تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۲۴ تير ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
فاضل میبدی در گفت‌گو با رویداد۲۴:

مردم می‌گویند اگر مسئولان درست کار کرده‌اند، چرا مشکلات زیاد شده است

محمد تقی فاضل میبدی می‌گوید: وقتی آقایان در اظهارنظر‌های‌شان وعده می‌دهند، مردم می‌گویند، اگر مسئولان درست کار کرده‌اند، چرا در این دو سه سال اخیر مشکلات زیاد شده است و هر کسی که می‌تواند تصمیم به مهاجرت می‌گیرد؟

فاضل میبدی

رویداد۲۴ سعید شمس:  محمدتقی فاضل میبدی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با رویداد۲۴ اظهار داشت: ما در حالی به استقبال انتخابات می‌رویم که به دلیل مشکلات داخلی و همچنین شرایطی که در مواجهه با نظام بین با آن مواجه هستیم، احتیاج زیادی به انتخابات پرشور داریم اما متاًسفانه مشاهدات چیز دیگری نمایان می‌کند. در واقع اگر قرار باشد دولت با تفکر فعلی فعالیتش را ادامه بدهد و شورای نگهبان هم تغییر رویه ندهد، انتخاباتی شبیه انتصابات خواهیم داشت که در صورت بروز چنین اتفاقی باید گفت، شرایط دشواری پیش روی ما قرار خواهد گرفت. پس لازم است هم دولت دست فرمانش را عوض کند و هم شورای نگهبان دست از رد صلاحیت‌های آن‌چنانی بردارد تا بتوانیم انتخاباتی آزاد داشته باشیم. یعنی لازم است، همه سلیقه‌ها بتوانند در فضایی برابر و رقابتی خودشان را در معرض راًی مردم بگذارند.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه می‌گوید: البته این را هم باید در نظر داشت که فشار‌های اقتصادی مردم را گرفتار و البته نسبت به آینده ناامید کرده است و به همین دلیل با جامعه با دولت مستقر زاویه دارد و در کل نسبت به دولتی‌ها ناامید هستند و به توانایی شان اصلاً اعتمادی ندارند. در واقع وقتی دولت ناکارآمد است و از جانب مجلس هم کار خاصی صورت نمی‌گیرد و نمایندگان مجلس فقط وعده‌های پوچ می‌دهند، مشخص می‌شود شود، دولت و مجلس از پس مشکلات بر نیامده اند. در چنین شرایطی خیلی بعید است که برای مردم انگیزه‌ای برای راًی دادن بماند. در واقع گرانی‌ها و مسائل دیگر جامعه را به کل ناامید کرده است. مگر اینکه در زمان باقی مانده اتفاق‌هایی بیفتد که مردم را امیدوار کند.


منتجب نیا: گروهی بر سر کارند که اگر مشکلات ۱۰ برابر شود، باز هم از وضع موجود حمایت می‌کنند/ حاکمیت یکدست ضربه‌ای شدید به منافع ملی زده است


او می‌گوید: زمان کمی تا روز انتخابات مانده و خیلی مشکل است که اعتماد عمومی به مردم برگردد. وقتی آقایان در مصاحبه‌ها و اظهارنظر‌های‌شان فقط وعده می‌دهند، مردم می‌گویند، اگر مسئولان درست کار کرده‌اند، چرا در این دو سه سال اخیر مشکلات زیاد شده است. آمار گرانی سر به فلک کشیده، آمار طلاق و جدایی زیاد شده و هر کسی که می‌تواند و امکان دارد، تصمیم به مهاجرت می‌گیرند؟ بنابراین خیلی سخت است، مردم را به قدری امیدوار کرد که در انتخابات شرکت کنند.

فاضل میبدی تصریح کرد: ما اگر بحث جمهوری اسلامی داریم، باید با فراهم کردن الزام‌ها، شرایط را برای حضور مردم در انتخابات فراهم کنیم تا همه بتوانند گزینه‌های‌شان را به مجلس یا دولت بفرستند. اما شورای نگهبان با محدودیت‌هایی که دارد، دنبال خلافت اسلامی است، نه جمهوری اسلامی! کاری که وزیر اطلاعات احمدی نژاد (حیدر مصلحی) درباره تعیین صلاحیت مرحوم هاشمی انجام داد، نشان می‌دهد چه اتفاقی رخ داده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
8
0
هاشمی همون نابغه ای نبود که میگفت دنیا، دنیای مذاکره است و نه موشک ها؟ چطوری روتون میشه ازش طرفداری کنید واقعا؟!
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان