تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۲۳ مهر ۱۴۰۲

بهترین مارک لپ تاپ

در حالی که هیچ شرکتی کامل نیست، تعداد کمی از آنها مانند اپل، ایسوس، دل و مایکروسافت جز برندهای برجسته در زمینه تولید لپ تاپ هستند.

بهترین مارک لپ تاپ

رویداد۲۴ شیوا سپهری: خرید لپ تاپ می تواند چالش برانگیز باشد. هزاران مدل سالانه از بیش از ده ها تولید کننده بزرگ عرضه می شود. حتی بهترین برندهای لپ تاپ گاهی اوقات محصولی ضعیف تولید می کنند. در حالی که هیچ شرکتی کامل نیست، تعداد کمی از آنها مانند اپل، ایسوس، دل و مایکروسافت جز برندهای برجسته در زمینه تولید لپ تاپ هستند.

بهترین برند لپ تاپ Apple اپل

بهترین مارک لپ تاپ

اپل یکی از شناخته شده ترین شرکت های جهان است. محصولات اپل کیفیت ساخت استثنایی دارند و این شرکت به دلیل پشتیبانی و خدمات شگفت‌انگیز مشتریانش نیز مشهور است. از سال 2020، اپل پردازنده‌های مبتنی بر ARM خود را تولید می کند و مک بوک ها را در میان قدرتمندترین و کم مصرف ترین لپ تاپ های بازار قرار می دهد. یکی دیگر از مزایای مک‌بوک‌های اپل، ادغام آن‌ها با سایر محصولات در اکوسیستم اپل است که امکان ویژگی‌هایی مانند دوربین پیوسته، Airdrop، Handoff و غیره را فراهم می‌کند.

یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های اپل Apple MacBook Pro 14 (2023) است. این مدل تقریباً هر چیزی را که در یک لپ‌تاپ می‌خواهید دارد: ساختاری محکم، طراحی نازک و سبک، اسب بخار پردازشی فراوان و عمر باتری طولانی. این مدل دارای یک صفحه نمایش Mini LED واضح، یک صفحه کلید راحت، یک صفحه لمسی لمسی با استفاده آسان، و تعداد زیادی پورت، از جمله سه پورت USB-C/Thunderbolt 4، یک HDMI، و یک کارت خوان SD با اندازه کامل است. اگر صفحه‌نمایش بزرگ‌تری می‌خواهید، Apple MacBook Pro 16 (2023) اساساً همان دستگاه است اما با بلندگوهایی بهتر و عمر باتری طولانی‌تر.


بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ‌های سال ۲۰۲۳


البته باید به مدل MacBook Air 13 (2022) مدل محبوب اپل و MacBook Air 15 مدل جدید اپل (2023) نیز اشاره کنیم. این گزینه‌ها در اصل همان لپ تاپ هستند. این لپ‌تاپ‌ها برای کارهای بهره وری سبک مانند پردازش متن، مرور وب عالی هستند.

بهترین برند لپ تاپ Acer

بهترین مارک لپ تاپ

ایسر یک شرکت تایوانی است که در سال 1976 با نام Multitech تأسیس شد و در سال 1987 به Acer تغییر نام داد. اگرچه برای مدت طولانی به ساخت لپ‌تاپ‌های مقرون‌به‌صرفه معروف بود، اما اکنون یکی از گسترده‌ترین مدل‌ها را دارد، با مجموعه‌ای از لپ‌تاپ‌های متعدد مانند Aspire. Swift، Nitro، Predator، Concept و موارد دیگر  محصول تولید می‌کند. ایسر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کروم بوک است که مدل های محبوبی مانند Acer Chromebook Spin 713 (2020) را تولید کرده است. همچنین یکی از اولین شرکت هایی است که کروم بوک های مناسب بازی مانند Acer Chromebook 516 GE (2022) را تولید کرده است.

به عنوان بهترین لپ‌تاپ ایسر، Acer Chromebook Spin 714 (2022)، یک کروم‌بوک تبدیل‌پذیر 2 در 1 است. این صفحه نمایش 14 اینچی روشن و واضح، صفحه کلید جادار و وب کم 1080p برجسته دارد. از قلم پشتیبانی می‌کند و یک قلم دارد که می‌توانید برای حمل و نقل در کنار لپ‌تاپ قرار دهید. عملکرد این لپ تاپ عالی است و عمر باتری با استفاده از نور بیش از 13 ساعت است.

به گزارش رویداد۲۴ پیکربندی Core i5 با رم 8 گیگابایتی در دسترس ترین است، اما پیدا کردن آن مدل نیز سخت است. نسخه جدیدتری با پردازنده های نسل سیزدهم اینتل وجود دارد. اگر لپ تاپ دارای ویندوز را ترجیح می‌دهید یا به قدرت پردازش بیشتری نیاز دارید، Acer Swift 14 (2023) یک گزینه عالی است. البته عمر باتری این مدل آن به خوبی Spin 714 نیست.

