تاریخ انتشار: ۱۶:۲۳ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۲

شغل‌هایی که در ایران وجود ندارند

همانطور که میدانید در گذشته شغل‌هایی در خارج از ایران وجود داشته که پس از گذشت سال‌ها وارد ایران شدند. این امر امروزه نیز در جریان است و شغل‌هایی در جهان و کشور‌های پیشرفته اروپا وجود دارند که هنوز وارد ایران نشده اند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت

شغل‌هایی که در ایران وجود ندارند

رویداد۲۴ نازنین احمدی: در دنیا شغل‌های بسیاری زیادی وجود دارند که بسیاری از آن‌ها پس از گذشت سال‌های طولانی وارد ایران شدند مثل تاکسی‌های تلفنی، فروشگاه‌های آنلاین و. امروزه نیز شغل‌هایی در خارج از ایران وجود دارند که هنوز وارد ایران نشده اند ما در این مقاله به بررسی این شغل‌ها خواهیم پرداخت اگر شما نیز علاقه‌مند به دانستن شغل‌هایی که در ایران وجود ندارند هستید، پیشنهاد میکنیم که این مقاله را تا انتها مطالعه کنید، شاید پس از خواندن این مقاله ایده‌های جالبی به ذهنتون برسد.

شغل‌های که هنوز وارد ایران نشدند؟

همانطور که میدانید در گذشته شغل‌هایی در خارج از ایران وجود داشته که پس از گذشت سال‌ها وارد ایران شدند. این امر امروزه نیز در جریان است و شغل‌هایی در جهان و کشور‌های پیشرفته اروپا وجود دارند که هنوز وارد ایران نشده اند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

جراحی از راه دور

فضای مجازی بستر به وجود آمدن شغل‌های بسیار زیادی می‌باشند که هنوز وارد ایران شده اند یکی از این شغل‌ها جراحی از طریق راه دور می‌باشد این شیوه از جراحی با استفاده از ربات‌ها و فناوری‌های جدید صورت می‌گیرد که هنوز وارد ایران نشده است. پزشکان متخصص با این شیوه می‌توانند در هر نقطه اای از جهان به درمان بیماران بپردازند و این شیوه انقلابی در درمان به وجود آورده است.

شغل‌هایی که در ایران وجود ندارند

صحبت کردن با سالمند

به گزارش رویداد24 در سرتاسر جهان سالمند‌های بسیار زیادی هستند که به دنبال شخصی برای صحبت کردن می‌باشند، این سالمندان مورد بی مهری خانواده خود قرار گرفته یا خانواده‌ای را ندارند. یکی از شغل‌های رایج در دنیا هم صحبتی با سالمند می‌باشد. به این شیوه که فردی به صورت داوطلبانه با یک سالمند به صورت برنامه ریزی شده صحبت می‌کند تا سالمند دچار افسردگی نشود و از تنهایی خود بیرون آید.

شغل‌هایی که در ایران وجود ندارند

مهندس ژنتیک

امروزه ژن تبدیل به یکی از راه‌های موثر در درمان بیماری‌ها و بسیاری از مشکلات انسان شده است. در بسیاری از شرکت‌های دنیا مهندسان ژنتیکی را استخدام می‌کنند که بتوانند ژنتیک انسان و دیگر حیوانات را تغییر دهند پیش بینی بسیاری از کارشناسان این است که این شغل به زودی در ایران طرفداران بسیار زیادی را پیدا می‌کنند.

متخصص نوستالژی

یکی دیگر از شغل‌ها برای افرادی راست که بتوانند وسایل و چیز‌های ماندگار را به خوبی طراحی و به بازار روانه کنند. همه ما یک سری خاطرات از یک سری چیز‌ها داریم که شاید امروزه در دسترس ما نباشد. این متخصصان به خوبی می‌توانند با طراحی وسایل ماندگار خاطرات خوش کودکی را برای ما به ارمغان آورند

رانندگی هوشمند

یکی از فناوری‌های که در ماشین‌های روز دنیا قرار می‌گیرد، فناوری رانندگی هوشمند یا خودران است؛ که شرکت‌های بزرگ خودروسازی در پی استخدام متخصص‌های هستند که توانایی طراحی ماشین‌هایی را دارند که قادر به خودران باشند. این شغل نیر در ایران با توجه شرایط روز وجود ندارد.

کارشناس استعداد یابی

متاسفانه در ایران استعداد‌هایی زیادی به دلیل نبود کارشناس نابود می‌شوند. امروزه در جهان حتی در باشگاه‌های ورزشی دنیا متخصصانی وجود دارند که وظیفه آن‌ها شناسایی استعداد‌ها در حیطه تخصصی می‌باشند. با این کار می‌توانند افراد با استعداد را شناسایی کنند آن‌ها را به بهترین شکل ممکن آموزش دهند.

شغل‌هایی بسیار بیشتری نیز در خارج از ایران وجود دارند که هنوز وارد ایران نشده اند این‌ها تنها نمونه‌هایی از شغل‌هایی هستند که در خارج از ایران وجود دارند؛ که شما می‌توانید از آن‌ها ایده بگیرید

شغل‌هایی که در ایران وجود ندارند

آیا می‌توان در ایران چنین شغل‌هایی داشت؟

برخی از شغل‌هایی که در دنیا وجود دارند بر اساس فناوری‌ها امکانات به روزی است که در آن کشور‌ها وجود دارند و متاسفانه در ایران نیز این امکانات وجود ندارند. اما برخی از آن‌ها به توانایی فرد برمیگردد شما می‌توانید به مطالعه شغل‌های مختلف و همچنین شناختی که نسبت به خود دارید می‌توانید یک شغل را انتخاب کنید و در ایران نیز آن را برای خود بوجود آورید البته باید قدری سختی بکشید. شاید در سالیان گذشته هیچ فردی فکر تاکسی اینترنتی را نمی‌کرد، اما امروزه با شاهد هستیم که بخش عظیمی در ایران مشغول کار در این حیطه می‌باشند

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مطالب خواندنی
نظرات شما
پیشخوان