تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۲

فرصت‌های ثبت شرکت در کانادا و دریافت اقامت

جالب است بدانید ثبت شرکت در کانادا یکی از فوری‌ترین روش‌های اخد اقامت این کشور است. کانادا که یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است، با درآمد سرانه بالا به عنوان یکی از توسعه‌یافته‌ترین کشورها مورد توجه مهاجرین قرار گرفته است.

فرصت‌های ثبت شرکت در کانادا و دریافت اقامت

رویداد۲۴ اقتصاد متنوع کانادا متکی بر اشکال گسترده‌ای از منابع طبیعی و تجارت است و امکان تاسیس شرکت را برای متقاضیان خارجی فراهم کرده است. اگر می‌خواهید با روش اخذ اقامت کانادا به کمک ثبت شرکت بیشتر آشنا شوید با ما همراه باشید.

فرصت‌های ثبت شرکت در کانادا و دریافت اقامت

چگونه در کانادا شرکت ثبت کنیم؟

راه‌اندازی شرکت در کانادا یک فرصت عالی اقتصادی است که دریافت اقامت را نیز به همراه دارد. عواملی مانند نرخ‌های مالیاتی پایین، برنامه‌های سرمایه‌گذاری و نیروی کار واجد شرایط، روز به روز بر تعداد افرادی که قصد افتتاح شرکت در کانادا را دارند، می‌افزاید. راه اندازی کسب و کار در کانادا فرآیندی نسبتا ساده و سریع است. اگرچه هزینه ثبت شرکت در کانادا به تنهایی بسیار ناچیز است و فقط بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ دلار هزینه خواهد داشت، اما هزینه نهایی آن با توجه به نوع شرکت شما می‌تواند متفاوت باشد.

برای ثبت شرکت ابتدا باید به خوبی تحقیق کنید؛ قبل از هر چیز، مهم است که مشخص کنید شرکتی که قصد تاسیس آن را دارید در کدام بخش فعالیت خواهد کرد. تعیین سطح رقابت، تدوین استراتژی‌های بازاریابی به روز و تجزیه و تحلیل مخاطبان هدف از مسائلی است که قبل از شروع یک کسب و کار باید مورد توجه قرار گیرد.

پس از تعیین هدف، می‌توانید اساسنامه شرکت را تهیه کرده و با تعیین محل شرکت برای ثبت آن اقدام کنید. در ادامه با شرایط این روش آشنا می‌شویم.

انواع شرکت‌های کانادا چیست؟

انتخاب ساختار مناسب شرکت هنگام شروع یک کسب و کار جدید بسیار مهم است. بسیاری از افراد قبل از انتخاب نوع شرکت تنها با پرداخت هزینه ویزای توریستی کانادا به این کشور سفر می‌کنند تا شرایط خاص کانادا را از نزدیک مشاهده و بررسی کنند. انجام این کار یا دریافت مشاوره از یک مرکز مهاجرتی باسابقه اکیدا توصیه می‌شود. به طور کلی انواع شرکت‌های مجاز در کانادا را می‌توان به شرح زیر فهرست کرد:

  1. Corporation (سهامی): این شرکت‌ها دارای ساختار قانونی مستقل از مالکان خود هستند. بنابراین، دارایی‌های شخصی افراد مشمول بدهی‌های تجاری شرکت نمی‌شود. از این منظر می‌توان گفت موسسات سهامی گزینه‌ای سودمند هستند. هیچ محدودیتی از نظر تعداد شرکا در شرکت‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرند وجود ندارد.
  2. Sole proprietorship (مالکیت انحصاری): شرکت انفرادی عملا همان کسب‌وکار خصوصی است که متعلق به یک نفر است. از آنجایی که این ساختار نیاز به سرمایه کم دارد، می‌توان آن را گزینه مناسبی برای تاسیس شرکت در کانادا دانست. با این حال فرد مسئول بدهی‌های شرکت است و مالیات نیز بر اساس کل درآمد‌های فرد محاسبه می‌گردد.
  3. Partnership General (مشارکتی): شرکت‌های مشارکتی نوعی شرکت هستند که در آن سهامداران به اندازه سهم خود مسئول بدهی‌های شرکت هستند. شرایط مالیاتی این شرکت‌ها بهتر از سایر روش‌ها است؛ اما چون مسائل قانونی آن کمی دشوار است افراد معمولا به صورت خانوادگی به سراغ آن می‌روند.

