تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۱

چاپ فلکس؛ تبليغاتی جذاب و کم هزينه برای بازاريابي و فروش محصولات

در فضاي رقابتي سال‌هاي اخير، صاحبان مشاغل از انواع روش‌ها و ابزارهاي تبليغاتي متنوع براي تبليغات محصولات يا خدمات، افزايش فروش و برندسازي استفاده کرده‌اند.

رویداد۲۴ در فضاي رقابتي سال‌هاي اخير، صاحبان مشاغل از انواع روش‌ها و ابزارهاي تبليغاتي متنوع براي تبليغات محصولات يا خدمات، افزايش فروش و برندسازي استفاده کرده‌اند؛ از چاپ بنر بر روي بيلبوردهاي غول پيکر گرفته، تا چاپ انواع پلات‌ها و انواع پوسترها. در اين مقاله مي‌خواهيم شما را با چاپ فلکس و پوسترهاي تبليغاتي و مزيت‌هاي اصلي آن که يکي از مهم‌ترين روش‌هاي تبليغات چاپي و بازاريابي ارزان و کم هزينه است، آشنا کنيم؛ با ما همراه باشید.

چاپ فلکس؛ تبليغاتی جذاب و کم هزينه برای بازاريابي و فروش محصولات

انواع تبليغات و نقش آن در بازاریابی و فروش
تبليغات به دو صورت آنلاين و محيطي انجام مي‌شود. به اين ترتيب مي‌توانيد از شبکه‌هاي اجتماعي (تلگرام / اينستاگرام)، بنرهاي تبليغاتي، رپورتاژ آگهي و تبليغات گوگل و موارد ديگر استفاده کنيد. برخي از روش‌ها به شکل انواع روش‌هاي تبليغات آنلاين و هم چنين تبليغات محيطي (بيلبوردهاي داخل و خارج از شهر) و... هم به‌ صورت انواع روش‌هاي تبليغات محيطي معرفي شده است.

هر يک از روش‌هايي که در بالا ذکر شد داراي مزايا و معايبي هستند، به‌ عنوان مثال استفاده از تبليغات آنلاين مي‌تواند به صاحبان مشاغل کمک کند تا مشتريان بيشتري را به سمت وب سايت خود جذب کنند و محصولات يا خدمات خود را به مخاطبان بيشتري تبليغ کنند، اما معايبي نيز دارد که از جمله آنها مي‌توان به هزينه بالا اين نوع تبليغات اشاره کرد!

در صورتی که تبلیغات محیطی با هزینه کمتر، مشتریان اصلی و بازار هدف شما را نشانه می روند. یکی از این ابزارهای تبلیغات محیطی، چاپ فلکس است که در ادامه معرفی می کنیم.

معرفی چاپ فلکس تبليغاتي
چاپ فلکس در تبلیغات محیطی، بسیار پرکاربرد است. فلکس يا به عبارت صحیح‌تر فلكسی فيس متریالی است كه برای ساخت تابلوهای سردرب مغازه‌ها، فروشگاه‌ها، تابلوهای عابر پياده، برخی از بيلبوردها و به طور خلاصه برای تابلوهايی كه نورپردازی داخلی دارند، استفاده مي‌کنیم. چاپ فلکس، متریالی اقتصادی در اجرای انواع تابلوهای لایت باکس تبلیغاتی است و در انواع عرض های 3.20 متر تا 5 متر چاپ می شود.
چاپ فلکس؛ تبليغاتی جذاب و کم هزينه برای بازاريابي و فروش محصولات
6 مزيت مهم استفاده از چاپ فلکس و پوسترهای تبليغاتي
در اين بخش مي‌خواهيم به 6 مزيت اصلي و مهم استفاده از پوستر و فلکس های تبليغاتي اشاره کنيم:

⦁ تمرکز بر روي مخاطبان اصلي هدف
استفاده از پوسترهايي که مخاطبان اصلي شما را هدف قرار مي‌دهند، يکي از بهترين راه‌ها براي چاپ پيام شما براي دستيابي به مخاطبان است. زيرا مخاطبان از خواندن مطالبي که نيازهاي آنها را برآورده مي‌کند لذت مي‌برند. شما مي‌توانيد پيام خود را با يک جمله کوتاه تبليغاتي به مخاطب اصلي خود منتقل کنيد.

⦁ اطلاع رساني لحظه‌اي و کم هزينه
شما مي‌توانيد با نوشتن يک پيام کوتاه تبليغاتي روي چاپ فلکس، محصول يا خدمات خود را به نمايش بگذاريد. هم چنين مي‌توانيد با وارد کردن شماره تماس، آدرس شرکت، آدرس وب سايت و آدرس شبکه‌هاي اجتماعي از مخاطبان خود بخواهيد که براي اطلاعات بيشتر با شما تماس بگيرند.

⦁ قابل لمس و مشاهده بودن
يکي از مزاياي مهم استفاده از پوسترهای تبليغاتي ملموس و قابل مشاهده بودن است. زيرا مي‌خواهيد مطمئن شويد که پيام شما مستقيماً به مخاطبان شما مي‌رسد. استفاده از خلاقيت، نوع و جنس فلکس بسيار مهم است. اگر پوستر از متريال مناسب، کاغذ مناسب و بسيار خلاقانه ساخته شده باشد، تأثير فوق العاده‌اي در ذهن مخاطب خواهد داشت.
يکي از بهترين مراکز ارائه اين خدمات، مرکز تخصصي چاپ سبحان است، که علاوه بر چاپ تبليغات محيطي، خدمات چاپ فلکس عریض، بنر، انواع پلات و... را نيز ارائه مي‌کند.

