تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲

بهترین مارک تلویزیون‌

در این گزارش به معرفی و بررسی بهترین تلویزیون‌های هوشمند سال ۲۰۲۳ خواهیم پرداخت.

بهترین تلویزیون‌های هوشمند سال ۲۰۲۳

رویداد۲۴  حسین فلاحی: یافتن بهترین تلویزیون در بازار دشوار است زیرا هرکسی نیازهای متفاوتی دارد. شما به راحتی می توانید جستجوی خود را با جستجوی بهترین گزینه بر اساس محدوده قیمتی خود محدود کنید. تلویزیون های رده بالا بهترین کیفیت تصویر را ارائه می دهند، اما گران هستند، بنابراین اگر چیزی ارزان تر می‌خواهید، باید برخی از ویژگی‌ها را قربانی کنید. با این حال باید بدانید که اکثر تلویزیون های 4k برای اکثر محتواها به اندازه کافی خوب هستند.

انتخاب بهترین تلویزیون در بازار به محتوایی که تماشا می‌کنید و جایی که قرار است آن را قرار دهید بستگی دارد. اگر محتوای 4k HDR زیادی تماشا می‌کنید، ممکن است یک تلویزیون با کیفیت بالا برای شما مفید باشد، اما اگر فقط اخبار را روی یک جعبه کابلی در یک اتاق کم نور تماشا می‌کنید، می‌توانید چیزی ارزان‌تر را انتخاب کنید.

در ادامه انتخاب‌های ما برای بهترین تلویزیون‌های موجود در بازار آمده است.

 بهترین تلویزیون سامسونگ

Samsung S95B OLED

بهترین تلویزیون در لیست ما Samsung S95B OLED است. این یک تلویزیون فوق‌العاده با مجموعه‌ای عالی از ویژگی‌های اضافی و کیفیت تصویر باورنکردنی است. در یک اتاق تاریک به لطف نسبت کنتراست تقریبا بی‌نهایت و یکنواختی کامل سیاه، فوق العاده به نظر می رسد. محتوای HDR به لطف اوج روشنایی بالا و طیف رنگی گسترده، فوق‌العاده است و رنگ‌ها فوق‌العاده زنده و واقعی هستند.

رابط داخلی سیستم عامل Tizen برای استفاده آسان است و دارای مجموعه‌ای عالی از برنامه‌ها و بازی‌ها است. این یک تلویزیون فوق‌العاده برای گیمرهای کنسولی است که به دنبال استفاده حداکثری از Xbox Series X یا PS5 جدید خود هستند، زیرا از بازی‌های 4k @ 120Hz در هر چهار درگاه HDMI و فناوری نرخ تجدید متغیر برای کاهش پارگی صفحه پشتیبانی می‌کند. حتی از بازی Xbox Cloud نیز پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید آخرین بازی‌های Xbox را بدون سرمایه‌گذاری روی سخت‌افزار اضافی گران‌قیمت بازی کنید. این تلویزیون در سال 2023 با Samsung S95C OLED جایگزین شد. مدل جدید کیفیت تصویر مشابهی را ارائه می‌دهد، اما به طور قابل توجهی گران‌تر است.

قوی‌ترین سینما خانگی سونی

Sony A95K OLED

اگر به دنبال بهترین تلویزیون برای راه اندازی سینمای خانگی هستید و به قیمت آن اهمیتی نمی‌دهید، Sony A95K OLED را بررسی کنید. اگرچه این تلویزیون تقریباً مشابه تلویزیون OLED سامسونگ S95B است (حتی از همان پنل استفاده می کند)، به دلیل پشتیبانی از فرمت پیشرفته برای سینماهای خانگی بهتر است. از Dolby Vision HDR پشتیبانی می‌کند که بیشتر از فرمت رقیب HDR10+ سامسونگ پشتیبانی می‌شود، بنابراین از پیشرفته‌ترین تجربه HDR ممکن تقریباً از هر منبعی لذت خواهید برد. پردازش سونی نیز با توجه به هدف سازنده محتوا کار بهتری انجام می‌دهد، بنابراین روشنایی و رنگ‌های محتوای HDR به همان شکلی که باید به نظر می‌رسد.

