تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۷ آبان ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
یک مخترع جوان در گفتگو با رویداد۲۴ عنوان کرد:

مسئولین اختراعات بی‌نظیر و بدون رابطه را نمی‌بینند

زهرا شیخ مرتضی یکی از مخترعین جوانی است که به فعالیت در کشور خود علاقه‌ی ویژه‌ای دارد، او به‌تازگی دستگاه تولید برقی را اختراع کرده است که به گفته‌ی خودش کسی تاب حال در دنیا به آن دست نیافته است و این دستگاه برای تمامی دنیا یک نیاز است.
رویداد۲۴- زهرا شیخ مرتضی یکی از مخترعین جوانی است که به فعالیت در کشور خود علاقه‌ی ویژه‌ای دارد، او به‌تازگی دستگاه تولید برقی را اختراع کرده است که به گفته‌ی خودش کسی تاب حال در دنیا به آن دست نیافته است و این دستگاه برای تمامی دنیا یک نیاز است.

این مخترع جوان در گفتگو با رویداد۲۴، با بیان کلیاتی از دستگاه اختراع شده‌اش گفت: این دستگاه با ابعاد بسیار کوچکی در حدود یک جعبه دستمال‌کاغذی تولید شده است و از نگاه من یکی از مهم‌ترین فوایدش این است که هیچ زمانی نیاز به احیا ندارد و فرد می‌تواند یکی از آن را خریداری کند و در منزل از آن استفاده کند.

او ادامه داد: این دستگاه همانند سه‌راهی‌هایی که امروزه همه‌ی مردم در منازل و دفاتر کار خود دارند هست، تنها با این تفاوت که در آن‌یک سوخت هوازی به‌کاررفته است که حدود 3 الی 4 آمپر برق تولید می‌کند و داخل مداری می‌رود که توسط خودمان طراحی شده است، بعدازاین مرحله دستگاه قدرت آمپر و ولتاژ را بالا می‌برد و همانند برق شهری یعنی 220 ولت و 12 آمپر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شیخ مرتضی در پاسخ به این سؤال که فواید این دستگاه برای مردم و یا کشور چیست، بیان کرد: با استفاده مردم از این دستگاه، کابل‌های برق از دور خارج شده و دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و ما بارها و بارها شنیده‌ایم که گفته‌اند هر فردی که کابل‌های برق را جمع کند ادیسون دوم است؛ علاوه براین نکته، برقی که با این دستگاه در اختیار مردم قرار می‌گیرد کاملاً رایگان است و فرد، برقِ چندین سال منزل خود را تنها با هزینه‌ی خرید تعدادی از این دستگاه‌ها تأمین می‌کند، بنابراین فکرمیکنم تنها همین دو عامل خود به‌تنهایی دلیل محکمی برای سودمندی این دستگاه خواهند بود.

او تأکید کرد: در این دستگاه هیچ انرژی خورشیدی نیز به کار نرفته است که صبح انرژی دریافت کند و شب‌کار کند، هیچ‌گونه باتری دیگری نیز در آن مورد استفاده قرار نگرفته است و تنها خودِ دستگاه برق را تولید می‌کند و می‌تواند 24 ساعته کار کند.

این مخترع جوان با تأکید بر اینکه نزدیک به سه سال است که من و همسرم بر روی این موضوع شبانه‌روز فعالیت می‌کنیم و تمام اموال خود را در این راه خرج کردیم آن، بیان کرد: بعدازاین مدت طولانی و هزینه‌های بزرگ، این دستگاه امروز به ثمر نشسته است و ما نزدیک به 9 ماه است که به دنبال یک اسپانسر، شرکت و یا مسئولی هستیم که از دستگاهی حمایت کند که به نفع کشور و مردم است.

او افزود: با محاسبه‌ای که انجام شده است حداقل هزینه‌ی تولید این دستگاه 17 هزار تومان هست اما اینکه فروشنده چه قیمتی برای آن در نظر خواهد گرفت را نمی‌توان پیش‌بینی کرد؛ اما درنهایت باید گفت که خرید این دستگاه به نفع هر فردی خواهد بود.