بهترین لپ‌تاپ ایسوس  Asus

بهترین مارک لپ تاپ

ایسوس که با نام ASUSTek نیز شناخته می شود، در سال 1989 توسط چهار عضوی که قبلا در ایسر کار کرده بودند، تاسیس شد. این برند در حال حاضر یکی از بزرگترین تولید کنندگان لپ تاپ در جهان است. همچنین یکی از بهترین مارک‌های لپ‌تاپ بازی است و اغلب حامی رویدادهای ورزشی و بازیکنان است. ایسوس طیف گسترده ای از لپ تاپ ها را تولید می کند.

بهترین لپ‌تاپ ایسوس ASUS Zenbook 14 Flip OLED (2023) است؛ یک دستگاه ‌قابل حمل 2 در 1 با نمایشگر OLED فوق‌العاده. این پردازنده با پردازنده‌های سری P اینتل 13 عرضه می‌شود که به اندازه کافی سریع هستند تا کارهایی مانند ویرایش عکس و برنامه‌نویسی را انجام دهند. این لپ تاپ دارای صفحه کلید عالی، تاچ پد بزرگ و پورت های متعدد از جمله دو تاندربولت 4 و یک HDMI است. اتصال بی سیم Wi-Fi 6E و دوربین IR تشخیص چهره برای ورود سریع نیز در این مدل وجود دارد.

برای بازی، ما ASUS ROG Zephyrus G14 (2022) را توصیه می کنیم. این لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی دارای یک CPU قدرتمند AMD Ryzen 9 و یک پردازنده گرافیکی گسسته AMD Radeon برای ارائه گیم پلی روان در 1440p است. صفحه نمایش 120 هرتزی IPS آن دارای زمان پاسخگویی سریع برای ارائه تصویری واضح است و از نرخ نوسازی متغیر FreeSync برای کاهش پارگی صفحه پشتیبانی می کند.

بهترین برند لپ تاپ دل Dell

بهترین مارک لپ تاپ

دل یک شرکت آمریکایی است که در سال 1984 توسط مایکل دل تاسیس شد. این شرکت کامپیوتر، لپ‌تاپ و طیف وسیعی از لوازم جانبی کامپیوتر را تولید می‌کند. این شرکت یکی از بزرگترین تولید کنندگان لپ تاپ است که دارای مارک های معروفی مانند XPS، Precision، Latitude و Inspiron است.

لپ‌تاپ‌های رده بالای دل مانند مدل‌های XPS، Precision و Alienware اغلب دارای طراحی‌های منحصربه‌فردی هستند انتقاد رایج از دل، استفاده آن از قطعات اختصاصی است که تعمیرات و ارتقاء را برای کاربر معمولی چالش برانگیز می کند.

برای استفاده عمومی مانند وبگردی، پردازش متن و پخش ویدیو، Dell XPS 13 Plus (2022) را توصیه می کنیم. این لپ تاپ بسیار خوب ساخته شده و حمل آن آسان است. این پردازنده با پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل در دسترس است که برای کارهای بهره‌وری سبک بسیار سریع هستند و می‌توانید از بین گزینه‌های مختلف نمایشگر، از جمله یک پنل OLED روشن و رنگارنگ 3.5k انتخاب کنید. متأسفانه، انتخاب پورت آن بسیار محدود است، زیرا تنها دارای دو پورت USB-C/Thunderbolt 4 است و عمر باتری آن در حدود شش ساعت با استفاده سبک بسیار کوتاه است.

بهترین برند لپ تاپ اچ پی HP

بهترین مارک لپ تاپ

اچ پی که با نام Hewlett-Packard نیز شناخته می‌شود، یک شرکت آمریکایی است که در سال 1939 تأسیس شد. HP به عنوان یکی از قدیمی ترین شرکت های فناوری در جهان، طیف گسترده ای از محصولات از جمله ماشین حساب، دوربین های دیجیتال، اسکنرها، چاپگرها و ... را تولید کرده است. این برند در حال حاضر در میان سه تولید کننده برتر لپ تاپ در سهم بازار قرار دارد. مجموعه لپ‌تاپ‌های آن متنوع هستند. HP همچنین بسیاری از کروم‌بوک‌ها را تولید می‌کند و مدل‌های مقرون به صرفه و ممتاز مانند HP Chromebook 14 (2021) و HP Dragonfly Pro Chromebook را ارائه کرده است.

بهترین لپ تاپ HP HP ENVY x360 15 (2023) است. این دستگاه 15 اینچی برای استفاده عمومی سبک مانند وبگردی و پردازش متن طراحی شده است. این مدل دارای یک شاسی تمام آلومینیومی زیبا، صفحه کلید و تاچ پد عالی، وای فای  و وب کم 1440p بسیار واضح است. اما متأسفانه از Thunderbolt 4 یا USB4 پشتیبانی نمی کند.

