تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲

کاهش ۶ درجه‌ای دمای هوای استان شمالی کشور

بنا بر اعلام مدیرکل هواشناسی گیلان دمای هوای استان بین چهار تا شش درجه کاهش خواهد یافت و این در حالی است که در برخی از مناطق بارندگی شدید و رگباری و وزش باد و مه آلودگی و رعد و برق و تگرگ تا چهارشنبه پیش بینی می‌شود.

 

رویدادکاهش 6 درجه ای دمای هوای استان شمالی کشور ۲۴ به گزارش ایسنا؛ محمد دادرس گفت: آسمان گیلان را صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد دانست و اظهار کرد: ازبرم سیاهکل با ۳۳.۲ درجه سلسیوس و اسب وونی تالش با ۲۳.۸ درجه سلسیوس به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان هستند.
وی نقشه‌های هواشناسی را نشان دهنده استقرار جوی غالبا پایدار در منطقه دانست و افزود: طی امروز آسمانی صاف تا قسمتی ابری خواهیم داشت و فعالیت توده هوای گرم و مرطوب مورد انتظار است.
مدیرکل هواشناسی گیلان از فعالیت سامانه ناپایدار در ارتفاعات و دامنه‌ها خبر داد و تصریح کرد: به تدریج از اواخر وقت امروز با گذر جریانات کم و بیش ناپایدار از منطقه شرایط برای افزایش ابر و کاهش نسبی دما و وزش باد و رگبار و رعد و برق فراهم می‌شود.
دادرس از کاهش چهار تا شش درجه‌ای متوسط دمای هوای استان طی سه شنبه خبر داد و گفت: در برخی از مناطق بارندگی شدید و رگباری و وزش باد و مه آلودگی و رعد و برق و تگرگ تا چهارشنبه پیش بینی می‌شود.
وی از احتمال آبگرفتگی منطقه‌ای و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها در مناطق بالادست خبر داد و اضافه کرد: به تدریج از چهارشنبه تا پایان هفته به ویژه طی پنجشنبه و جمعه شاهد تقویت موج هوای گرم و مرطوب و افزایش محسوس دما خواهیم بود.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: هواشناسی کشور
نظرات شما
پیشخوان