شیخ مرتضی بیان کرد: مسئولان هیچ اهمیتی برای اختراع‌ها قائل نیستند جز آنکه فردی با آن‌ها ارتباط داشته است و من این امر را به چشم دیده‌ام که از پرورش قارچ و... به‌صورت میلیاردی حمایت می‌کنند و از دستگاه‌های بزرگ و داروهای مهمی که فرزندان این کشور برای اولین بار به آن‌ها دست پیدا کرده‌اند هیچ اهمیتی نمی‌دهند، دلیل این موضوع این است که آن فرد با آقای مسئول ارتباط دارد و ما ارتباطی نداریم.

او ادامه داد: من به همراه خانواده‌ام مبلغ بسیار بالایی را صرف این اختراع کرده‌ایم اما متأسفانه هیچ حمایت مالی و معنوی وجود نداشت درحالی‌که اگر از همان روزهای ابتدایی ما حمایت شده بودیم، امروز علاوه بر اینکه این دستگاه در اختیار مردم قرار گرفته بود، ما نیز دچار چنین مشکلات عجیب‌وغریبی نمی‌شدیم.

مخترع دستگاه تولید برق با تأکید بر اینکه این دستگاه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، ابراز داشت: اگر همین امروز تنها طرح این دستگاه برای چند شرکت تولیدی خارجی ایمیل شود، فکر می‌کنم آن‌ها به نحوه‌ی دیگری با من و اختراعم برخورد خواهند کرد چراکه همه‌ی مردم می‌دانند در کشورهایی همچون کره و... تلاش‌های بسیاری برای رایگان شدن برق و کشف منابع انرژی انجام می‌شود که دیگر به‌صورت کابلی نباشد درحالی‌که این دستگاه امروز در کشور ما تولید شده است و مسئولین به آن اهمیت نمی‌دهند.

او افزود: این دستگاه تنها برای مصارف خانگی نیست و می‌توان از آن در ابعاد بزرگ‌تر طراحی و تولید کرد و در تأسیسات موشکی، دفاعی و... استفاده کرد؛ این دستگاه را می‌توان همانند شارژر همراهی دانست که برق منزل یا دستگاه شمارا تأمین می‌کند، اما با این تفاوت که دیگر نیاز به شارژ شدن ندارد.

شیخ مرتضی در پایان تأکید کرد: تولید این دستگاه باعث می‌شود که خطرهای موجود ناشی از جریان برق همچون سوختگی کابل، قطع جریان برق و... از بین برود، در این رابطه نکته‌ای که وجود دارد این است که اگر ولتاژ این دستگاه پایین‌تر یا بالاتر از حد مجاز برود دستگاه خودبه‌خود خاموش می‌شود و شما باید مجدداً آن را روشن کنید؛ بنابراین فکر می‌کنم این اختراع، اختراع سطح پایینی نیست و می‌تواند تأثیر مثبتی بر رتبه علمی فناوری کشور ما در سطح جهان داشته باشد اما تنها به شرطی که مسئولان بخواهند از آن حمایت کنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
شهریار شریفی مقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
0
با سلام و عرض ادب به محضر مخترع ایرانی که با مطالعه اختراعتان خون در رگهایم در چرخش بیشتری اوفتاد و همانند قبل که مسئولین چه و چه ناراحتم کرد که اینان ایرانی نیستند یا قلبشان برای ایران نمی تپد ، بهر جهت گویا بایستی خودمان آستینها را بالا زده و بفکر مملکتمان باشیم ، در اطاق فکری که به همراه دوستان جوانم انجام شروع کرده ایم ، بدنبال بهترینها با کمترین خطر لرزش هستیم که مطالعه مطالب ثبت شده توسط ایشان بسیار مسرورم کرد ، شماره تلفنی گذاشته تا در صورت صلاحدید تماسی داشته باشیم و انشا الله همکاری بیشتر با اطلاعات دقیق تر پیش رو باشد ، با تشکر .
نظرات شما
پیشخوان