اگر به دنبال لپ تاپ گیمینگ HP هستید، HP OMEN 16 (2022) را به شما پیشنهاد می کنیم. این لپ‌تاپ 16 اینچی دارای پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل و پردازنده‌های گرافیکی مختلف NVIDIA، قدرتمند است. این مدل گزینه نمایشگر خوبی دارد. صفحه کلید این لپ تاپ برای تایپ کردن مناسب است. عمر باتری در حدود هفت ساعت در صورت استفاده سبک یا کمی بیش از یک ساعت بازی کوتاه است، بنابراین باید بیشتر اوقات با لپ‌تاپ متصل به برق بازی کنید.

بهترین مارک لپ‌تاپ لنوو Lenovo

بهترین مارک لپ تاپ

لنوو یک شرکت چینی و یکی از بزرگترین تولید کنندگان لپ تاپ در جهان است. مجموعه لپ‌تاپ‌های کنونی لنوو گسترده است. این شرکت اغلب در خط مقدم فناوری جدید قرار دارد و با فاکتورها و ویژگی‌های منحصربه‌فردتری مانند لپ‌تاپ‌هایی با نمایشگر e-ink و لپ‌تاپ‌های فوق عریض با نمایشگر 21:9 عرضه می‌شود. لپ‌تاپ‌های لنوو اغلب جزو بهترین مدل‌هایی هستند که می‌توانید تهیه کنید، چه به دنبال یک Chromebook ارزان قیمت باشید یا یک لپ‌تاپ برای کار.

بهترین لپ‌تاپ لنوو Lenovo Slim Pro 7 14 (2023) است، یک لپ تاپ 14 اینچی باریک و سبک. به نظر می رسد محکم ساخته شده است و با صفحه نمایش واضح، صفحه کلید لمسی و صفحه لمسی بزرگ، تجربه کاربری عالی را ارائه می دهد. انتخاب پورت گسترده آن شامل HDMI 2.1 واقعی است که می تواند سیگنال 4k 120 هرتز و USB-C با پشتیبانی از USB4 را ارائه دهد. پردازنده‌های این مدل Ryzen و سریع هستند.

بهرین مارک لپ تاپ مایکروسافت Microsoft

بهترین مارک لپ تاپ

مایکروسافت به عنوان سازنده سیستم عامل ویندوز بسیار شناخته شده است. این برند اگرچه از دهه 1980 تجهیزات جانبی رایانه را تولید کرده است، اما خط رایانه های شخصی سرفیس آن نسبتاً جوان است، زیرا اولین دستگاه سرفیس در سال 2012 عرضه شد. مایکروسافت تبلت 2 در 1 را با سرفیس پروهای خود محبوب کرد و لپ تاپ هایی منحصر به فرد ساخت. ویژگی هایی مانند صفحه کلید سرفیس لپ تاپ با پوشش آلکانتارا و صفحه نمایش جداشدنی سرفیس بوک بسیار محبوب است. لپ تاپ های مایکروسافت معمولاً خوش ساخت هستند و به طور کلی تجربه کاربری عالی را ارائه می دهند، اما نسبت به لپ تاپ های ویندوزی مشابه سایر برندها گران تر هستند.

انتخاب ما برای بهترین لپ تاپ مایکروسافت، مایکروسافت سرفیس لپ تاپ 5 (2022) است، یک مدل باریک و سبک درجه یک در اندازه های 13.5 یا 15 اینچی. این مدل خوش ساخت با صفحه نمایش واضح، صفحه کلید راحت و صفحه لمسی پاسخگو تجربه کاربری شگفت انگیزی را ارائه می دهد. وب‌کم با وجود اینکه به وضوح 720p محدود شده است اما عالی است  و همچنین یک دوربین IR برای ورود سریع از طریق تشخیص چهره دارد. شما می توانید آن را با پردازنده Intel 12th Core i5 یا i7 پیکربندی کنید.

دستگاه دیگری که قابل ذکر است مایکروسافت سرفیس پرو8 (2021) است که یک تبلت 2 در 1 است. فرم فاکتور آن بسیار متنوع است، زیرا به شما این امکان را می دهد که صفحه کلید را جدا کنید تا در فضا صرفه جویی کنید یا دستگاه را راحت تر در دست بگیرید و زمانی که نیاز به تایپ چیزی دارید می توانید صفحه کلید را دوباره روشن کنید. همچنین می‌توانید یادداشت‌های دست‌نویس بردارید یا با قلم نقاشی بکشید، اگرچه باید خودکار را جداگانه بخرید و همین امر در مورد صفحه‌کلید نیز صدق می‌کند. این مدل دارای صفحه نمایش واضح و روشن 120 هرتزی، وب کم 1080p عالی و بلندگوهایی با صدای واضح است. عمر باتری در حدود هفت ساعت با استفاده سبک است که زیاد نیست اما برای یک تبلت مناسب است.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
پیشخوان