تاریخ انتشار: ۲۲:۲۸ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
وال استریت ژورنال از قول فرماندهان اوکراینی:

روسیه با استفاده از پهپاد‌های ایران، ضربات سنگینی به اوکراینی‌ها در منطقه خارکف وارد کرد

وال استریت ژورنال نوشت: فرماندهان اوکراینی می‌گویند که روسیه با استفاده از پهپاد‌های ایرانی، به نیرو‌های اوکراینی آسیب جدی وارد کرده است.

پهپاد‌های ایران

رویداد۲۴سرهنگ رودیون کولاگین، فرمانده توپخانه ۹۲ مکانیزه اوکراین گفت: طی هفته گذشته، پهپاد‌های شاهد-۱۳۶، که به رنگ پرچم روسی رنگ آمیزی شده و به نام گرانیوم ۲ تغییر نام داده شده، بر فراز مواضع زرهی و توپخانه اوکراین در شمال شرقی منطقه خارکف ظاهر شدند.

تنها در منطقه عملیاتی تیپ وی، پهپاد‌های ایرانی - که معمولاً به صورت دوگانه پرواز می‌کنند و سپس به اهداف خود می‌کوبند - دو هویتزر ۱۵۲ میلی متری، ودو هویتزر ۱۲۲ میلی متری و همچنین دو وسیله نقلیه را منهدم کرده اند.

سرهنگ کولاگین گفت که روسیه قبل از استفاده گسترده کنونی از شاهد، از آن‌ها به صورت آزمایشی در ماه گذشته استفاده کرد و یک هویتزر یدک‌کشی ۱۵۵ میلی‌متری M۷۷۷ تهیه‌شده ایالات متحده را با این پهپاد مورد اصابت قرار داد. به گفته وی، یک پهپاد ایرانی دیگر نیز دچار نقص فنی شد و کشف شد.

به نظر می‌رسد تا کنون پهپاد‌های ایرانی بیشتر در منطقه خارکف مستقر شده اند، جایی که تیپ ۹۲ و سایر نیرو‌های اوکراینی در ماه جاری یک حمله بزرگ را انجام دادند و حدود ۸۵۰۰ کیلومتر مربع یا تقریباً ۳۳۰۰ مایل مربع از زمین‌های اشغال شده را پس گرفتند.

این سرهنگ اوکراینی افزود: «در مناطق دیگر، روس‌ها قدرت آتش توپخانه‌ای دارند. در اینجا، آن‌ها دیگر آن مزیت توپخانه‌ای را ندارند، بنابراین شروع به استفاده از این پهپاد‌ها کرده اند.»

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار مهم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
1
0
لابد با پهباد اباطیل
نظرات شما
پیشخوان