تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

عباس موزون مجری صداوسیما کیست؟

با اینکه احتمال تدریس موزون در دانشگاه شریف با تشکیک افکار عمومی مواجه شده، خودش در اینباره نوشته است: «قرار است به دانشجویان دانشگاه شریف درس «آیین زندگی» بدهم.»

عباس موزون مجری صداوسیما کیست؟

رویداد۲۴ سعید شمس: عباس موزون مجری صداوسیما است که در این چند سال اخیربا برنامه «زندگی پس از زندگی» در میان مردم شناخته شده است. او در کنار پرداختن به اجرا، به گفته خودش دستی در ترجمه و تئاتر دارد. اخبار منتشر شده در این چند روز حاکی از این است که عباس موزون با شروع سال تحصیلی دانشگاه، به عنوان یکی از اساتید دانشگاه شریف شروع به فعالیت کند. با این توضیح که این خبر به دلیل تراز بالایی که دانشگاه شریف از آن برخوردار است، موجی از تعجب را موجب شد.

عباس موزون و تعداد دیگر که به واسطه «سیاسی کاری» به این موقعیت رسیده‌اند، از چند هفته دیگر با آغاز ماه مهر در دانشگاه شریف بر سر کلاس حاضر می‌شوند تا نگرانی از سطح علمی موجود در فضای دانشگاهی کشور بیش از پیش شود.

بیوگرافی عباس موزون

عباس موزون ۵۰ ساله، در بیست و چهارمین روز از اسفند ماه ۱۳۵۲ در دزفول دنیا آمد. او عضوی از خانواده متمول صاحب نام و با اصالت فارس زبان است که در سال ۱۳۵۸ یعنی روز‌هایی که دزفول زیر آتش عراقی‌های بعثی بود، به اصفهان مهارجرت کردند. موزون فارغ التحصیل لیسانس مهندسی تکنولوژی و سینما، فوق لیسانس سینما و دکترای رشته مدیریت است. اما به دلیل علاقه‌ای که از نوجوانی به نوشتن داشت، دستی هم در شعر گفتن و همچنین روزنامه نگاری دارد و البته اجرا در برنامه‌های تلویزیونی که حالا به شغل اصلی اش تبدیل شده است. عباس موزون ازدواج کرده و دو فرزند پسر دارد.


بیشتر بخوانید:  امیرحسین ثابتی مجری برنامه جهان‌آرا کیست؟


 او پیش‌تر درباره تاثیر اجرای «زندگی پس از زندگی» بر زندگی شخصی اش گفته بود: «همسرم می‌گوید، ما چهار سال است با گور، کفن، مرگ و… همراهیم.»

عباس موزون و استادی دانشگاه شریف

اینکه کسی برای استادی دانشگاه شریف انتخاب شود، امری قابل توجه است. اما اینکه از توانایی و شایستگی لازم برخوردار است یا نه، نکته‌ای است که حتماً باید مدنظر گرفته شود. با اینکه احتمالی تدریس موزون در دانشگاه شریف با تشکیک افکار عمومی مواجه شده، خودش در اینباره نوشته است: «قرار است به دانشجویان دانشگاه شریف درس «آیین زندگی» بدهم.» حالا باید منظر مهر ماه و آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲ ماند و دید دانشجویان دانشگاه شریف چه واکنشی نشان می‌دهند و از کلاس درس «موزون» چطور استقبال می‌کنند.


بیشتر بخوانید: رضا جاودانی مجری فوتبال کیست؟


عباس موزون و «زندگی پس از زندگی»

اجرای «زندگی پس از زندگی» را می‌توان نقطه عطف زندگی کاری عباس موزون دانست. در واقع پخش این برنامه یک ساعت مانده به افطار در ماه رمضان سبب شد، عباس موزون برای بخشی از مردم چهره‌ای شناخته شده باشد. البته ناگفته پیداست که بعد از جنش زن، زندگی، آزادی مخاطبان صداوسیما که تا قبل از وقایع ۱۴۰۱ هم زیاد نبوند، کم و کمتر شوند تا بتوان اینطور گفت که قیاس عباس موزون و زندگی پس از زندگی با احسان علیخانی و ماه عسل قیاس مع‌الفارق است.

به گزارش رویداد۲۴ با این حال این برنامه موجب دیده شدن نسبی در جامعه شد. موزون در اظهارنظری جالب گفته است که «دستور گرفتم زندگی پس از زندگی را بسازم.» او داستان شروع ساخت برنامه را اینطور توضیح داده است: «پس از برگزاری همایش‌های گوناگون در قم، یزد، بندرگناوه، تهران و ...، کانالی را در فضای مجازی راه اندازی کردیم که سریعا به چند هزار نفر عضو رسید و از اعضای آن، نویسنده درباره این موضوعات درآمد و البته هماهنگی با بنده نداشتند و از آن کانال، کتاب‌هایی ناخواسته تولید شد و از آن کتاب ها، سخنران تولید شد و این موارد در حالی بود که بنده سال‌ها پیش از این شروع کرده بودم و به این زایش‌های ناخواسته توجهی نداشتم و راه خود را در پیش گرفته بودم و برنامه‌ای برای کار گیشه و بازار نداشته و ندارم و نخواهم داشت و تلاش کردم کار پژوهشی ریشه ای، عمیق و بدون شتاب داشته باشم و در یک مقطعی به یک علت متافیزیکی، کتاب متوقف شد و تقریبا می‌توان گفت بنده و همسرم دستور گرفتیم که باید کار تصویری انجام دهیم.»

همکاری عباس موزون با صدا و سیما

عباس موزون قبل از «زندگی پس از زندگی» در سال ۱۳۹۷ مستند «هند دوستان» را با حمایت شبکه در مورد ارتباط معنوی مسلمانان هند با امام حسین و فرهنگ عاشورایی ساخت. او همچنین مدیر تحقیق و پژوهش برنامه ایرانگرد با اجرای جواد قارایی است. اکنون هم که درگیر برنامه ویژه ماه رمضان را عهده دار است، اعلام آمادگی کرده و گفته است: «آمادگی این را دارم که در برنامه‌های دیگر صدا و سیما مشارکت کنم. البته برنامه‌هایی که با نگاه و تجربه من همخوانی داشته باشند.»

عباس موزون مجری صداوسیما کیست؟

عباس موزون و خبرنگاری

خبرنگاری از جمله مشاغلی است که مورد توجه عموم قرار می‌گیرد. به همین جهت عباس موزون البته به طور پراکنده مشغول به حرفه خبرنگاری شد و در سال هزار و سیصد و هفتاد و پنج موفق شد مدرک خبرنگاری را از از انجمن صنفی روزنامه نگاران اخذ کند و از سال ۱۳۸۴ استان‌های خراسان، ایلام، تهران و قم به تدریس زبان مشغول شد.

عباس موزون و کرونا

اپیدمی کرونا حدود دو سال و چند ماه همه مردم دنیا را درگیر کرد. عباس موزون و همسرش هم در سال ۱۴۰۰ درگیر بیماری ویروس شدید کرونا شدند که ۱۰ روز آن در بیمارستان و بخش آی سی یو بود. موزون درباره دلیل اینکه او و همسرش کرونا را شکست دادند، گفته است: «مردم مهربان ۲۷ بار قرآن برای شفای بنده و همسرش ختم کردند و بار‌ها ما را به زیارت آنلاین حرم‌های معصومین (ع) دعوت کردند.»

عباس موزون و میهمان محجبه

نزدیک به یکسال است که مناقشه‌ای جدی درباره حجاب در کشور به وجود آمده است و هر روز خبر جدیدی از رویارویی موافقان و مخالفان حجاب اجباری به گوش می‌رسد. عباس موزون درباره اتفاقی که برای میهمان محجبه‌اش افتاده بود، اینطور نقل کرده است که «در فصل سوم هم وقتی خانم عبداللهی گفت که حجابش کامل نبوده و بعد از این تجربه حجابم کامل شد، در محل کارش چنان طرد شد که خانه‌نشین شد و به ما زنگ زد و گریه‌کنان گفت که بیچاره‌اش کرده‌اند! مسائلی که برای خانم مختارزاده در فصل دوم یا خانم قربانی در فصل سوم هم رخ داد.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار مهم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
1
10
آیا در دانشگاه شریف واحد درسی با عنوان «آیین زندگی» وجود داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
چرا همه عشق استادی شریف دارن ؟
چرا کسی پی تدریس در حوزه نیست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
0
0
در دزفول دنیا آمد؟؟؟
خوب بگو در دزفول متولد شد دیگه ?
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان