تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۲۰ آبان ۱۳۹۵
عباس عبدی در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

رسانه مریض سبب گسترش فساد می‎شود

یک روزنامه نگار و فعال سیاسی اصلاح طلب درباره دلایل گشترس فساد در کشور گفت: دلیل اصلی این مسئله مریض بودن رسانه است به عبارتی دیگر در حال حاضر اصلا رسانه‎ای در کشور نداریم.
رویداد۲۴یک روزنامه نگار و فعال سیاسی اصلاح طلب درباره دلایل گشترس فساد در کشور گفت: دلیل اصلی این مسئله مریض بودن رسانه است به عبارتی دیگر در حال حاضر اصلا رسانه‎ای در کشور نداریم.

عباس عبدی، با حضور در غرفه رویداد۲۴ در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات درباره نقش رسانه ها در مبارزه با فساد گفت: کشوری که که رسانه آن آزاد نباشد فساد از سر و رویش می‎بارد و این اتفاق یک بار دیگر ضرورت آزادی رسانه برای افشای فساد را بیش از پیش نشان می‎دهد.

وی درباره دلایل گسترش فساد در کشور نیز توضیح داد: همانطور که اشاره شد دلیل اصلی این مسئله مریض بودن رسانه است. به عبارتی در حال حاضر دیگر اصلا رسانه‎ای در کشور نداریم که بخواهد با فساد مقابله کند. 

عبدی در این باره که مسئله فوق یعنی کم اثر شدن رسانه ها آیا ناشی از کمبود امنیت رسانه نیست تاکید کرد: دقیقا همینطور است. درحال حاضر یک تفکر و جریان به عمل و البته با دلایل روشن نمی خواهد در کشور رسانه ای وجود داشته باشد تا این رسانه به وظایف و رسالت اصلی خود بپردازد.

این فعال رسانه‎ای در خاتمه تاکید کرد که بهترین راهکار برای مبارزه با فساد یقینا گسترش فعالیت رسانه‎ها است که می‎تواند هزینه فساد را بالا ببرند.


نظرات شما
نظرسنجی
در انتخابات پیش‌رو به کدام کاندیدای احتمالی قطعا رای نمی‌دهید؟
پیشخوان