این پشتیبانی از فرمت‌های صوتی بهتری را ارائه می‌دهد، از جمله عبور DTS:X از طریق eARC، بنابراین می‌توانید اتصال خود را با گیرنده صوتی و تصویری خود با اجرای همه چیز از طریق تلویزیون خود بدون کاهش کیفیت صدا ساده کنید. مانند S95B، به لطف نسبت کنتراست تقریبا بی‌نهایت، در یک اتاق تاریک خیره‌کننده به نظر می‌رسد و رنگ مشکی عالی را ارائه می‌دهد.

بهترین تلوزیون سامسونگ میان رده

بهترین تلویزیون میان رده بالا سامسونگ

اگر عمدتاً در یک اتاق روشن تلویزیون تماشا می‌کنید، تلویزیونی با نور پس‌زمینه LED و حداکثر روشنایی بالاتر، مانند Samsung QN90B QLED، انتخاب بهتری نسبت به دو انتخاب برتر در این لیست است. این یک تلویزیون عالی با کیفیت تصویر چشمگیر، با حداکثر روشنایی باورنکردنی است که به آن کمک می کند تا بر تابش خیره کننده بیشتر در یک اتاق روشن غلبه کند. به لطف نسبت کنتراست بالا و ویژگی کم نور محلی Mini LED هنوز هم در یک اتاق تاریک خوب به نظر می رسد، اما در صحنه های تاریک تر در اطراف نقاط برجسته و زیرنویس های روشن، حواس پرتی بیشتری را تجربه خواهید کرد.

این ویژگی تقریباً مشابه S95B است، با همان انتخاب عالی از ویژگی‌های بازی، از جمله پهنای باند HDMI 2.1 برای بازی‌های 4k @ 120Hz از کنسول‌های نسل جدید یا کارت‌های گرافیک رایانه‌های شخصی اخیر. این تلویزیون در طیف گسترده ای از اندازه ها، از اندازه 43 اینچی که برای اتاق خواب یا دفتر کار عالی است تا مدل عظیم 85 اینچی برای تجربه نهایی سینمای خانگی، موجود است. همه اندازه‌ها کیفیت تصویر باورنکردنی یکسانی را با زاویه دید گسترده، سیاهی عمیق و طیف رنگی گسترده برای محتوای HDR ارائه می‌کنند. این رابط هوشمند سیستم عامل تایزن سامسونگ را اجرا می کند که دارای مجموعه ای عالی از برنامه ها است و استفاده از آن بسیار آسان است.

بهترین تلوزیون ال جی میان رده

بهترین تلویزیون میان رده

بهترین تلویزیون میان رده  LG C2 OLED است. این یک تلویزیون درجه یک است که کیفیت تصویر خیره کننده‌ای را به خصوص در اتاق‌های تاریک ارائه می‌دهد. در اتاق‌های تاریک، چه در حال تماشای فیلم یا بازی باشید، فوق العاده به نظر می‌رسد. حتی در اتاق‌هایی با نور متوسط ​​هم به اندازه‌ای روشن می‌شود که بتواند با تابش خیره کننده مقابله کند و کنترل بازتابش باورنکردنی است اما از فناوری نقاط کوانتومی استفاده نمی‌کند. بنابراین رنگ‌ها به روشنی Samsung S95B OLED یا Samsung QN90B QLED نیستند.

این یک تلویزیون عالی برای تماشای محتوای مختلف است زیرا مشکلی در ارتقاء محتوای با وضوح پایین تر، از DVD گرفته تا محتوای 4k بومی ندارد. اگر نمایش ها و فیلم های مورد علاقه خود را روی آن پخش کنید، سیستم webOS داخلی آن نیز کار را برای شما آسان می کند. بهترین گزینه برای یک اتاق کم نور یا تاریک است، بنابراین اگر به دنبال یک تلویزیون میان رده با روشنایی بهتر برای غلبه بر تابش خیره کننده هستید، QN90B یک جایگزین عالی است.

