تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱

رهبر انقلاب: کار بزرگ انقلاب برای دانشگاه، هویت‌بخشی به آن بود

رهبر انقلاب در بخشی تاکید کردند: کار بزرگی که انقلاب برای دانشگاه کرد عبارت بود از هویت‌بخشی به دانشگاه به تبع هویت‌بخشی به ملت ایران. انقلاب به ملت احساس هویت، آرمان، احساس شخصیت و استقلال داد، افق دید روشن داد؛ این‌ها کار‌هایی بوده که انقلاب برای ملت ایران انجام داد.

رهبر انقلابرویداد۲۴ جمعی از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی سراسر کشور عصر امروز (سه‌شنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.

رهبر انقلاب در بخشی از این دیدار تاکید کردند: کار بزرگی که انقلاب برای دانشگاه کرد عبارت بود از هویت‌بخشی به دانشگاه به تبع هویت‌بخشی به ملت ایران.

ایشان فرمودند: انقلاب به ملت احساس هویت، آرمان، احساس شخصیت و استقلال داد، افق دید روشن داد؛ اینها کارهایی بوده که انقلاب برای ملت ایران انجام داد.

 آیت الله خامنه ای افزودند: طبعاً وقتی که در ملت یک حرکت ملی هویت‌سازی و آرمان‌سازی ملی انجام می گیرد آنکه بیشترین بهره را می برد جوان دانشگاهی و جوان دانشجو است؛ جوان دانشجو با احساساتی که دارد با آگاهی‌هایی که دارد، با طهارت و پاکیزگی که دارد. دانشگاه احساس هویت کرد و این احساس هویت منتهی شد به اینکه دانشگاه و دانشجو جماعت در مقابل قدرتهای غربی احساس ضعف و احساس حقارت نکنند؛ درست نقطه‌ی مقابل‌ آن چیزی که قبل از انقلاب بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان