تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۲۹ آبان ۱۳۹۵
جواد امام در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

برخورد سیاسی با فساد، فساد انگیز است

مدیر عامل بنیاد باران یادآور شد: مبارزه با فساد مسئله‌ای است که تمام گروه‌ها و اقشار را به میدان می‌طلبد و تا زمانی که برخورد با آن سیاسی شود، خود این مسئله فساد انگیز خواهد بود.
رویداد۲۴- مدیر عامل بنیاد باران یادآور شد: مبارزه با فساد مسئله‌ای است که تمام گروه‌ها و اقشار را به میدان می‌طلبد و تا زمانی که برخورد با آن سیاسی شود، خود این مسئله فساد انگیز خواهد بود.

جواد امام، مدیر عامل بنیاد باران درباره علت گسترش فساد در کشور در گفت‌وگو با رویداد۲۴ گفت: فساد از دلایل متعددی می‌تواند برخوردار باشد و پرداختن صرف به یک دلیل منطقی به نظر نمی‌رسد.

وی در این خصوص به عملکرد دولت سابق اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به عملکردی که دولت گذشته از خود باقی گذاشته باید گفت فساد از خروجی‌های عملکردش در کشور است و در شرایط امروز با توجه به گستردگی آن یک مقدار شکل نهادینه‌ای پیدا کرده و رفعش نیاز به عزم ملی دارد.

امام دراین‌باره اضافه کرد: باید تمام دستگاه‌های نظارتی، احزاب و گروه‌ها دست‌به‌دست هم دهند و با این پدیده زشت که کلیت نظام را تحت‌الشعاع قرار داده، برخورد کنند. درست نیست با نام فساد یک گروه خاص از گروه مقابل مسئله‌ای را به تصویر بکشد و به‌جای اینکه شاهد برخورد با این پدیده زشت باشیم، سیاسی رفتار کردن را نظارت کنیم.

مدیر بنیاد باران یادآور شد: مبارزه با فساد مسئله‌ای است که تمام گروه‌ها و اقشار را به میدان می‌طلبد و تا زمانی که برخورد با آن سیاسی شود، خود این مسئله فساد انگیز خواهد بود.

وی درباره اجماع بین دو طیف سیاسی کشور بر سر کاندیداتوری آقای روحانی در انتخابات آینده، بیان کرد: اجماع در بین اصلاح‌طلبان وجود دارد و اتفاقی که در سال 92 برای روحانی روی داد در این دوره نیز به شکل منسجم و گسترده‌تر صورت خواهد گرفت.

امام همچنین در خصوص گزینه احتمالی ناشناس اصول‌گرایان نیز اظهار داشت: اگر گزینه‌ای از سوی اصولگرایان وجود داشت باید نشان داده می‌شد. گزینه‌های اصولگراها تا به امروز کارت‌های بازنده‌ای بودند که در انتخابات گذشته معرفی‌شده‌اند.

مدیر بنیاد باران افزود: مردم به گزینه شناخته نشده اصولگرایان اقبال نشان نخواهند داد.

وی درباره مردم‌پسند بودن گزینه اصولگرایان، اظهار داشت: درصورتی‌که درصدد برآیند به رفتار و روش‌ها پوپولیستی و عوام‌فریبانه متوسل شوند، انتخابات اخیر نشان داد که این روش‌ها نخ‌نما شده و نمی‌تواند برای مردم کارکرد داشته باشد و با توجه به اینکه مردم آگاهی بیشتری پیداکرده‌اند با این حربه و بحث‌ها نمی‌توانند مقابل آقای روحانی چهره موفقی را معرفی کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ریاست جمهوری آمریکا از این روش بهره نبرده است، گفت: ما این تجربه را یک‌بار انجام داده‌ایم و فکر می‌کنم جامعه ایران از این لحاظ از جامعه آمریکا جلو افتاده است.

امام با اشاره به این موضوع که اصلاح‌طلبان انتظاراتی از آقای روحانی دارند، ابراز کرد: شرط خاصی نداریم اما انتظاراتمان را بیان و پیگیری خواهیم کرد.

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان