تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۲۶ آبان ۱۳۹۵

منیژه حکمت: پیش‌بینی من از فروش «فروشنده» بیش از این‌ها بود

منیژه حکمت از دلایل فروش فیلم‌ها در سینمای ایران و موفقیتی که فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی دراین زمینه کسب کرد سخن گفت.
رویداد۲۴- منیژه حکمت از دلایل فروش فیلم‌ها در سینمای ایران و موفقیتی که فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی دراین زمینه کسب کرد سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، منیژه حکمت کارگردان و تهیه کننده سینما درباره علل فروش فیلم‌های سینمایی به ویژه فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی که توانست عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما را از آن خود کند توضیح داد.

حکمت ابتدا درباره موفقیت دو فیلم «شهر موش‌ها2» و «ورود آقایان ممنوع» گفت: «ملاک فروش یک فیلم تبلیغات است، اگر تبلیغات و اطلاع‌رسانی یک فیلم درست باشد و بتواند مخاطبان را به دیدن فیلم تشویق کند، مطمئنا پرفروش خواهد بود و با استقبال خوبی همراه می‌شود. فیلم‌های ما در آن دوره با اتکا به همین موضوع فروش خوبی را به دست آوردند.»

او ادامه داد: «در همه جای دنیا در زمینه سینما روی بحث اطلاع‌رسانی مانوری جدی داده می‌شود. اگر ساز و کار اطلاع رسانی درست باشد حتما فیلم با اقبال عمومی همراه خواهد بود. متاسفانه ما در ایران فاقد سیستم اطلاع رسانی درست هستیم و محدودیت‌های بسیاری در این زمینه داریم. تبلیغات در کشور ما حتما باید با مهر وزارت ارشاد باشد و همیشه تحت نظارت و کنترل است. این شرایط باعث می‌شود تا تبلیغات همیشه با ضعف همراه باشد و در جذب مخاطب ناموفق عمل کند.»

او همچنین گفت: «اگر فیلم «شهر موش‌ها2» در این دوره اکران می‌‌شد قطعا در صدر جدول پرفروش‌ها قرار می‌گرفت، ما با بلیت شش هزار تومانی توانستیم به این موفقیت برسیم.»

حکمت در خصوص موفقیت فیلم فرهادی گفت: «موفقیت و فروش فیلم «فروشنده» قابل پیش‌بینی بود، این فیلم 10 هفته در تمام سالن‌های موجود روی پرده بود. همچنین حضور بین‌المللی و موفقیت در جشنواره‌های خارجی از دیگر از دلایل این مسئله بود.»

او در خصوص تبلیغات فیلم «فروشنده» گفت: «این فیلم تبلیغات محیطی نداشت و خود فیلم دارای جنبه تبلیغاتی بود، وجود نام اصغر فرهادی در کنار بازیگرانی که در فیلم بازی کرده‌اند عوامل تاثیرگذاری بودند که این فیلم دیده شود. البته با توجه به همه این مسایل پیش‌بینی من درباره فروش این فیلم بیشتر از این بود.»

نظرات شما
پیشخوان