تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۱۷ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

ترامپ: آمریکا پوتین را برای حمله به اوکراین مجبور کرد

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در گفت‌وگویی تلویزیونی با انتقاد از سیاست‌های جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی این کشور گفت آمریکا باعث شد تا روسیه به اوکراین حمله کند.

ترامپ: آمریکا پوتین را برای حمله به اوکراین مجبور کرد
رویداد۲۴ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در گفت‌وگویی اعلام کرد مقامات و دولت این کشور روسیه را مجبور کردند که به اوکراین حمله کند.

وی که با شبکه تلویزیونی راست‌گرای «صدای واقعی آمریکا» گفتگو می‌کرد با تأکید بر اینکه لفاظی‌ها واقدامات دولت آمریکا رئیس‌جمهور روسیه را مجبور به حمله به اوکراین کرده گفت: اگر مسئله را خوب بررسی کنید، آن‌ها (مقامات دولت آمریکا) واقعاً او را تحریک کردند. کشور ما و این به اصطلاح رهبران ما پوتین را تحریک کردند. آن‌ها تقریباً او را مجبور کردند که این کار را انجام دهد. لفاظی‌ها و حملات کلامی احمقانه بود.

به نوشته نیوزویک، ترامپ توضیح نداد که چگونه مقامات آمریکا باعث تحریک پوتین برای حمله به اوکراین شده‌اند، اما قبل از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشور‌های غربی بجث پیوستن اوکراین به ناتو را داغ کردند و فضای تبلیغاتی شدیدی دراین‌باره در رسانه‌های غربی به راه افتاده بود. ترامپ همچنین بار دیگر مدعی شد که اگر او رئیس‌جمهور آمریکا بود، حمله به اوکراین رخ نمی‌داد.

رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که در واکنش به درخواست دونباس (دونتسک و لوهانسک) در شرق اوکراین و همچنین به منظور «نازی زدایی و غیرنظامی‌کردن اوکراین»، فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین را صادر می‌کند تا از مردمی که ۸ سال هدف سوء استفاده و نسل‌کشی رژیم کی‌یف بوده‌اند، حفاظت کند و اوکراین از وجود «نئونازی ها» پاکسازی شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ترامپ ، اوکراین
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
0
0
از گی حرف ترامپ شده سند!!!
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
0
0
دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18 هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود.
دستگاه دیپلماسی کشورمان باید مدارک و مستندات متقن جنایات منافقین در ترور 18 هزار شهید را به تمام سازمان‌ها و کشورهای مطرح دنیا ارسال کند تا دنیا را به تحویل باقیمانده این آدم‌کش‌ها به ایران ترغیب کند و این جانیان به سزای ننگین خود برسند.
شرم آور و تاسف بار است که شبکه اینترنشنال با کمک مالی عربستان و متحدانش هر روز به نظام جمهوری اسلامی ایران اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت می کند.
اینترنشنال دیگر نمی تواند تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، کشورهای عربی و صهیونیست ها سرپوش بگذارد.
نظرات شما
پیشخوان