تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵
آزیتا قره‌بگلو از ارسال پرونده موکلش به اجرای احکام خبر داد

آزادی متقابل علیرضا گلی‌پور در انتظار تأیید حکم از سوی دو قاضی

وکیل علیرضا گلی‌پور با اعلام این خبر که پرونده موکلش، سرانجام به اجرای احکام ارسال شد، گفت: در حال حاضر برای آزادی متقابل موکلم نیازمند تأیید نهایی قاضی اجرای احکام و قاضی صادرکننده حکم قطعی هستیم.
رویداد۲۴- وکیل علیرضا گلی‌پور با اعلام این خبر که پرونده موکلش، سرانجام به اجرای احکام ارسال شد، گفت: در حال حاضر برای آزادی متقابل موکلم نیازمند تأیید نهایی قاضی اجرای احکام و قاضی صادرکننده حکم قطعی هستیم.

آزیتا قره‌بگلو وکیل علیرضا گلی‌پور در گفت‌وگو با رویداد۲۴با اشاره پرونده موکلش که به دلیل جرائم امنیتی از سال ۹۱ در زندان به سر می‌برد، گفت: گلی‌پور عضو بنیاد ملی نخبگان کشور و دانشجوی دکترای مهندسی برق و مشاور شرکت زیمنس در کشور آلمان، سال ۹۱ بازداشت شد.
 
وی افزود:‌ پرونده گلی‌پور بعد از ۲ سال با صدور کیفرخواست به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارجاع شد و در نهایت پس از برگزاری جلسات دادگاه، موکلم به ۳۹ سال و ۹ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد که با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی حکم به ۱۵ سال که اشد مجازاتش بود کاهش یافت.

قره‌بگلو با بیان اینکه ما درخواست اجرای حکم را داشتیم اما با اعتراض متهم ردیف دوم، پرونده به دیوان عالی ارسال شد، اظهار داشت: ۴ ماه طول کشید تا در وقت فوق‌العاده به پرونده رسیدگی و قرار عدم صلاحیت صادر شد و پرونده به دادگاه بدوی عودت داده شد.

وکیل مدافع گلی‌پور که پیش از این در گفت‌وگو با رویداد۲۴ از ارسال نشدن این پرونده به اجرای احکام انتقاد کرده بود، حالا خبر می‌دهد: بیشتر از یک ماه طول کشید تا پرونده تفکیک و این هفته سرانجام به اجرای احکام ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پرونده در شعبه یک اجرای احکام کیفری به ریاست آقای نصیرپور روند اجرایی را طی می‌کند تا آزادی متقابل موکلم فراهم شود.

قره‌بگلو یادآور شد: در حال حاضر آزادی متقابل نیازمند آن است که قاضی اجرای احکام و قاضی صادرکننده حکم قطعی حکم را تأیید کنند.
نظرات شما
پیشخوان