بهترین تلوزیون ارزان

بهترین تلویزیون میان رده پایین

اگر به دنبال یک تلویزیون ارزان‌تر هستید و همچنان به ویژگی‌های سطح بالا می‌خواهید، Hisense U8H بهترین تلویزیون میان‌رده پایین‌تری است که در لیست ما وجود دارد. این یک تلویزیون چشمگیر با کنترل بازتاب عالی و اوج روشنایی فوق العاده است، بنابراین به راحتی در یک اتاق روشن بر تابش خیره کننده غلبه می کند. همچنین برای تماشای فیلم در اتاق تاریک عالی است. نسبت کنتراست خارق‌العاده و ویژگی کم‌نور محلی Mini LED، سیاهی عمیق و یکنواخت را در یک اتاق تاریک ارائه می‌کند.

طیف وسیعی از رنگ‌ها را نمایش می‌دهد و دقت فوق‌العاده‌ای دارد، بنابراین رنگ‌ها بدون توجه به محتوایی که تماشا می‌کنید دقیق و واقعی هستند. رابط داخلی Google TV دارای مجموعه عظیمی از برنامه‌ها است و استفاده از رابط کاربری آسان است، بنابراین نیازی به خرید جعبه پخش خارجی ندارید.

بهترین تلویزیون مقرون به صرفه

بهترین تلویزیون مقرون به صرفه

اگر به دنبال هزینه کمتر هستید، بهترین تلویزیون مقرون به صرفه ا در لیست ما، TCL 5 Series/S555 2022 QLED است. عملکرد شگفت‌آوری فوق‌العاده‌ای نسبت به قیمت، با کنتراست فوق‌العاده و ویژگی کم‌نور محلی با آرایه کامل ارائه می‌کند.همچنین دارای حداکثر روشنایی در SDR و کنترل بازتاب مناسب است، بنابراین تابش خیره کننده در اتاق های روشن تر مشکلی ایجاد نمی کند.

این رابط کاربری Roku OS را اجرا می‌کند که دارای مجموعه‌ای عالی از کانال‌های پخش، از جمله بسیاری از خدمات پخش رایگان است. این یک تلویزیون عالی برای بازی است، زیرا دارای تاخیر ورودی کم و پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر برای یک تجربه بازی پاسخگو و تقریباً بدون پارگی است. برخلاف Hisense U8H، به نرخ تازه‌سازی 60 هرتز محدود شده است که برای گیمرهای نسل جدید ناامیدکننده است، اما همچنان برای بازی‌های بصری فشرده که 4k @ 60 هرتز را در حالت «گرافیک» هدف قرار می‌دهند، عالی است.

بهترین تلویزیون خیلی ارزان قیمت

بهترین تلویزیون ارزان

اگر یک تلویزیون خیلی ارزان می خواهید Hisense A6H بهترین تلویزیون ارزان قیمتی است که در لیست ما وجود دارد. این یک تلویزیون سطح ابتدایی خوب است و همانطور که برای یک تلویزیون ارزان انتظار می رود، کیفیت تصویر اولیه را ارائه می‌دهد. متأسفانه برخلاف سایر تلویزیون های این لیست، این تلویزیون برای یک اتاق تاریک انتخاب خوبی نیست. نسبت کنتراست پایینی دارد. همچنین نمی‌تواند طیف رنگی گسترده‌ای را نمایش دهد، بنابراین اگرچه از Dolby Vision HDR پشتیبانی می‌کند، اما در مجموع بسیار کمی اضافه می‌کند.

مانند Hisense U6H، رابط Google TV را اجرا می کند که دارای مجموعه عظیمی از برنامه های پخش جریانی در دسترس است. این ویژگی آن را به یک انتخاب عالی برای دفتر یا اتاق خواب مهمان تبدیل می کند. زاویه دید وسیعی دارد که اگر هنگام راه رفتن در اطراف تلویزیون تماشا کنید عالی است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
پیشخوان