⦁ کاملاً اقتصادي و مقرون به صرفه
همانطور که گفته شد، روش‌هاي تبليغاتي گران قيمت ديگري نيز وجود دارد که مخاطب اصلي را هدف قرار نمي‌دهد. چاپ فلکس و تابلوهای بک لایت هزینه ها را بسيار کاهش مي‌دهد و يکي از موثرترين روش‌هاي تبليغاتي است که پيام شما را با پرداخت هزينه کمتري به مخاطبان اصلي مي‌رساند.

⦁ بازاريابي سريع و ارزان قيمت
زماني که در نمايشگاه يا رويدادي شرکت مي‌کنيد، با ارائه پوسترهاي تبليغاتي به مخاطبان مي‌توانيد پيام تبليغاتي خود را مستقيماً به ‌دست آنها برسانيد. از سوي ديگر با قرار دادن QR Code يا کد تخفيف بر روي يک «پوستر تبليغاتي» مي‌توان مخاطبان را ترغيب کرد تا از وب سايت شما ديدن و از تخفيف محصولات يا خدمات شما استفاده کنند.

⦁ ابزاري براي تبليغات کسب‌وکارهاي محلي
کسب و کارهاي کوچک محلي مانند؛ آرايشگاه‌ها، رستوران‌ها و سوپرمارکت‌ها و غيره که مبتني بر عرضه مستقيم کالا يا خدمات هستند و مخاطبان اصلي آن‌ها محلي مي‌باشند. مي‌توانند از طريق تابلو فلکس های بزرگ و عزیض که حتی در شب هم دیده می شود، محصولات يا خدمات خود را در سطح محلي معرفي کنند.

چاپ فلکس؛ تبليغاتی جذاب و کم هزينه برای بازاريابي و فروش محصولات

نحوه توزيع پوسترهاي تبليغاتي در راستاي فروش بهتر
استفاده از پوستر باعث ارتقاي کسب و کارها، افزايش فروش و برندسازي مي‌شود. نحوه توزيع و انتقال پوسترها براي مخاطبان اهميت بسيار ويژه‌اي دارد. پوسترهاي تبليغاتي به چند طريق مختلف به‌دست مخاطبان مي‌رسند، مي‌توان به روش‌هاي مختلف توزيع اشاره کرد:

⦁ پخش پوستر در سطح شهر و خيابان‌ها
آنچه عموم مردم فکر مي‌کنند اين است که، پخش پوسترها در سطح خيابان‌ها و کوچه‌ها بي فايده و بي معني بوده و بازخوردي ندارد، در حالي که پخش تابلوهای فلکسی مي‌تواند کاملاً هدفمند باشد و در دیدرش مخاطبان اصلي قرار گیرد. در نظر داشته باشيد که يک آرايشگاه بانوان مي‌تواند با قرار دادن تابلو در خيابان‌هاي محلي آن را به‌دست مخاطبان هدف (بانوان محلي) برساند.

⦁ نصب پوستر بر روي انواع شيشه از جمله؛ شيشه خودرو، اتوبوس و مترو
برخي از شرکت‌ها معمولاً براي تبليغات خود پوسترهايي را بر روي انواع شيشه از جمله؛ اتومبيل افراد، بدنه مترو و اتوبوس نصب مي‌کنند. (ما اين روش را پيشنهاد نمي‌کنيم)

⦁ پخش پوستر در داخل نمايشگاه‌ها و غرفه‌ها
هنگامي که در نمايشگاه يا رويدادي شرکت مي‌کنيد، مي‌توانيد با نصب تابلو فلکسی های بزرگ، شرکت کنندگان و مخاطبان اصلي را جذب برند خود کنيد.

سخن پاياني
همان طور که در اين مقاله اشاره کرديم استفاده از چاپ فلکس يکي از موثرترين روش‌ها براي تبليغات چاپي است. کم هزينه و تاثیرگذار بودن این نوع تبلیغات به شما اين امکان را مي‌دهد که محصولات يا خدمات خود را به بهترين نحو تبليغ کنيد. با استفاده از پوسترها علاوه بر رساندن پيام به مخاطبان اصلي، مي‌توانيد اثربخشي پيام خود را با طراحي جذاب افزايش مي‌دهد.
در اين ميان مرکز تخصصي چاپ سبحان با داشتن مشاوران متخصص و حرفه‌اي در زمينه طراحي انواع پوستر، طراحي فلکس و بنر مي‌تواند شما را در اين زمينه راهنمايي کند. جهت مشاوره و برقراري ارتباط با کارشناسان چاپ سبحان مي‌توانيد به سايت https://sobhanprint.com مراجعه نماييد.

برچسب ها: تبلیغات
نظرات شما
نظرسنجی
در انتخابات پیش‌رو به کدام کاندیدای احتمالی قطعا رای نمی‌دهید؟
پیشخوان