اگر نمی‌دانید کدام روش برای شما مناسب‌تر است،‌ همین امروز با کارشناسان e-Visa مشورت کنید!

فرصت‌های ثبت شرکت در کانادا و دریافت اقامت

شرایط لازم برای ثبت شرکت در کانادا چیست؟

برای ثبت شرکت در کانادا باید حتما شرایط زیر را داشته باشید:

  • حداقل سن ۱۸ سال
  • عدم سوء پیشینه کیفری
  • در کسب‌وکار قبلی خود ورشکست نشده باشید.
  • دست‌کم سه سال سابقه کار داشته باشید.

مراحل ثبت شرکت در کانادا چیست؟

برای افتتاح یک شرکت در کانادا، قوانین خاصی وجود دارد که باید رعایت شوند. الزامات راه اندازی کسب و کار در کانادا را می‌توان به شرح زیر فهرست کرد:

  • تشکیل پرونده در اداره مالیات استان مورد نظر
  • تعیین نام برای شرکتی که قرار است تاسیس شود و این نام به ثبت برسد.
  • اخذ مجوزهای لازم از مراجع رسمی جهت تاسیس کسب و کار
  • ثبت نام برای مالیات بر ارزش افزوده با شماره ثبت مالیات کانادایی
  • تعیین آدرس برای شرکتی که قرار است تاسیس شود.
  • معرفی یک کارمند تمام وقت (به جز اعضای خانواده)
  • راه اندازی کسب و کار در کانادا پس از رعایت تمامی این شرایط امکان‌پذیر است.

فرصت‌های ثبت شرکت در کانادا و دریافت اقامت

هنگام محاسبه هزینه ثبت شرکت در کانادا چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟

بودجه‌ای که برای راه اندازی یک شرکت در کانادا نیاز دارید بسته به استان و مقیاس کسب و کار متفاوت است. هزینه ثبت شرکت در کانادا شامل مجموع هزینه‌هایی مانند مالیات، مجوزهای تجاری، هزینه‌های ثبت نام و هزینه‌های ارتباطی است. هزینه‌هایی مانند خرید اقلام ضروری برای کسب و کار، اجاره دفتر شرکت، حقوق و دستمزد، حق بیمه نیز باید در محاسبه هزینه لحاظ شود. برای دریافت اطلاعات دقیق می‌توانید با کارشناسان موسسه e-Visa مشورت کنید.

ثبت شرکت از طریق Startup

ثبت استارتاپ با ثبت شرکت معمولی متفاوت است. هزینه ویزای استارتاپ کانادا نیز می‌تواند تفاوت قابل توجهی داشته باشد. تمرکز این روش بر ارائه ایده‌های خلاقانه است که می‌تواند بازدهی اقتصادی خوبی داشته باشد. در این روش ابتدا طرح خود را ارائه می‌دهید و در صورت تایید برای ثبت شرکت اقدام می‌کنید.

این روش نسبت به ثبت شرکت تجاری معمولی دارای مزایای قابل توجهی است. از جمله اینکه از همان ابتدا می‌توانید برای اقامت دائمی اقدام کنید.

آیا می توان با تاسیس شرکت در کانادا اجازه اقامت گرفت؟

اخذ اقامت از طریق تاسیس شرکت در کانادا امکان پذیر است. برای دریافت اقامت با ثبت شرکت باید برای ویزای کار درخواست دهید. در بدو ورود برای ویزای کار اقامت موقت داده می‌شود. به طور معمول، پس از یک تا دو سال از شروع فعالیت خود می‌توانید برای اقامت دائم درخواست دهید. البته در روش استارتاپ می‌توانید از همان ابتدا برای اقامت دائم درخواست دهید.

فرصت‌های ثبت شرکت در کانادا و دریافت اقامت

جمع بندی

ثبت شرکت در کانادا می‌تواند از لحاظ اقتصادی سودآور باشد و همچنین به صورت فوری امکان مهاجرت شما به کانادا را فراهم کند. اگر تمایل دارید در مورد شرایط این روش بیشتر بدانید و یک تیم حرفه‌ای را در تمام مراحل مهاجرت، از صفر تا صد در کنار خود داشته باشید با e-Visa تماس بگیرید!

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
در انتخابات پیش‌رو به کدام کاندیدای احتمالی قطعا رای نمی‌دهید؟
پیشخوان