تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲

هشدار هواشناسی؛ احتمال سقوط تابلوها و داربست‌ها و شکستن درختان

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی از وزش باد شدید در ۶ استان و وارد آمدن خسارات و صدمات به مردم و اماکن عمومی خبر داد.

هشدار وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک به ۶ استان | تهرانی‌ها و البرزی‌ها آماده باشند | احتمال سقوط تابلوها و داربست‌ها و شکستن درختان

رویداد۲۴ سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی از وزش باد شدید در روز جاری (چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت) در قم، جنوب تهران، جنوب البرز، شمال مرکزی و شمال شرق سمنان، و فردا (پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۰۲/۱۴) در  قم، جنوب تهران، جنوب البرز، شمال مرکزی، شرق سمنان و جنوب شرق خراسان رضوی خبر داد. 

بر اثر این مخاطره جوی در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، خسارت دیدن تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، سقوط اشیا از ارتفاع و شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال محتمل است.

سازمان هواشناسی به ساکنان، مسئولان و مسافران مناطق فوق موارد زیر را توصیه کرد:

احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال و عدم سم‌پاشی یا محلول‌پاشی باغ‌ها و مزارع به ویژه در بعدازظهر و استفاده از قیم برای نهال‌ها.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: هواشناسی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان