تاریخ انتشار: ۱۷:۵۶ - ۲۵ آبان ۱۳۹۵
آزیتا قره بیگلو خبر داد:

بازگشت پرونده علیرضا گلی پوربه دادستانی

وکیل علیرضا گلی پور از بازگشت پرونده موکلش به دادستانی خبر داد.
رویداد۲۴وکیل علیرضا گلی پور از بازگشت پرونده موکلش به دادستانی خبر داد.

علیرضا گلی‌پور،عضو بنیاد ملی نخبگان کشور، دانشجوی دکتری رشته مهندسی برق در آلمان- که از سال ۹۱ به خاطر جرائم امنیتی در زندان اوین به سر می‌برد هنوز بلاتکلیف و در انتظار رسیدگی به پرونده خود است.

آزیتا قره بیگلو در تماس با رویداد۲۴ درباره آخرین وضعیت پرونده علیرضا گلی پور، گفت: این پرونده برای چندمین بار به دلایل نامعلومی به دادستانی رفت. البته پرونده گلی پور چندین بار از شعبه به دادستانی منتقل‌شده بود و این بارهم این انتقال از شعبه اجرای احکام به دادستانی منتقل‌شده بود. این در حالی است که دو روز است پرونده به شعبه اجرای احکام برگردانده شده است.

قره بیگلو درباره شرایط فعلی پرونده افزود: در حال حاضر این پرونده در مرحله اجراست و ما درخواست ادغام پرونده را داده‌ایم. شعبه 510 موافقت کرده و روند پرونده برای برگشتن به شعبه بدوی طی می‌شود. طی دو روز آینده پرونده باید به شعبه بدوی بازگردد.

به گفته وکیل گلی پور، «علیرضا گلی پور» پنج سال در بازداشت موقت به سر می‌برد و هنوز در پرینت زندان قرار نگرفته است. ازآنجایی‌که قرار بر این است که پرونده به شعبه بدوی بازگردد، اگر روند قبلی و طولانی شدن رسیدگی‌ها ادامه پیدا کند؛ بسیار نگران‌کننده است. امیدواریم قاضی پرونده این بار پرونده را خیلی زود مورد بررسی قرار دهد.

وی تأکید کرد؛ ازنظر قانونی بازداشت موقت به مدت پنج سال به‌هیچ‌عنوان قانونی نیست و من به‌عنوان وکیل پرونده چندین بار به‌طور مکرر این جریان را پیگیری کردم و هیچ پاسخی دریافت نکردم. این در حالی است که پیگیری‌های ما همیشه بی‌پاسخ بوده است.

قره بیگلو درباره وضعیت سلامت جسمی موکلش یادآور شد: گلی پور ازنظر جسمی موقعیت خوبی ندارد و از بیماری رنج می‌برد. با توجه به بیماری، موکل من نیاز به بستری در بیمارستان و انجام آزمایش خون و همچنین دریافت درمان جدی دارد که به دلیل شرایط فعلی از این شرایط محروم است.

وی معتقد است، اگر به‌طورجدی روی این پرونده کار شود در کمتر از یک ماه به نتیجه خواهد رسید و به‌زودی تکلیف این پرونده باید مشخص شود؛ اما به دلیل مطرح شد مسئله آزادی متقابل این پرونده پروسه طولانی را برای به نتیجه رسیدن طی می‌کند.


نظرات شما
پیشخوان