ترین مواد اولیه، شما را در برگزاری مراسمی آبرومندانه یاری می کند.

چرا از حلوا و خرما در مراسم ترحیم استفاده می شود؟

شاید یکی از مهمترین سوالاتی که برای افراد در هنگام تهیه حلوا و خرما برای مراسم ترحیم پیش بیاید این باشد که چرا بهتر است از این نوع شیرینی جهت پذیرایی مهمانان استفاده شود. به طور کلی می توان گفت استفاده از خرما و حلوا در مراسم عزاداری ریشه علمی و پزشکی دارد به طوری که باید بدانید در طب سنتی ذات غم و اندوه سرد است که این امر به طوری است که انسان با شنیدن خبر ناگوار دچار افت قند شده و بدنش سرد می شود. طبیعتا در این هنگام بدن به گرمی نیاز دارد. این امر موجب شده است که در فرهنگ عزاداری ما از شیرینی هایی با طبع گرم چون خرما و حلوا استفاده شود. باید بدانید حلوا و خرما از خوراکی های زود هضم بوده و از آنجایی که صاحب عزا از نظر روانی در شرایط چندان مساعدی نیست راحت تر می تواند این نوع شیرینی را هضم کرده و گزینه ‌ای بهتر از غذاهای سنگین خواهد بود.

در هنگام عزاداری که صاحبان عزا میل خود به غذا خوردن را از دست می‌ دهند با خوردن یک خرما یا تکه حلوا انرژی از دست رفته خود را به دست آورده و خدایی نکرده مشکلی برایشان ایجاد نمی شود. این موارد در کنار هم موجب شده است که سفارش سینی حلوا و خرما برای مراسم ترحیم اهمیت ویژه‌ ای داشته باشد.

نکات مهم تهیه پک میوه و حلوا خرما

انواع حلوا خرما

حلوا خرما در انواع مختلف موجود می باشد که می توانید آنها  به صورت تک تهیه و در پک میوه بگذارید یا می توانید آنها را در یک سینی بصورت مخلوط حلوا خرما تهیه کنید. انواع حلو خرما:

  • حلوا قیفی میکس
  • خرما گردویی جعبه ای
  • حلوا تی تابی جعبه ای
  • حلوا قیفی
  • خرمای حلوایی گردویی
  • حلوای ویفری
  • حلوای تک نفره
  • خرمای تک نفره
  • حلوا خرمای مخلوط
  • حلوا میکس
  • حلوای رولتی
  • خرمای حلوای ماریسپان دو رنگ
  • خرمای حلوایی با مغز گردو

برای اطلاع از قیمت و سفارش هر یک از حلوا خرماهای بالا به سایت ترحیم یاران مراجعه کنید.

قیمت پک میوه و قیمت حلوا خرما

قیمت های پک میوه و حلوا خرما به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال، قیمت پک میوه بستگی به نوع میوه ها، تعداد میوه ها، درجه کیفیت میوه ها و ... بستگی دارد. اگر میوه های غیر فصلی بخواهید پک میوه گرانتری خواهید داشت. یکی دیگر از عواملی که بر روی قیمت ها پک میوه تاثیر دارد نوع بسته بندی پک میوه هست.

همچنین قیمت حلوا خرما هم به عواملی مانند نوع حلوا، موادی که در تهیه حلوا استفاده شده است (برای مثال برخی حلوایی می خواهند که از مغز آجیل هم در آنها استفاده شده است) بستگی دارد. همچنین قیت خرما هم به نوع خرما، مغز خرما (گردو و ...)، پودر نارگیل و ... بستگی دارد. همچنین اگر سینی حلوا خرما با تزئین خاص بخواهید نیز قیمت متفاوت تری خواهد داشت.

نکات مهم تهیه پک میوه و حلوا خرما

شرکت ترحیم یاران

شرکت ترحیم یاران در زمینه برگزاری صفر تا صد مراسم های ختم فعالیت می کند و خدمات متنوعی را در این زمینه ارائه می دهد. از جمله خدمات ترحیم یاران می توان به تهیه پک میوه، آماده سازی حلوا و خرما، تاج گل، بنر ترحیم، فیلمبرداری از مراسم و .... اشاره کرد. برای بهره مندی از هر کدام از خدمات ترحیم می توانید با مراجعه به این وب سایت و تماس با شماره های مندرج هرگونه خدماتی را که نیاز دارید به مسئولان مربوطه اطلاع دهید تا ما با همکاری یکدیگر بتوانیم یک مجلس آبرومند و متناسب با شان و منزلت شخص متوفی و سایر مهمانان برگزار نماییم.

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان